16v met automaat

Forumindex Forums Modellen Manta 16v met automaat

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220716

    wegens lichamelijke narigheden ben ik genoodzaakt om automaat te gaan rijden, nu heb ik hier een manta 1.8s met een 16v staan zonder kat enzo met plus minus 170-PK.king:

    De vraag luid dus, kan ik hier een automaat van een 1.8s achter gooien of gaat deze dan over z’n nek omdat een 1.8s officieel maar 90-PK is.:hmmz

    Zo nee, heeft iemand een idee of zijn er alternatieven ? (buiten om verkopen en slopen natuurlijk):sleeping

    #17665933

    Geen idee of de 1.8s bak het houd, maar je zou natuurlijk ook een omega automaat kunnen nemen, daar zit standaard een 16v voor. Je zal alleen je aandrijfas aan moeten passen (en andere dingen natuurlijk)

    #17665934

    denk dat het heel lang goed gaat met die 18 s automaat

    das de makelijkste oplossing;)

    #17665935

    en het ligt een beetje aan je rijstijl:D

    #17665936

    origineel gepost door Ghanz
    en het ligt een beetje aan je rijstijl:D

    Hahaha Ghans, mijn rijstijl is met een fluwelen voet, echter word ik nog al eens uitgedaagd en daar kan ik slecht tegen :agent

    Ik zal eens kijken of ik zo’n automaat kan scoren en dan maar gewoon proberen.

    Zal denk ik dan ook een andere aandrijfas nodig hebben, want dat wel iets verschillen.

    We zien wel, bedankt voor jullie raad. :thumbup

    #17665937

    rijstijl met fluwelen voet… ? ja dat zal, met een automaat hahaha

    #17665938

    Heeft iemand uberhaupt een idee tot hoeveel vermogen zo’n bak fatsoenlijk blijft functioneren? of een omega bak?

    #17665939

    16V met een automaat? Moet goed gaan, koppel is wat automaten nekt, dus dikke zespitters, of turbomotoren, maar een ongeblazen 16V moet kunnen, en ligt idd ook veel aan de rijstijl :angel

    #17665940

    Vermogen zal idd niet direct het probleem zijn, eerder de schakelmomenten waarop ie op en terug schakelt.

    Max vermogen bij 18s bij welk toerental en bij c20xe welk toerental ?

    #17665941

    mocht je interesse hebben ik heb hier nog een 1.8s automaatbak liggen, eventueel ook alle bijbehorende delen uit een manta automaat:afro

    #17665942

    ik heb ook nog een 1,8 automaat als je van mijne een handbak maakt mag je de automaat wel hebben:jerry

    #17665943

    heeft een 1.8 niet 6 boutgaten voor vliegwiel ? :P

    #17665944

    origineel gepost door Keesjr
    16V met een automaat? Moet goed gaan, koppel is wat automaten nekt, dus dikke zespitters, of turbomotoren, maar een ongeblazen 16V moet kunnen, en ligt idd ook veel aan de rijstijl :angel

    koppel nekt een automaat:hmmz
    maar goed dat m,n 5,7 v8 geen koppel heeft dan:P:P:P:P
    ander was m,n bak allang stuk geweest:P:P:P

    #17665945

    ja ik wou net zeggen.. ik heb toch echt een automaat, , standaard fabriekaf, in de sennie liggen, ok.. is dan wel een dikke vette 3.0 met een dikke lpg bom. maar dat mag de pret niet drukken, wat ik eerder verwacht is dat de koppelomvormer geschikt moet wezen voor het juiste schakelmoment bij het juiste motorvermogen.

    (dacht dat het daar wat meer mee te maken had)

    #17665946

    Koppelomvormer heeft niets met het overschakelmoment te maken. :sleeping
    Wel met de hoeveelheid vermogen / koppel wat beschikbaar is vanaf stationair

    #17665947

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door Keesjr
    16V met een automaat? Moet goed gaan, koppel is wat automaten nekt, dus dikke zespitters, of turbomotoren, maar een ongeblazen 16V moet kunnen, en ligt idd ook veel aan de rijstijl :angel

    koppel nekt een automaat:hmmz
    maar goed dat m,n 5,7 v8 geen koppel heeft dan:P:P:P:P
    ander was m,n bak allang stuk geweest:P:P:P

    .

    Hoi, ik bedoelde dus dat veel meer koppel als waar de automaat voor bedoeld is ‘m nekt :angel

    #17665948

    en wat regelt het overschakel moment dan wel?

    #17665949

    en zogenaamde “governor”

    dit werkt centrifugaal met een paar veertjes met gewichtjes.
    beetje zoals een mechanische ontstekingsvervroeging

    door andere veertjes / gewichtjes te gebruiken kan je de schakelpunten aanpassen

    Behalve natuurlijk bij volledig electronisch gestuurde automaatbakken, maar dat is de 18s niet…

    #17665950

    origineel gepost door mr-turbo
    Koppelomvormer heeft niets met het overschakelmoment te maken. :sleeping
    Wel met de hoeveelheid vermogen / koppel wat beschikbaar is vanaf stationair

    Dus als ik het goed begrijp, moet ik uitzoeken of de koppelomvormer van de automaat kan samen werken met het vermogen wat de motor leverd.

    De gegevens wat ik van de manta heb is dat deze 173PK is met 224NM koppel (volgens het test rapport) , maar dit is op de wielen gemeten denk ik.

    In principe ben ik geen stoplichten sprinter, maar als ik in z’n 2 of 3 rij mag ik het beestje nog wel eens graag door trekken :cool:

    origineel gepost door voederbietmocht je interesse hebben ik heb hier nog een 1.8s automaatbak liggen, eventueel ook alle bijbehorende delen uit een manta automaat

    Ik zal ‘m in het achterhoofd houden, maar ga eerst even in de buurt rond kijken dit I.V.M. de afstand.

    origineel gepost door opelkees ik heb ook nog een 1,8 automaat als je van mijne een handbak maakt mag je de automaat wel hebben

    Hahaha de 5 bak blijft mooi bij de manta, mocht die ooit verkocht worden of het gaat niet werken met de automaat, dan kan ik ‘m zo weer terug plaatsen. :sleeping

    #17665951

    die koppelomvormer zal wel gaan hoor, een 1.8 heeft nou ook niet echt veel koppel vanaf stationair.

    maar je vliegwiel van de 1.8 zal niet passen op de 16v..

    ik heb ooit eens een complete combinatie bij elkaar gezocht voor een 2.0-16v turbo icm een 4 traps automaat van een senator met bijpassend koppelingshuis , koppel omvormer en 16v geschikt vliegwiel, maar heb er uiteindelijk nooit mee gereden :( dus kan je over eventuele 16v ervaringen ermee niet vertellen

    en ik vermoedt dat het vermogen niet op de wielen gemeten is maar krukasvermogen is :)

    #17665952

    Mijn pa rijdt ook met een 16 klepper met automaat erachter en hij trekt er zelfs een M3 ermee uit:wors

    #17665953

    m3 er onderuit trekken met 2.0 16v :wtf

    #17665954

    wie zeg dat het een 2.0 is ( 5.2):P

    #17665955

    mijn 5.7 is ook n 16 klepper

    maar dan inderdaad ook maar 2 /cilinder

    maar we dwalen weer eens af
    dus back on topic maar weer;)

    ben er ook van overtuigd dat die automaat en koppelomvormer het wel aan kan

    enkel net wat mr turbo al post
    je moet wat bedenken opt vliegwiel;)

    #17665956

    :sleepingik heb eens mogen rijden met een originele gte uit 1977 automaat maar met een korte overbrenging in de achteras. 0 tot 100 in 6,9 sec maar de top was 140 met een hoop toeren.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.