Viscose koppeling Waterpomp

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Viscose koppeling Waterpomp

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220573

    De viscose koppeling van de waterpomp kan vrij draaien, met warme of koude motor. Is dit normaal?

    Kywieman

    #17664415

    geloof het wel ja gat bij bepaalde toeren sneller lopen

    #17664416

    yep is volgens mij dood normaal hoor

    #17664417

    Ja koud heel gemakkelijk en met warme motor zwaarder,is normaal,met draaiende motor moet je een met een schroevendraaier kunnen blokkeren,door die er tussen te steken,die visco zijn nooit bijna vast aan de gedreven poulie.

    #17664418

    dude het woord viscose koppeling zecht alles al;)

    is een vloeistofkoppeling
    dus ja is normaal dat die niet vast verbonden is met de poelie van je water pomp

    en dus vrij kan draaien;)

    heeft minder met de temperatuur dan met het toerental te maken;)

    #17664419

    als de motor te warm dreigt te worden moet dat ding toch meedraaien, dus blokkeren op de as.

    #17664420

    Okay

    mij was verteld zoals deziggy al zegt:

    als de motor te warm dreigt te worden moet dat ding toch meedraaien, dus blokkeren op de as.

    #17664421

    heb de mijne de voorbije week geblokkeerd met bouten want in de file liep de temperatuurmeter aardig richting rood…

    #17664422

    origineel gepost door deziggy
    als de motor te warm dreigt te worden moet dat ding toch meedraaien, dus blokkeren op de as.

    hoe dan;)
    en hoe weet / meet die fan dan dat je motor te warm is;);)

    #17664423

    gaat zijn volgens het principe van uitzetting vloeistof bij warmte.
    die schroef zit vlak tegen de radiator en heeft veel vinnen voor een optimale warmte overdracht.

    bij mijn schroef was de vloeistof blijkbaar afwezig……

    #17664424

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    origineel gepost door deziggy
    als de motor te warm dreigt te worden moet dat ding toch meedraaien, dus blokkeren op de as.

    hoe dan;)
    en hoe weet / meet die fan dan dat je motor te warm is;);)

    Dat “ding” meet met een klein elementje de temperatuur van de omgeving (visco -poelie e.d) en werkt eigelijk net als een thermostaat. En ja, hij moet als ie echt warm is redelijk veel weerstand hebben. Helaas werken die oude dingen bijna allemaal niet meer en kun je ze dus warm en koud even gemakkelijk tegen houden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.