astra G lijkt wel een masseerstoel

Forumindex Forums Modellen Astra astra G lijkt wel een masseerstoel

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220528

    beste opelrijders, ik zit met het volgende.
    Als ik m’n astra start loopt hij alsof ik in een masseerstoel zit,dus hij schudt, op zich wel lekker, maar het hoort niet.
    Dit is zomaar opgetreden zonder enige aanleiding.
    Als ik dan gas geef is het praktisch weg ,maar zodra die weer stationair gaat lopen is het er weer
    Iemand een idee?

    mvg Danny

    #17663954

    Hoe hoog staat hij stationair in de toeren ?

    #17663955

    gewoon rond de 8 a 900

    #17663956

    Lijkt of hij stationair loopt op 3 cilinders en bij gas op 4.
    Dit heeft mijn corsa ook ooit gehad. De pakking was toen lek.
    Deze vervangen en deed het toen perfect.
    Dit kun je ook testen. We hebben toen met een spuitbus (remmenreiniger geloof ik) op de kleppendekselpakking gespoten. Gaat hij dan anders lopen (beter) dan is het de pakking. Correct me if I.m wrong…

    groet, Klaas

    #17663957

    slaat de radiator niet aan dan? dat heb ik af en toe wel eens vooral met dit weer dat die bij 90 graden aan slaat ofzo en dan trilt die ook wel even.

    #17663958

    maar bij een lekke pakking moet je toch ook koelwaterverlies hebben?

    #17663959

    ff aangepast: Ik bedoel de kleppendekstelpakking

    #17663960

    ok zal daar dan eerst even naar kijken…

    #17663961

    origineel gepost door X.otic
    ff aangepast: Ik bedoel de kleppendekstelpakking

    Pas hem dan direct maar aan naar inlaatspruitstuk pakking…

    Als hij stationair schud dan kunnen er meerdere oorzaken zijn…

    1. bougie defect
    2. bobine defect
    3. koppakking lek
    4. inlaatspruistuk pakking lek
    5. geen compressie op 1 cilinder

    Wat voor motor zit er in je Astra? dat is altijd handige info bij problemen…

    Type
    Bouwjaar
    Brandstof
    Motor

    #17663962

    Wat denk je van de motorrubbers?
    Maarja als ie op drie poten loopt…ja dan is dr wat anders aan de hand.

    #17663963

    origineel gepost door Fearless
    Wat denk je van de motorrubbers?
    Maarja als ie op drie poten loopt…ja dan is dr wat anders aan de hand.

    Zal ook nog kunnen…

    Ik ga ervanuit dat hij op 3 poten loopt… er is vrij weinig info vanaf de vraagsteller…

    #17663964

    sorry dacht dat me motor erbij stond.
    Tis een astra G station sport uit 98 met een x1.6szr motor
    Benzine

    #17663965

    origineel gepost door man!ac
    maar bij een lekke pakking moet je toch ook koelwaterverlies hebben?

    je kan ook enkel Compressie verlies hebben.

    Willem

    #17663966

    als het je koppakking is kan je 3 dingen nakijken.

    Uit de uitlaat ruiken of hier een zoete geur uitkomt en een blauwe rook
    Bij de lopende motor je 1 voor 1 een bougiedop erafhalen, als er bij 1 niks gebeurd weet je dat je daar geen compressie hebt.

    en even kijken als je je dop van je motor eraf draait of daar geen wit goedje op zit, is dit wel zo is de kans op en lekke koppaking groot.

    #17663967

    A.s zondag compressietest doen en alle bougies en kabels nalopen.
    Zit af en toe beetje sludge op de oliedop maar is weg na een lange rit.
    Auto wordt veel gebruikt voor korte ritjes..
    Tevens maar even de klepstoters nalopen….
    Doe dit samen met een goede kennis die automonteur is dus hoop dat het weinig is:D

    #17663968

    Ok vandaag het 1 en ander laten checken.
    Bougies in orde dis in orde
    Compressie cil 1 10 bar
    cil 2 5 bar
    cil 3 8 bar
    cil 4 bijna 2 bar
    Cilinder 4 is toch de kant waar de DISmodule zit?

    #17663969

    Ai…das niet zo lekker

    Wat doet ie met wat olie/diesel op de zuigers (zo kan je de zuigerveren uitsluiten)
    Als je geluk hebt is het met een andere kop weer opgelost (denk zelf aan kleppen die niet meer lekker dichten)

    #17663970

    nou… van cil. 4 waren de kleppen verbrand. Laten maken en nu een jaar later denkt die monteur dat dat weer t geval is.
    Me vrouwtje rijdt graag lage toeren en dat schijnt niet zo best te zijn voor de wat oudere motortjes…

    #17663971

    Heb alvast geinformeerd voor een andere motor..
    Zo rond de 500 euro met 1 ton gelopen en 3 maanden garantie, als blijkt dat er meer vervangen moet worden.
    1 deze dagen motor uit elkaar halen en kijken wat er is..

    #17663972

    even een update.
    Motor uitelkaar gehaald.
    Zuiger veren defect van cil.2 en 4.
    cilinderwanden zwaar beschadigd, dus revisie gaat meer kosten dan 2e hands blok.
    Iemand die een betrouwbaar adresje weet, buiten de gebr. obdam om.?

    alvast bedankt

    Danny

    #17663973

    zeer betrouwbaar adres.
    opel dealer cremers in schagen. zeer goeie garage.
    ze hebben volgens mij een astra g n’joy staan uit 2002. 70 000km. 1.6 8v 84pk. 5 deurs hathback. alles erop en dr aan. 7 duizend. met 1 jaar grantie
    http://www.opelcremers.nl

    succes

    #17663974

    Haha bedankt maar bedoelde eigenlijk voor een andere motor.
    Ga zaterdag kijken bij 1 in den haag. 400 euries 130.xxx uit 99.
    wel een vraagje met overzetten:
    Kan ik de motor zo omwisselen. of moet ik op dingen letten. Het is precies dezelfde motor! x1.6szr

    #17663975

    anders heb ik nog wel 1 liggen voor je!

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=124682&page=1#pid1667480

    past zo in een Astra G

    #17663976

    Ok vandaag naar den haag geweest, ff wezen kijken naar een andere motor.
    Volgende week motor vervangen.
    Staat 130.xxx op het papiertje en is uit ’99. Al ruim 60.XXX minder dan de mijne, en die is uit ’98.

    Moet ik nog specifiek ergens op letten bij het vervangen van me blok?

    Alvast bedankt.

    Het gaat om een x1.6szr voor een astra G

    #17663977

    Jupz, dat je je eigen Computer gebruikt, anders start ie nie..

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.