draagarm raakt vooras –> afkeur –> alsnog goedgekeur

Forumindex Forums Overige APK & RDW draagarm raakt vooras –> afkeur –> alsnog goedgekeur

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220458

    Vanmorgen is mijn Omega B2 op 1 (mijns inziens onzinnig) puntje afgekeurd: als de wagen met de wielen los van de grond staat op een hefbrug (met van die blokken onder de dorpels) dan zakt de driehoekige draagarm van de vooras uiteraard naar beneden aan de fuseekant. In deze stand komt de draagarm bij het achterste montagepunt net met de rand tegen de metalen bevestigingskom in de vooras. Volgens de APK-monteur is het niet toegestaan dat er mataalcontact is tussen draagarm en vooras. Is dit werkelijk zo????

    Als de wagen gewoon op zijn wielen staat, kantelt die draagarm weer omhoog en is er geen metaalcontact. Ik maak toch geen sprongen met alle wielen los van de grond of zo. Wat is dit voor iets onzinnigs?

    Wie weet of de monteur echt gelijk heeft of de regels verkeerd interpreteert. Ik kan me er 100% wat bij voorstellen dat het niet mag als de wagen op de wielen rust, maar ook bij een vrijhangend wiel?

    Andrew

    #17662649

    het wiel mag onder GEEN enkele voorwaarde raken…

    #17662650

    Het wiel is ook niet het probleem. In UITGEVEERDE toestand (dus met het wiel vrijhangend) komt de felsrand van de draagarm (een soort driehoekige constructie waar de fusee aan vast zit en die op 2 punten via rubbers aan de vooras bij het binnenscherm vastzit) tegen de kom waarin het achterste bevestigingsrubber zit. Gewoon ingeveerd is er dus niks aan de hand. De andere kant is wel goed, want daar zit 1 mm tussen. En er slijt ook helemaal niks, ik rijd al meerdere maanden met deze nieuwe rubbers en je ziet echt geen slijtageplek of zo.

    Ter toelichting een foto met een pijl bij de plek waar het om gaat.

    Andrew

    #17662651

    origineel gepost door andrew2
    Het wiel is ook niet het probleem. In UITGEVEERDE toestand (dus met het wiel vrijhangend) komt de felsrand van de draagarm (een soort driehoekige constructie waar de fusee aan vast zit en die op 2 punten via rubbers aan de vooras bij het binnenscherm vastzit) tegen de kom waarin het achterste bevestigingsrubber zit. Gewoon ingeveerd is er dus niks aan de hand. De andere kant is wel goed, want daar zit 1 mm tussen. En er slijt ook helemaal niks, ik rijd al meerdere maanden met deze nieuwe rubbers en je ziet echt geen slijtageplek of zo.

    Ter toelichting een foto met een pijl bij de plek waar het om gaat.

    Andrew

    owzo sjoezz mie:angel

    vreemd dat je dat dan maar aan kant hebt….:hmmz
    als ik het dus begrijp raakt die dus aan de onderkant de holte waar die in vastgebout zit…
    hij komt dus lager dan de andere kant?
    mss moet je dan eens kijken wat die veerweg normaal begrenst? mss is daar iets verbogen of zelfs gescheurd?
    mss is de vorige eigenaar wel een keer vreemd terecht gekomen?:o

    #17662652

    Dat is geen afkeur,dan kun je bijna iedere omega wel afkeuren.
    Het is alleen afkeur als er metaalcontact is als de auto op de wielen staat en dan metaalcontact maakt of als er sporen te zien zijn dat er met inveren metaalcontact is geweest.

    Zover uitveren dat je metaalcontact krijgt komt op de weg niet voor tenzij je idd gaat springen maar daar leent een omega zich niet echt voor.

    #17662653

    origineel gepost door manus
    Dat is geen afkeur,dan kun je bijna iedere omega wel afkeuren.
    Het is alleen afkeur als er metaalcontact is als de auto op de wielen staat en dan metaalcontact maakt of als er sporen te zien zijn dat er met inveren metaalcontact is geweest.

    Zover uitveren dat je metaalcontact krijgt komt op de weg niet voor tenzij je idd gaat springen maar daar leent een omega zich niet echt voor.

    denk ik ook…volgens mij iedere ophanging heeft een metalen veerweg begrenzing bij het uitveren, neemt niet weg dat hij verschil heeft tussen links en rechts..
    ik denk dat de monteur dat heeft gezien en niet weet waar het aan ligt…

    #17662654

    Denk dat dit weer een monteur is die eigenlijk niet weet waar ie mee bezig is en in z’n broek schijt als ie het woord steekproefcontroleur hoort.

    #17662655

    origineel gepost door manus
    Denk dat dit weer een monteur is die eigenlijk niet weet waar ie mee bezig is en in z’n broek schijt als ie het woord steekproefcontroleur hoort.

    Dan is het waarschijnlijk 1 die al een kruisje achter zijn naam heeft staan
    en dan beginnen ze onzeker te worden :hmmz

    #17662656

    ;)even een herkeuring aanvragen bij de rdw als je het niet eens bent met afkeur of goedkeur

    #17662657

    Die draagarmrubbers willen wel eens slijten….
    Metaal op metaal is afkeur…gescheurd rubber ook….

    #17662658

    Gesteund door de mening van Manus ben ik vanmorgen met de Omega langs 2 andere APK-garages gegaan en het “probleem” voorgelegd en laten zien. Beide gaven zonder aarzeling hun mening: “Dit is geen APK-afkeur, je moet dit beoordelen op basis van de normale rijcondities en een vrijhangend wiel is dat niet”.

    Met deze kennis ben ik terug gegaan naar de betreffende garage. Daar heb ik mijn bevindingen verteld en er ontstond (zoals te verwachten) een discussie met de APK-monteur. Uiteindelijk vroeg hij wat ik nou wilde dat hij deed. Ik had me voorgenomen om het desnoods op de spits te drijven en een RDW-herkeuring te verzoeken, dus ik gaf als antwoord “nou, goedkeuren en afmelden”. Daarop verdween hij naar zijn werkplaatschef o.i.d. en na 10 minuten kwam hij terug met de mededeling “tja, de regels zijn helaas voor meerderlei uitleg vatbaar en als 2 andere APK-monteurs het wel goedkeuren, dan zal ik het wel fout hebben. Maar wij keuren dit altijd af, ik zal bij de eerstvolgende steekproef dit aspect eens aankaarten bij de RDW”. Daarop kreeg ik het keuringspapier overhandigd en kan weer een jaar vooruit.

    Uiteindelijk heb ik dus niet hoeven dreigen of vragen om een herkeuring door de RDW, maar ik denk dat hij dat wel voelde aankomen als hij voet bij stuk had gehouden.

    Het meest trieste vind ik, dat je als autobezitter bent overgeleverd aan de willekeur van een overijverige APK-monteur. Dit hele geze*k om niks heeft me een vrije ochtend gekost. En dit was dus wel een formele Opel-dealer!!! :o

    Andrew

    #17662659

    Tja, breek me de bek niet open, zegt men dan. :(

    Maar goed, mooi dat ie weer APK heeft!

    #17662660

    Originally posted by manus
    Denk dat dit weer een monteur is die eigenlijk niet weet waar ie mee bezig is en in z’n broek schijt als ie het woord steekproefcontroleur hoort.

    :thumbup

    #17662661

    Andrew,

    Was dit in sliedrecht?Zoja,welke monteur.

    En wat hadden ze willen vervangen om dit goed te krijgen?

    gr

    Danny

    #17662662

    origineel gepost door Omega2.2-16v
    Andrew,

    Was dit in sliedrecht?Zoja,welke monteur.

    En wat hadden ze willen vervangen om dit goed te krijgen?

    gr

    Danny

    Je hebt een U2U.

    Andrew

    #17662663

    in sliedrecht kom k liever niet eens voor onderdelen en zeker niet om de kadett v6 te keuren

    hoewel er nu wel iemand zit die de tijd er voor wilt nemen

    die donkere jongen die er eerst zat snapte er helemaal niets van

    #17662664

    origineel gepost door andrew2
    Gesteund door de mening van Manus ben ik vanmorgen met de Omega langs 2 andere APK-garages gegaan en het “probleem” voorgelegd en laten zien. Beide gaven zonder aarzeling hun mening: “Dit is geen APK-afkeur, je moet dit beoordelen op basis van de normale rijcondities en een vrijhangend wiel is dat niet”.

    Met deze kennis ben ik terug gegaan naar de betreffende garage. Daar heb ik mijn bevindingen verteld en er ontstond (zoals te verwachten) een discussie met de APK-monteur. Uiteindelijk vroeg hij wat ik nou wilde dat hij deed. Ik had me voorgenomen om het desnoods op de spits te drijven en een RDW-herkeuring te verzoeken, dus ik gaf als antwoord “nou, goedkeuren en afmelden”. Daarop verdween hij naar zijn werkplaatschef o.i.d. en na 10 minuten kwam hij terug met de mededeling “tja, de regels zijn helaas voor meerderlei uitleg vatbaar en als 2 andere APK-monteurs het wel goedkeuren, dan zal ik het wel fout hebben. Maar wij keuren dit altijd af, ik zal bij de eerstvolgende steekproef dit aspect eens aankaarten bij de RDW”. Daarop kreeg ik het keuringspapier overhandigd en kan weer een jaar vooruit.

    Uiteindelijk heb ik dus niet hoeven dreigen of vragen om een herkeuring door de RDW, maar ik denk dat hij dat wel voelde aankomen als hij voet bij stuk had gehouden.

    Het meest trieste vind ik, dat je als autobezitter bent overgeleverd aan de willekeur van een overijverige APK-monteur. Dit hele geze*k om niks heeft me een vrije ochtend gekost. En dit was dus wel een formele Opel-dealer!!! :o

    Andrew

    Ik had het idd zo op laten oplopen dat de apk keurmester hem had laten afmelden als afkeur, en ik in beroep was gegaan bij de rdw.

    #17662665

    ja sommige kunnen er wat van maat van was auto afgekeurd hier in almelo krijgt ie toch steek proef rdw keurt hem dus af op zelfde punten wat kleinigheden

    aangezien hij immidels in hebgelo woonde gefixt en daar omdat week voor bij was effe laten keuren weer afgekeurd tevens een briefje wat het ging kosten

    hij pissig en weggegaan ik had rdw de bij gehaald ,maar goed zo zie je maar dat somige er ook geld uit willen slaan

    ga bijna altyd naar dezelfde enkel apk station
    en ben dik tevreden wat niet goed is is niet goed klaar maar geen gemiereneuk

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.