zins gister ook calibra

Forumindex Forums Modellen Calibra zins gister ook calibra

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220420

    Hey mensen

    zins gister ben ik ook de trotse eigenaar van een calibra

    het is een 2.0xev ecotec maar loopt super netjes

    hij is uitgebouwd en heeft een airbrush op motorkap
    kleur zilver

    zal vandeweek even fotos schieten hier plaatsen

    groetjes ferrie

    #17662328

    kijk, weer een cali rijder erbij!!! :wub

    #17662329

    Gefeliciteerd met je calibra.
    Maar het is toch niet deze hey http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=124501

    Zoja voorbumper eraf en sideskirts en die winkelwagen vleugel:D

    #17662330

    Ik gok dat het wel die calibra is:jerry

    #17662331

    Gefeliciteerd!

    Veel pelzier met je Calibra.

    origineel gepost door Ferrie_manta

    het is een 2.0xev ecotec maar loopt super netjes

    Waarom zou dat niet netjes lopen? ;) Rij ik al ruim 4 jaar mee.

    #17662332

    tis idd die van de foto

    #17662333

    vind die voorbumper ook lelijk maar verders vind ik hem wel gaaf zo
    vleugel vind ik nog niet eens zo lelijk

    #17662334

    heb je nu de manta weggedaan dan of de calibra erbij

    #17662335

    Niks mis met die calibra hoor, alleen dat 16v ecotec blok maarja kan je altijd wat anders voor inleggen ;)

    #17662336

    Heb je de orginele bumpers er bij gekregen?

    Veel plezier met je Cali.

    #17662337

    origineel gepost door 2slow
    Gefeliciteerd!

    Veel pelzier met je Calibra.

    origineel gepost door Ferrie_manta

    het is een 2.0xev ecotec maar loopt super netjes

    Waarom zou dat niet netjes lopen? ;) Rij ik al ruim 4 jaar mee.

    Ligt aan bouwjaar ;) oudere types hebben een Coscast kop, heb ik vernomen, en die zijn beter als de latere die door Opel zelf zijn gemaakt.
    Iets met haarscheurtjes waardoor olie in het koelsysteem terecht komt. Daardoor komt er dus drap in het koelwater te zitten. Is te herkennen wanneer je je koelvloeistoftank open doet. Als je daar drap in ziet is het mis.

    De latere moeten dus ergens in hun leven behandeld worden tegen die scheurtjes.

    De 16v blokken schijnen ook sneller hun koppakkingen er uit te kunnen blazen dan de 8v versies. Maar daar heb ik geen concrete info over.

    Owjah, 2slow, ik had vandaag de einddemper onder de auto vandaan liggen. Pijp is doorgeroest bij de aansluiting op de einddemper. Hij hing er alleen nog onder aan de rubbers.
    Wordt gelukkig nu al gefixt, morgen issie weer klaar en kan ik weer lekker rondkachelen.
    Weet je trouwens ook wat voor olie er in de Cali zit? *W* en mineraal/synth/halfsynth? Dan weet ik ook of ik de jerrycan olie die ik heb staan kan gebruiken om bij te vullen wanneer nodig.
    Heb verder nog weinig problemen met de startmotor gehad. Gister en vandaag was het wel een paar keer tik, maar tweede poging deed het wel.


    @Ferrie_Manta
    : Veel plezier met je Cali! Zijn echt heerlijke auto’s :) Rijd nu zelf ook net twee weekjes rond in een Cali :)

    #17662338

    heb me manta ingeruilt tegen deze calibra ooit komt er nog wel een manta weer bij

    heb er wel een orginele voorbumper bijgekregen maar nog niet in de kleur twijfel nog of ie erop komt of niet voorlopig blijft ie zoals ie is hij is trouwens van 94 weet niet of dat latere versie of oudere is kan vast wel iemand mij vertellen verders is ie echt goeie staat vind ik heb nog geen roest erop ontdekt ofzo dus ik ben er erg blij mee en vind het tot nu toe een heerlijke wagen

    #17662339

    origineel gepost door McKaamos

    origineel gepost door 2slow
    Gefeliciteerd!

    Veel pelzier met je Calibra.

    origineel gepost door Ferrie_manta

    het is een 2.0xev ecotec maar loopt super netjes

    Waarom zou dat niet netjes lopen? ;) Rij ik al ruim 4 jaar mee.

    Ligt aan bouwjaar ;) oudere types hebben een Coscast kop, heb ik vernomen, en die zijn beter als de latere die door Opel zelf zijn gemaakt.
    Iets met haarscheurtjes waardoor olie in het koelsysteem terecht komt. Daardoor komt er dus drap in het koelwater te zitten. Is te herkennen wanneer je je koelvloeistoftank open doet. Als je daar drap in ziet is het mis.

    De latere moeten dus ergens in hun leven behandeld worden tegen die scheurtjes.

    De 16v blokken schijnen ook sneller hun koppakkingen er uit te kunnen blazen dan de 8v versies. Maar daar heb ik geen concrete info over.

    Owjah, 2slow, ik had vandaag de einddemper onder de auto vandaan liggen. Pijp is doorgeroest bij de aansluiting op de einddemper. Hij hing er alleen nog onder aan de rubbers.
    Wordt gelukkig nu al gefixt, morgen issie weer klaar en kan ik weer lekker rondkachelen.
    Weet je trouwens ook wat voor olie er in de Cali zit? *W* en mineraal/synth/halfsynth? Dan weet ik ook of ik de jerrycan olie die ik heb staan kan gebruiken om bij te vullen wanneer nodig.
    Heb verder nog weinig problemen met de startmotor gehad. Gister en vandaag was het wel een paar keer tik, maar tweede poging deed het wel.


    @Ferrie_Manta
    : Veel plezier met je Cali! Zijn echt heerlijke auto’s :) Rijd nu zelf ook net twee weekjes rond in een Cali :)

    -offtopic
    De C20XE’s hadden last van scheurende koppen en die ellende. De X20XEV’s niet. Deze heeft wel minder vermogen en gevoelige sensoren.

    Welke olie in die Calibra zit weet ik niet. Zelf heb ik 10W40 GM olie erin. Dat die demper door was op dat punt.. Had niet de indruk dat hij ook lek was.

    Sorry voor de off-topic Ferrie_Manta.

    Of het een oud of nieuw type is kan je makkelijk herkennen.

    Meest makkelijke is:

    – zwarte tellerklokplaten (1990/1994) of grijze platen (1994/1996).
    – zwarte raamstijlen (1990/1994) binnen of lichtgrijze (1994/1997).

    #17662340

    Ah jah, ofcourse, XE’s met 150PK en XEV met 136 toch?

    En sorry, jah offtopic. Anyway, demper wordt weer gefixt ;) no big deal ofzo :) Kost geen ruk ;) Vond het wel hilarisch eigenlijk :P

    #17662341

    ik heb witte tellerklok erin zitten maar ja die is ook ooit vervangen wel zijn de raamstijlen zwart geloof ik maar goed tot nu toe bevalt ie me prima en geen probleem voor off topic hoor ik leer nu ook dingen bij van de calibra via dit :)

    #17662342

    Dus jij hebt wel een manta voor cali geruild ik niet maar goed vond de ruil tov mijn manta niet goed maar heb er wel naar gekeken komt bij bergen op zoom (niet helemaal) uit de buurt hij had ook een kadett staan in het geel.

    #17662343

    klopt heerle om precies te zijn maarja me manta had geen apk meer en zat laswerk aan zoals veerschotel etc mag niet aan gelast worden volgens de apk keurmeester dus ik zag het hard in maar goed

    #17662344

    nouja beetje laswerk had ik ook niet moeilijk meer over gedaan na al het werk van inbouw van de 16V
    en nu moet je waarschijnlijk de kopakking vervangen van de calibra
    dus ook werk
    maar goed als je oude auto koopt weet je dat je werk hebt ,maar das de hobby;)

    #17662345

    achteraf gezien is koppakking niet lek heb hem laten afpersen bij een garage bedrijf en blijkt dat er gewoon een slang lek was is nu verholpen en hij loopt weer als een zonnetje wel 1 vraagje bleek dat er wat vacuum slangetjes loszaten en die hebben ze ook vast gezet maar nu valt ie terug naar 500 toeren stationair lijkt me dus niet echt goed

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.