verschil automaat handgeschakeld 3.0E

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD verschil automaat handgeschakeld 3.0E

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220362

    Kga me alvast een reserve 3.0E motor aanschaffen voor als men Monza het toch wil begeven. Nu heb ik een redelijk goedkoop exemplaar gevonden (90€ compleet blok) maar is er verschil tussen automaat en handgeschakeld? Bij mij hangt er een 256 gertrag onder. Er zijn ook 2 krukaskeerringen aan vervangen

    #17661500

    verschil is starterkrans voor automaat en vliegwiel voor hand geschakeld, verder niet.
    Ja, en een extra aansluiting op je vacuum vervroeging

    #17661501

    maar is dat over te bouwen van de en e naar de andere motor of is dat niet mogelijk?

    #17661502

    Ja alleen moet je het naaldlager nieuw kopen en erin zetten een automaat heeft dit niet,vacuum aansluiting kun je zo omschroeven voor de rest zijn die blokken gelijk..

    Koop aub geen 30E maar een 177pk C30NE uit een Omega/Senator B,en schroef je eigen aanbouw erop,neem wel een blok van voor 90 deze hebben V-snaar en geen multiriem.

    Wedden dat je dan zegt…hey hij is veel sneller..
    En of je nou 90 of 250€ voor een blok betaalt,het vermogen van de C30NE maakt dat wel goed.

    #17661503

    ja, maar in België mag dat zomaar niet :D en aangezien ik zelf in een keuringstation werk ga ik er gewoon terug een orginele motor in plaatsen, het vermogen hoeft voor mij echt niet omhoog, want tis een auto om van te genieten.

    Die man van de motor zei idd ook dat het naaldlagertje enkel vervangen moest worden en er een vacuum aansluiting afgesloten moest worden.

    #17661504

    :agentach, je bloknmr even gladslijpen en je oude nmr erin slaan

    #17661505

    Dat ziet geen hond…Of daar nu 30E staat en C30NE..

    Pak aub niet zo,n 30E,en die onzin dat de auto is van te genieten kan wel zo zijn maar dan ga je voor hetzelfde geld toch niet met zo,n oude 30E liggen te sleuren….

    Idd net wat Boyanka zegt:andere nummers in het blok en klaar is kees,en je hebt de beste 12V van de Opel 3 liters die serie gemaakt is.

    #17661506

    alleen een c30ne kop op je 30e steken kan ook, hoef je helemaal niet te slijpen

    #17661507

    Klopt heb ik ook,alleen op een gaar onderblok zou ik dat niet doen.

    #17661508

    En, had je het blok er nog uit gekregen? :afro

    #17661509

    blok ligt nog mooi in de koffer :jerry, Monza gaat wss ergens op stalling waarna hij motorisch wordt hersteld

    #17661510

    Mmmm als dat blok goed is heb je um binnen een dag weer aan het lopen…

    #17661511

    Heb helaas de plaats en het materiaal er nog niet voor. Ben momenteel op zoek naar een huiske (met werkkot) en daar zal hij gedemonteerd worden. Voorlopig zal hij bij men zus in de garage gaan staan.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.