Luchtfilter

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Luchtfilter

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220283

    Wel of niet doen ??

    Andere inlegfilter in de vec te leggen? Wel of geen nut? andere suggesties zijn ook welkom:thumbup

    groet

    #17660401

    Ja is het vuil dan?? en versleten?? Hoeveel km is het meegegaan??? En wat bedoel je met nut??? Geluid of…?

    #17660402

    je rijdt V6 toch? dan is een openlucht filter alleen leuk voor het geluid …

    een andere (K&N) inlegfilter kan nooit kwaad :) ik rij er ook alweer 3 jaar mee maar vermogen winst merk je er niet (veel) mee net als de openlucht filter die geeft ook weinig extras :P

    #17660403

    en ik weet het! is zeker vet! Het buldert zomaar als je doortrapt! Dan hoor je zomaar hinniken die paarden!:D Nee heb ze ook niet voor de pk.s genomen! Alleen t geluid is erg bruut!:cool:

    #17660404

    En het vebruik is ook bruut:cool:

    Gr. Gts32v6

    #17660405

    Je zou die van mij eens moeten horen John, dan weet ik zeker dat je keuze makkelijker ging.

    Ik kan wanneer ik wil iemand de stuipen op z’n lijf jagen door m’n gas eens in te trappen als ik er langs rij….en dan hoeven ze nog niet eens op de fiets te zijn.:P

    #17660406

    origineel gepost door Gts32v6
    En het vebruik is ook bruut:cool:

    Gr. Gts32v6

    dan wel ja haha:D

    #17660407

    origineel gepost door Gupy
    Je zou die van mij eens moeten horen John, dan weet ik zeker dat je keuze makkelijker ging.

    Ik kan wanneer ik wil iemand de stuipen op z’n lijf jagen door m’n gas eens in te trappen als ik er langs rij….en dan hoeven ze nog niet eens op de fiets te zijn.:P

    haha had ik bij mijn calibra turbo! haha liet ik effe hem tot zo maar tot 5000 toeren komen! Dan leek het wel een vulkaan man! Dan brieste hij zomaar die dumpvalve! haha echt waar heb toen mensen nog nooit zo zien schrikken:o Blijft gewoon t mooiste wat er is een turbo! en t liefste met een v6!:cool:

    #17660408

    origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO

    origineel gepost door Gupy
    Je zou die van mij eens moeten horen John, dan weet ik zeker dat je keuze makkelijker ging.

    Ik kan wanneer ik wil iemand de stuipen op z’n lijf jagen door m’n gas eens in te trappen als ik er langs rij….en dan hoeven ze nog niet eens op de fiets te zijn.:P

    haha had ik bij mijn calibra turbo! haha liet ik effe hem tot zo maar tot 5000 toeren komen! Dan leek het wel een vulkaan man! Dan brieste hij zomaar die dumpvalve! haha echt waar heb toen mensen nog nooit zo zien schrikken:o Blijft gewoon t mooiste wat er is een turbo! en t liefste met een v6!:cool:

    Mooi, begin dan maar gelijk met een nieuw topic, project v6 met turbo (compressor is ook goed hoor).:D

    Ik heb nog steeds een kkk26 turbo en een bijna nieuwe eaton liggen, wachten nog steeds op een plekje onder m’n motorkap. Is nog alleen niet duidelijk onder welke motorkap.

    V6 met open filter klinkt echt heftig en dan 1 met turbo:o

    #17660409

    haha ja was t maar waar!:D

    #17660410

    origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
    haha ja was t maar waar!:D

    Alles is mogelijk toch?

    #17660411

    Een Vortech is er redelijk goed onder te krijgen, alleen alle bijkomende zaken. :cry

    #17660412

    origineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
    Ja is het vuil dan?? en versleten?? Hoeveel km is het meegegaan??? En wat bedoel je met nut??? Geluid of…?

    Kweet niet of die vuil is maar wil er is een andere inleggen.. hoeveel km mee gegaan is weet ik niet? Geluid is mooi mee genomen maar daar blifjt het ook bij

    #17660413

    origineel gepost door Gupy
    Je zou die van mij eens moeten horen John, dan weet ik zeker dat je keuze makkelijker ging.

    Ik kan wanneer ik wil iemand de stuipen op z’n lijf jagen door m’n gas eens in te trappen als ik er langs rij….en dan hoeven ze nog niet eens op de fiets te zijn.:P

    Ja zag het op de foto al ziet er geil uit.. maar het verbruik hoeveel is dat?? en je hebt meer pk`s?;):vertag

    ja dat stuipen iemand op zen l;ijf jagen dat ken was van de week bij ronald zen v6… wa een kabaal zeg :thumbup


    @sjoukje
    je rijdt V6 toch? dan is een openlucht filter alleen leuk voor het geluid … <


    Klopt:thumbup

    #17660414

    ik rij X18XE … :P

    #17660415

    origineel gepost door nova….

    origineel gepost door Gupy
    Je zou die van mij eens moeten horen John, dan weet ik zeker dat je keuze makkelijker ging.

    Ik kan wanneer ik wil iemand de stuipen op z’n lijf jagen door m’n gas eens in te trappen als ik er langs rij….en dan hoeven ze nog niet eens op de fiets te zijn.:P

    Ja zag het op de foto al ziet er geil uit.. maar het verbruik hoeveel is dat?? en je hebt meer pk`s?;):vertag

    Verbruik snelweg max 3000 toeren is nog steeds 1 op 10.
    Alles daarboven gaat het ineens stukken minder met het milieu.
    Nu door de weeks kleine stukken is 1 op 7 en als ik echt ga trappen is een halve tank leeg binnen de 100 km.

    Vermogen weet ik nog niet helemaal (met bewijs) omdat ie nog niet op de bank is geweest, maar 220 pk zal ie wel halen.
    Binnenkort ga ik samen met Ronald naar een Dyno op bezoek. Eerst nog wat probleempjes oplossen.

    #17660416

    origineel gepost door Gupy
    Een Vortech is er redelijk goed onder te krijgen, alleen alle bijkomende zaken. :cry

    Daarom misschien beter een eaton?

    #17660417

    Die heb je dan ook wel.:)

    Komt heel wat bij kijken om zo’n blok goed te krijgen….en te houden.

    #17660418

    Klopt, maar als je met een lage druk gaat rijden, kan je motor standaard blijven en zal er ook niets stuk gaan.

    De eaton die ik het is een kleine 45 en het lijkt me wel grappig om te proberen.

    #17660419

    ….en heb je ook geen rendement van de geforceerde inlaat.

    Je zult toch echt moeten denken aan:

    Verruiming inlaattraject.
    Nokkenassen.
    Uitlaat.
    Seperaat motormanagment.

    Stap verder wordt dan al snel andere zuigers om de compressie te verlagen.
    Grotere benzine capaciteit, zoals pomp, drukregelaar injectors.
    Intercooler en evt extra oliekoeler.

    En dan heb ik het nog niet eens over aanpassingen aan onderstel, remmen, ophanging, aandrijfassen enz.

    Voor de grap moet je zoiets niet gaan doen, maar goed lezen op diverse projecten in Engeland en Duitsland.
    Het voordeel is dat alles al geprobeerd is en je zelf eigenlijk niks meer hoeft uit te vinden.

    #17660420

    origineel gepost door Gupy

    origineel gepost door nova….

    origineel gepost door Gupy
    Je zou die van mij eens moeten horen John, dan weet ik zeker dat je keuze makkelijker ging.

    Ik kan wanneer ik wil iemand de stuipen op z’n lijf jagen door m’n gas eens in te trappen als ik er langs rij….en dan hoeven ze nog niet eens op de fiets te zijn.:P

    Ja zag het op de foto al ziet er geil uit.. maar het verbruik hoeveel is dat?? en je hebt meer pk`s?;):vertag

    Verbruik snelweg max 3000 toeren is nog steeds 1 op 10.
    Alles daarboven gaat het ineens stukken minder met het milieu.
    Nu door de weeks kleine stukken is 1 op 7 en als ik echt ga trappen is een halve tank leeg binnen de 100 km.

    Vermogen weet ik nog niet helemaal (met bewijs) omdat ie nog niet op de bank is geweest, maar 220 pk zal ie wel halen.
    Binnenkort ga ik samen met Ronald naar een Dyno op bezoek. Eerst nog wat probleempjes oplossen.

    Ok dan hoor ik het nog wel…

    #17660421

    andere vraag?
    ,
    Hoeveel Bar doe je in een 215/35/18 Heb er nu voor 2.5 in zitten en achter 2.6

    #17660422

    Denk dat dat wel goed is, heb ik ook ongeveer op de 18″. (alleen nog weinig mee gereden)

    #17660423

    origineel gepost door Gupy
    ….en heb je ook geen rendement van de geforceerde inlaat.

    Je zult toch echt moeten denken aan:

    Verruiming inlaattraject.
    Nokkenassen.
    Uitlaat.
    Seperaat motormanagment.

    Stap verder wordt dan al snel andere zuigers om de compressie te verlagen.
    Grotere benzine capaciteit, zoals pomp, drukregelaar injectors.
    Intercooler en evt extra oliekoeler.

    En dan heb ik het nog niet eens over aanpassingen aan onderstel, remmen, ophanging, aandrijfassen enz.

    Voor de grap moet je zoiets niet gaan doen, maar goed lezen op diverse projecten in Engeland en Duitsland.
    Het voordeel is dat alles al geprobeerd is en je zelf eigenlijk niks meer hoeft uit te vinden.

    Had ik al gedaan, alleen voor de c20xe en de peugeot 106 met een 1.4 monopoint.

    Compressie kan naar beneden dmv een dikkere speciale koppakking.
    Uitlaat wordt aan gewerkt en inlaat kan standaard blijven.

    Voor de grap/gein betekent voor mij dat ik het leuk vind om te doen, niet dat ik het niet serieus neem.
    Heeft bij mij alles te maken met uitdagingen.

    #17660424

    origineel gepost door sjouke
    ik rij X18XE … :P

    Das mooiiii:jerry

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 54)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.