Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › vectra b 97 vraagje
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 7 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
13 april 2010 om 19:00 #17219977
ik ga eind van de maand een vectra b halen uit97.en nu een vraagje alleen vraagje hoor wat voor spullen heb ik nodig als ik een turbo erop zou zetten.en wat gaat dit kosten allemaal.is gewoon maar ff een vraag hoor.niet gelijk denken dat er weer een btje komt metb turbo.is toch niet weg gelegd voor mij.maar gewoon ff nieuwsgierig.
13 april 2010 om 19:04 #17656402c20let blok staat nu voor 2150 hier ergens op het forum te koop.. dit is een 2 liter turbo blok met een bak erbij!
13 april 2010 om 19:11 #17656403nee das weer veel werk om over te bouwen ik heb wel een boxje maar kan ik nix in doen.
13 april 2010 om 19:13 #17656404zomaar een turbo op een non-turbo blok schroeven/zetten is niet echt bepaald goed te noemen voor het blok i.v.m. dat hij hier niet opgebouwd is.
13 april 2010 om 19:18 #17656405oke maar 2150 is niet duur toch voor een c20let.
13 april 2010 om 19:22 #17656406dat is niet al te duur nee en zeker niet i.v.m. dat het er eentje is met bak :)
13 april 2010 om 19:23 #17656407wat voor motor zit er überhaupt in die vectra van ’97?
13 april 2010 om 19:23 #1765640813 april 2010 om 19:39 #17656409een 1.6 16v eco
13 april 2010 om 19:42 #17656410koop dan gelijk een V6 :sleeping
13 april 2010 om 19:49 #17656411nee man ik heb nu een v6 rijden.weliswaar een 3,8v6.maar dit was gewoon uit nieuwsgierigheid hoor
13 april 2010 om 19:54 #17656412V6 roeleert, zuiniger als een turbo, Stiller als een turbo, comfortabeler als een turbo.
en die GM 3.8 V6 12V is dan ook geen vergelijking met de Opel V6 24V.
ik weet wel dat ik de 3.8 GM gemakkelijk kan bijhouden met een volgeladen Combo 1.6 16V..
Willem
13 april 2010 om 19:55 #17656413als je 2 maanden met je 1.6je wil rijden, moet je er een turbo op schroeven.
volgens mij draai je alles verrot op zo’n blokje.13 april 2010 om 19:56 #17656414kan wel wat hebben hoor, als het goed is rijdt er op het forum hier een tigra op een Lagedruk turbo.
maar de 1600 is niet de sterkste motor nee.
Willem
13 april 2010 om 19:57 #17656415ok maar dit was gewoon nieuwsgierigheid hoor.
13 april 2010 om 20:00 #176564161600 turbo zal in totaal duurder worden als een C20Let ombouw
Willem
13 april 2010 om 20:05 #17656417zo’n dbilas turbo kitje . . . 5000 euro ofzo :o
wil je nog een beetje op een leuke betaalbare manier wat meer vermogen uit zo’n blokje krijgen, dan moet je er een powerbox op schroeven van Mantzel, Dbilas of Lexmaul.
Check de vectra van Martklanderman eens, die heeft het leuk gedaan met zijn 1.6je.
13 april 2010 om 20:06 #17656418haha ik heb ook een powerbox haha…
omdat ie toevallig op mijn aangeschafte 1.6 motortje zat..
Willem
13 april 2010 om 20:07 #17656419i know :vertag
13 april 2010 om 20:11 #17656420origineel gepost door sw_reijnders
zo’n dbilas turbo kitje . . . 5000 euro ofzo :owil je nog een beetje op een leuke betaalbare manier wat meer vermogen uit zo’n blokje krijgen, dan moet je er een powerbox op schroeven van Mantzel, Dbilas of Lexmaul.
Check de vectra van Martklanderman eens, die heeft het leuk gedaan met zijn 1.6je.
en wat is betaalbaar?
13 april 2010 om 20:15 #17656421Rond de € 400,- voor een tweedehandse. ( bron: google)
13 april 2010 om 20:23 #17656422das wel leuk maar waar plaats ik deze en hoeveel pk en koppel winst heb ik dan
13 april 2010 om 20:27 #17656423powerbox, is een verkort inlaat traject..
deze komt ter vervanging van originele bovenhelft van je inlaat van de 1.6 16V motor.
standaard inlaat:

Powerbox (Mantzel):

Willem
13 april 2010 om 20:28 #17656424check even de website van dbilas.
volgens mij win je iets van 25 pk en een 20 nm ofzo.mart heeft de hele riedel aangepakt.
nokkenassen, inlaat traject, uitlaat traject, software updeetje (of die moet nog komen) en die wil op een 160 pk uitkomen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.