Waarom geen concurrentie voor de Polo Bluemotion?

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Waarom geen concurrentie voor de Polo Bluemotion?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219664

    http://www.autoweek.nl/autonieuws/13938/VW-Polo-Bluemotion-lieveling-van-Nederlanders

    De Volkswagen Bluemotion is – was te verwachten natuurlijk – behoorlijk in trek.
    Wat ik me dan afvraag… waarom biedt Opel een Corsa aan met CO2-uitstoot van 98 gram/km…

    Niemand interesseert die uitstoot een reet, dus had die dan net zo goed 298 g/km kunnen zijn… nou ja:)

    Als ze nou een beetje hun best hadden gedaan voor die laatste drie gram… belastingvrije diesel met een omslagpunt van 0 km per jaar!

    ‘Ben ik nou zo slim of zijn ze bij Opel nou zo dom’

    #17652846

    qua diesels vind ik opel toch al achterlopen,zouden ze gewoon de know-how niet hebben ?????

    #17652847

    waarmee loopt Opel nou niet achter??

    #17652848

    inderdaad, wat techniek betreft loopt opel altijd wel een stappie langzamer.

    dat maakt het sleutelen wel makkelijker trouwens.

    VW was al veel eerder met zo’n lage uitstoot Diesel, namelijk de Lupo 3L deze zit ook in de belastingvrije groep, en al leverbaar vanaf 1998

    Willem

    #17652849

    Ja da’s waar ook. Laten we hopen dat Opel met de Volt en andere elektrische wagens eens een keer een voorsprong neemt.

    #17652850

    ach met de c20xe heeft opel het wel goed gedaan

    miljeu zuinige disels boeien mij niet zo;)

    maak me wel al n beetje zorgen
    als er dadelijk veel van die “schone “auto,s verkocht en dus wegenbelasting vrij zijn rijden

    wie mag dan de wgen belasting gaan betalen:hmmz;)

    de belasting van de wegen heeft te maken met het gewicht van de auto
    en de snelheid waarmee gereden wordt
    en weerstomstandigheden

    niet of die iets meer of minder uitstoot

    ik vindt het n regel van niets dat zo,n auto geen wegenbalsting meer hoeft betalen:o

    terwijl de oldtimer regeling al aan banden is gelegd
    dat zijn toch grotendeels auto,s die veel minder km,s /jaar rijden

    ik zie de oldtimer regeling nog wel verdwijnen ook:puke:thumbdown

    #17652851

    :agentdat belastingvrije op de zuinige auto’s is in 2012 toch van de baan met de km heffing

    #17652852

    origineel gepost door 14XE
    qua diesels vind ik opel toch al achterlopen,zouden ze gewoon de know-how niet hebben ?????

    Welke diesel is nog van Opel?

    #17652853

    origineel gepost door 14XE
    qua diesels vind ik opel toch al achterlopen,zouden ze gewoon de know-how niet hebben ?????

    Je geeft zelf het antwoord al.
    alle diesels die opel zelf bouwde.
    bleken niet zo geweldig te zijn.

    De diesels zijn van isuzu of VM Motori (onderdeel van fiat.)

    #17652854

    origineel gepost door wim-v6
    inderdaad, wat techniek betreft loopt opel altijd wel een stappie langzamer.

    dat maakt het sleutelen wel makkelijker trouwens.

    VW was al veel eerder met zo’n lage uitstoot Diesel, namelijk de Lupo 3L deze zit ook in de belastingvrije groep, en al leverbaar vanaf 1998

    Willem

    en de corsa 1.5 td dan ?

    het is gewoon een feit dat de ene fabrikant er meer mee te koop loopt dan de ander:vertag
    kan me niet voorstellen dat mensen die opel rijden zich hier druk om kunnen maken.
    en VW liep ook altijd achter in techniek hoe lang hebben hun de diesels gereden met die tikkende pompverstuivers? terwijl er al 10 jaar commonrail was?

    Opel is altijd zeer vooruitstrevend geweest met nieuwe technieken, achterwiel ophanging die bij harder remmem automatisch TOE-In gaan staan om de auto van achteren te stabiliseren oa gebruikt in de omega A
    eerste ontwikkeling van voorwielaandrijving getest in de golf 1 was bedoeld voor de opvolger van de C kadett, de D kadett
    eerste merk met standaard airbag voor de bestuurder( niet helemaal zeker )
    auto met de laagste cw waarde van zijn tijd 0,26 de calibra
    en met de hoog rendement motor de C20XE enz enz enz enz :thumbup

    #17652855

    origineel gepost door louwe 16 klepper

    miljeu zuinige disels boeien mij niet zo;)

    Misschien wel 944 euro per jaar voordeel omdat je dan geen wegenbelasting hoeft te betalen..?

    #17652856

    dan kun je ook een benzine auto kopen hoor

    aygo/107/c1

    maar Louwe heeft liever wat zwaarder spul gok ik:jerry

    #17652857

    Ja maar benzine rijdt geen 1 op 20.. en als ze dat wel doen, dan kost benzine nog ruim meer dan diesel

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.