Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vec. B station gekocht.
- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 8 maanden geleden door
wim-v6.
-
AuteurBerichten
-
6 april 2010 om 09:52 #17219663
DaJax
DeelnemerVan Corsa B naar Astra F naar Vectra B:
Via het forum heb ik deze gekocht:

Het nadeel was dat de motor vervangen moet worden, maar daar was de uiteindelijke prijs ook weer naar.
Dus ik zal meer tijd hier rondhangen.
6 april 2010 om 09:53 #17652819stefan m.
Deelnemergeen lelijke :) alleen jammer dan van de motorschade.. en welkom dan maar in dit gedeelte :D
6 april 2010 om 10:13 #17652820Edvries
DeelnemerWelkom hier, nice car!!
Groet,
Leeric
6 april 2010 om 11:37 #17652821Rubyvectra_A
Deelnemeroptisch zeer mooie bak:thumbup
groet Tim
6 april 2010 om 11:52 #17652822-BlendjuH-
DeelnemerNette bak man :D
Alleen zonde van de motor :thumbdown
Heb je al wat leuke plannen ermee ?6 april 2010 om 12:45 #17652823sw_reijnders
Deelnemeridd nette vec.
wat is de motorschade als ik vragen mag?
En ga je er hetzelfde terug inleggen of wordt het wat zwaarders :vertag6 april 2010 om 13:05 #17652824DaJax
DeelnemerKomt hetzelfde in, een x16xel
Kop is kapot.
6 april 2010 om 13:38 #17652825sw_reijnders
Deelnemeris er ook schade aan het onderblok dan?
Ik heb ook zo’n blokje gehad met een verbrandde klep en ik had in de garantie een revisie kop gehad.
6 april 2010 om 13:40 #17652826Silverspeed
Deelnemernette wagen man :) beginnen hier aardig zeldzaam te worden die vec B stations :D
6 april 2010 om 13:57 #17652827RAYMOND.design
DeelnemerMooie car, zwart blijft een mooie “kleur” en vooral bij de B station. Veel sleutel-plezier:jerry
6 april 2010 om 14:15 #17652828DaJax
DeelnemerDank u, omdat hij zo goed uitzag toch de gok gewaagd. Dat van de motor stond trouwens in de advertentie dat was ook de reden dat hij weg ging.
Mijn schoonvader (1ste monteur) doet in de avonduren het sleutelwerk, ook op aanraden van hem en na het laten uitlezen / compressie meten en weet ik veel allemaal toch een nieuw blok erin.
Ik heb toevallig een kunnen vinden met nog geen 100.000 erop. Dan kunnen we weer even vooruit.
En dan het huidige blok op marktplaats zetten.
6 april 2010 om 14:25 #17652829OPC-lijntje
DeelnemerNetjes, succes ermee :thumbup
6 april 2010 om 14:41 #17652830teungts
Deelnemernice ride
maar ik zou er al een 1.8 in lepelen krijg je geen spijt van
6 april 2010 om 15:06 #17652831sw_reijnders
Deelnemertja als ik er een 1.8 in zou lepelen zou ik ook de bak meenemen.
De bak van een 1.6 past wel op een x18xe1, maar de xe1 heeft wel een iets zwaardere en rustigere eindverhouding.
6 april 2010 om 15:17 #17652832sjouke
Deelnemerde X18XE1 en de X16XEL (small blocks) verschillen toch ook niet zoveel (qua motor steunen enzo?)
net zoiets als met de X18XE en de X20XEV (big blocks)
nette wagen … veel plezier ermee … straks :P
6 april 2010 om 18:03 #17652833sw_reijnders
DeelnemerIk heb zelfs een F17 WR 3,94 bak van een 1.8 op een x1.6xel gezet.
Die normaal een 4,19 eindverhouding heeft.Reed een stuk prettiger, dat kan ik je wel vertellen!!
En de motor kan het prima aan!!!!
6 april 2010 om 18:53 #17652834wim-v6
Deelnemerinderdaad Sjouke:
De X18XE1 en Z18XE zijn 1.8 smallblock motoren..
deze kan je zelfs op de Computer van de 1.6 aansluiten als je alle aanbouwdelen van de 1.6 op die motor zet.
dan inderdaad de lange 1.8 bak erachter en je rijdt prettiger en zuiniger op de snelweg.
Willem
6 april 2010 om 18:57 #17652835arjontje
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
inderdaad Sjouke:De X18XE1 en Z18XE zijn 1.8 smallblock motoren..
deze kan je zelfs op de Computer van de 1.6 aansluiten als je alle aanbouwdelen van de 1.6 op die motor zet.
dan inderdaad de lange 1.8 bak erachter en je rijdt prettiger en zuiniger op de snelweg.
Willem
De 1.6 gebruikt toch map sensor.
De 1,8 heeft een lmm.
Geeft dat geen problemen dan met de ecu.6 april 2010 om 19:39 #17652836DaJax
DeelnemerHier zitten inderdaad liefhebbers. :thumbup:thumbup:thumbup
Zeer technisch allemaal, ook zeer interessant om van te leren:wors.
Hopelijk volgende week klaar, we zullen zien. Rustig aan.
6 april 2010 om 20:48 #17652837wim-v6
Deelnemer@ Arjontje: Draadboom behoord ook tot de aanbouw delen.
de 1800 kan je prima op de 1600 com laten draaien..
loop zelf met het idee om een 1800 onderblok te halen voor mijn Combo. dit ivm mijn GARE 1600 wel erg gaar begint te worden (1l/1000km motorolie verbruik).
Dan ALLES erop van de 1600 (incl cilinder kop). dat schijnt een goeie stoot power te geven in Combinatie met de Powerbox.
Willem
6 april 2010 om 20:55 #17652838sw_reijnders
Deelnemerja past dat . . . een x16xe(l) kop op een x18xe1 of z18xe onderblok?
En hoe zit dat met de koppen?
Is de 1.6 kop vlakker of juist holler waardoor je compressie eventueel anders wordt :hmmzinteresting :)
6 april 2010 om 21:03 #17652839wim-v6
Deelnemerenige wat ik weet is dat het past, en goed gaat..
denk de X16Xe kop kleinere ruimte heeft boven de zuiger, meer compressie enzo..
De X14XE Z14XE C16XE X16XE X16XEL X16XEL-II Z16XE X18XE1 en Z18XE zijn tenslotte Bloedverwanten van elkaar..
Willem
6 april 2010 om 21:07 #17652840sw_reijnders
Deelnemerkeep us posted wim :) . . . (verwacht ook niet anders :vertag)
mocht je er anders nog is een in de UK halen van ebay . . . stop ff in BoZ, dan stap ik in :D6 april 2010 om 21:10 #17652841wim-v6
Deelnemerhaha…
ik ben nog aan het kijken hoor..
Voor hetzelfde doe ik de combo weg voor een nieuwer exemplaar op Aardgas..
Willem
6 april 2010 om 21:12 #17652842sw_reijnders
Deelnemerjamaar dat is niet leuk wim ;)
ik vind het meer een uitdaging voor jou om die 1800 erin te takelen :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.