Turbo druk valt soms weg Vec C Y2,2dtr

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Turbo druk valt soms weg Vec C Y2,2dtr

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219581

    Ik heb net als iemand anders hier een probleem met de turbo druk die weg valt/noodloop.

    ik heb de EGR klep schoongemaakt de koppelingen gecontroleerd alles. Kreeg vandaag zelfs de storing ZONDER dat de motor liep. Ik wilde de Navi instellen deed de sleutel in het contact en daar stond de storing. Ik heb hem uit laten lezen door SFR en daar kwam uit dat de
    foutcode was omgevingsdruk past niet bij laaddruk.
    De storing is er niet altijd hij komt soms een week niet en dan weer 3x op 1 dag.
    De storing komt vooral bij lage toeren vandaag vanuit Zeeland naar uitrecht gereden nergends last van ik kom na 1,5uur de snelweg af ik rem voor een stoplicht en TATAAAAAAA daar is de storing weer…..
    Hoe kan ik controleren of de magnetische vacuumklep werkt???
    Groetjes!!!!!!!

    #17652092

    Ik zou eerst de laaddruksensor reinigen, welke in je inlaatbuis zit

    #17652093

    origineel gepost door corsa_c20xe
    Ik zou eerst de laaddruksensor reinigen, welke in je inlaatbuis zit

    Zo en die kan ik waar vinden???

    #17652094

    Succes ermee

    #17652095

    Heb jij gewoon een motorblok in je keuken staan:hmmz
    is dat gewoon een stekker (die laaddruk sensor)?????

    #17652096

    Mocht je een test vacuumklep nodig hebben…. ik heb hier een nieuwe liggen. Kan je ze stuk voor stuk ff omwisselen tot je de defecte gevonden hebt.

    #17652097

    Ik heb deze storing diverse keren gehad door lekken in het intercooler circuit. Eerst de bovenste turboslang (linksvoor als je de motorruimte in kijkt) en later door een lekkende intercooler.

    Groet,
    Hans

    #17652098

    origineel gepost door hans_vledder
    Ik heb deze storing diverse keren gehad door lekken in het intercooler circuit. Eerst de bovenste turboslang (linksvoor als je de motorruimte in kijkt) en later door een lekkende intercooler.

    Groet,
    Hans

    Hans is weer terug!!!
    haha jij hebt zeker je slangen laten vervangen…

    #17652099

    De eerste heb ik laten vervangen, de tweede heb ik zelf gedaan. Die zie je rechts naast het Ecotec logo, de dikke zwarte slang. Hier is uiteindelijk door uitdroging een scheurtje in ontstaan. Deze slangen zijn tamelijk aan de prijs. Ik de tweede uiteindelijk bij Eugene van GM-Tuningparts besteld. Samen met Lammert heb ik ooit de intercooler vervangen, de oude had een lek op een lasnaad.

    Op de foto zie je de exacte plek waar bij een fabrieksslang een slijtplek ontstaat en uiteindelijk een gat:

    origineel gepost door jaimey

    origineel gepost door hans_vledder
    Ik heb deze storing diverse keren gehad door lekken in het intercooler circuit. Eerst de bovenste turboslang (linksvoor als je de motorruimte in kijkt) en later door een lekkende intercooler.

    Groet,
    Hans

    Hans is weer terug!!!
    haha jij hebt zeker je slangen laten vervangen…

    #17652100

    origineel gepost door hans_vledder
    De eerste heb ik laten vervangen, de tweede heb ik zelf gedaan. Die zie je rechts naast het Ecotec logo, de dikke zwarte slang. Hier is uiteindelijk door uitdroging een scheurtje in ontstaan. Samen met Lammert heb ik ooit de intercooler vervangen. Op de foto zie je de exacte plek waar bij een fabrieksslang een slijtplek ontstaat en uiteindelijk een gat:

    Groet,
    Hans

    Super!

    Die slang is bij mij vochtig(vet) zou dat dan idd betekenen dat hij lek is??

    #17652101

    Ja, dat kan een teken zijn. Schroef die Ecotec kap er maar eens af …

    Er kan een slijtplek in zitten of een scheurtje. Het blijft rubber en droogt naar verloop van tijd zo uit dat het materiaal het opgeeft. Probeer vast te stellen waar die vochtigheid en vettigheid vandaan komt en je vind het lek!

    Het kan ook zijn dat de slang aan de uiteinden lekt, omdat de aansluiting op turbo of intercooler niet helemaal dicht is. Scheurtjes vind je door de slang met je duim in te drukken.

    origineel gepost door jaimey

    origineel gepost door hans_vledder
    De eerste heb ik laten vervangen, de tweede heb ik zelf gedaan. Die zie je rechts naast het Ecotec logo, de dikke zwarte slang. Hier is uiteindelijk door uitdroging een scheurtje in ontstaan. Samen met Lammert heb ik ooit de intercooler vervangen. Op de foto zie je de exacte plek waar bij een fabrieksslang een slijtplek ontstaat en uiteindelijk een gat:

    Groet,
    Hans

    Super!

    Die slang is bij mij vochtig(vet) zou dat dan idd betekenen dat hij lek is??

    #17652102

    Ik ga nu aan de gang Hans, ik hou je op de hoogte.
    Goed pasen he!!!

    #17652103

    Succes man! En jij ook een goed Pasen …

    origineel gepost door jaimey
    Ik ga nu aan de gang Hans, ik hou je op de hoogte.
    Goed pasen he!!!

    #17652104

    Ik heb de slangen losgehaald de rechter slang (zie foto 1) wat heel nat van binnen.
    Ook heb ik dat ding (zie foto 2) losgehaald die was pikzwart en daar liep een soort “slootje” doorheen je kon dus duidelijk zien dat daar vocht doorheen gelopen had is dit normaal????

    #17652105

    origineel gepost door corsa_c20xe
    Ik zou eerst de laaddruksensor reinigen, welke in je inlaatbuis zit

    Die heb ik schoon gemaakt samen met de hele inlaadbuis.
    Was super vies. Net een uur test gereden Hoge en lage toeren tot nu toe geen storing……..

    #17652106

    ik heb dit ook gehad met mijn gts
    werd er niet goed van
    maar bij mij was dit het probleem
    heel simpel
    kijk ook eens op gts forum
    ik heb nu een signum gekocht
    maar was bij mij wel over

    Waarschijnlijk is je turbodruk korte tijd te hoog.
    Komt vaak voor bij een Y22DTR.
    Je krijgt dan foutcode P0234, negatieve afwijking circuit laaddrukregeling.
    De gevraagde turbodruk is bijvoorbeeld 200kPa en de werkelijke druk 240kPa.
    Normaal wordt de turbodruk dan teruggeregeld door de schoepen van de turbo te verstellen.
    Als dit te lang duurt grijpt de ECU in en gaat de motor in noodloop.
    Met als gevolg dat je helemaal geen turbodruk meer hebt!
    Laat je dealer eens met de auto rijden en kijken of de turbodruk inderdaad te hoog is.
    Ik weet voor 99% zeker dat het zo is.
    Het komt vooral voor als de motor zwaarder belast wordt zoals in jouw geval bij het rijden met een sleurhut.

    Ik heb het al diverse malen verholpen door een extra veer te plaatsen tussen de vacuumdoos en het moertje (hier geel geverfd) wat op de stang gemonteerd zit.
    Hiervoor gebruik ik een veertje waarmee je remschoenen tegen de ankerplaat gemonteerd zit bij een Corsa, Astra enz.
    Hierdoor heeft het stangetje een soort van voorspanning om sneller terug te komen.
    Ik monteer de veer en een carrosserieringetje (om de veer tegen te houden) en een extra moertje (om de ruimte op te vullen).
    Let er op dat je het geverfde moertje weer op de zelfde plaats terugschroeft.
    Als je dit niet doet heb je kans dat je turbodruk juist te laag blijft en dat wil je ook niet.
    Het best is om met de Tech2 te rijden en te zien hoe hoog de turbodruk blijft.
    Ik vind het een beetje lastig uit te leggen maar ik hoop dat je er wat van begrijpt.
    Succes.

    stel anders de vraag ook even op problemcar.nl

    de dealers weten hier echt niks van
    die vernieuwen allemaal dingen en kost een vermogen
    en het helpt niks

    bij mij was het maar heel simpel en ze hebben bij mij veel vernieuwd bij de dealer
    op het laatst wouden ze zelf de turbo vernieuwen

    terwijl het nu 5 min werk was

    succes

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.