ik heb een c20ne moter met 384000km en de comperss is 10

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) ik heb een c20ne moter met 384000km en de comperss is 10

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219507

    ik heb een astra gsi gekocht met 384000kg de moter draait lek een klokje die stotert niet of de rollen tie gaat niet open neer de celinders hebben ale 4 10compress op mijne meter het kan ook kg zijn is dat goed of slecht want ik wil de moter bijwerken ik weet niet of zijn zuigerveren dat gaan houden want ik wil de comreser verhogen

    #17651184

    zet eerst je verhaal eens in het knap nederlands neer hier.. want ik begrijp er geen zak van.

    #17651185

    :sleeping

    #17651186

    snap niks van dit verhaal:wtf

    #17651187

    voor zover ik het begrijp wil ie een blokje met bijna 4 ton nog ff opvoeren :hmmz Kun je volgens mij beter een blokje scoren met 3 ton minder op de klok en die overhangen.

    #17651188

    hij wil de compressie gaan verhogen, maar hij is bang dat de zuigerveren dat niet houden..
    Op dit moment heeft die een compressie van 10bar per cilinder

    Het blok slaat niet aan wat ik eruit begrijp hij heb het over een klokje en rollen :hmmz

    Ik weet niet hoor, maar zelf met een krat bier op, kan ik iets duidelijker beschrijven…

    Haal lekker dat blok eruit.
    En scoor een c20ne met minder op de klok of

    Als je hier echt serieus werk wilt mee gaan doen moet je alles aanpakken,

    Kop revisie, nieuwe lagerschalen (drijfstang en krukas), nieuwe zuigerveren, nieuwe oliepomp, cilinders honen, etc etc

    #17651189

    :jerry zo zouden er meer moeten zijn

    #17651190

    Wat een held! Zelfs met de vertaling van corsaboy is het lastig te vatten…

    #17651191

    dromen met 100 euro op de bank :P

    #17651192

    Hij kan beter naar de lagere school gaan i.p.v. de sportschool.
    Eerst maar nederlands leren…… :D

    Maar die bijna 4 ton hoeft geen probleem te zijn voor een C20NE.
    Heb zelf een C20NE gehad in een Vectra met 321.000 km op de teller.
    Die heb ik toen vervangen door een C20XE, en de C20NE is toen in een circuitdag D-Kadett gegaan.
    We hebben ‘m toen alleen een beurtje en een open luchtfilter gegeven en ‘m ‘omgebouwd’ naar 20NE.
    Het ding heeft twee circuitdagen gelopen zonder problemen, daarna is de auto verkocht.
    De nieuwe eigenaar heeft er ook nog een aantal circuitdagen mee gereden, totdat hij de auto total loss reedt.
    Al die tijd heeft die motor geen krimp gegeven, niet gelekt, geen overmatig olieverbruik, enz. :thumbup:thumbup:thumbup
    De Vectra waar hij uit kwam heeft wel altijd lange stukken gereden, dan slijt zo’n blok ook amper.
    Maar of er in een Astra GSi net zo netjes mee omgegaan is…….. :hmmz

    #17651193

    hij loopt nog vlot 170km

    #17651194

    Als je 170 km/u bedoelt en dan z’n top is zou ik op zoek gaan naar wat anders.
    Een fatsoenlijk onderhouden 2 liter Astra moet redelijk makkelijk 200 km/u op de teller kunnen zetten.

    #17651195

    ik zeg ook niet dat het een probleem hoeft te zijn.
    Maar als het mijn motor zou zijn trok ik hem uit elkaar.

    Zou gewoon een frisse motor willen hebben :D

    #17651196

    nee dat was mijn top niet hij ging vlot naar 170km/u

    #17651197

    mooizo

    #17651198

    origineel gepost door corsaboy
    ik zeg ook niet dat het een probleem hoeft te zijn.
    Maar als het mijn motor zou zijn trok ik hem uit elkaar.

    Zou gewoon een frisse motor willen hebben :D

    Ik ook, maar het budget moet er wel zijn :vertag

    #17651199

    precies.. Dat moet ook wel gezegd worden. Voor budgetloze projecten zijn dit wel de motoren. en als ie dan nog goed loopt zal ie het vast nog wel ff doen.
    Helemaal deze met nog best goeie compressie.

    #17651200

    origineel gepost door corsaboy

    Ik weet niet hoor, maar zelf met een krat bier op, kan ik iets duidelijker beschrijven…

    :thumbup

    ik ook :P

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.