regelbereik gaspedaal

Forumindex Forums Modellen Astra regelbereik gaspedaal

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219497

    Even een algemene vraag,

    Ik ben sinds kort in het bezit van een Astra G 1.6 16V Z16XE Caravan bj 2001.
    Ben zeer tevreden over het rijgedrag van de wagen maar moet erg wennen aan de wijze waarop het gaspedaal reageert.
    Het eerste gedeelte intrappen doet bijna niks, eenmaal op de helft schiet de auto ineens vooruit.
    Dan weer een klein stukje loslaten en het gas is er praktisch weer af.
    Daardoor heb ik ook moeite om een constante snelheid te handhaven.
    Het is net alsof er een heel klein effectief regelbereik is ingesteld en de volle slag van het pedaal niet wordt benut.
    Is dit normaal voor deze auto?

    Er zit ook een Cruise control op, maar om die nou de hele tijd te gebruiken..

    #17650845

    toevallig altijd diesel gereden? zoja, zou je toch effe moeten wennen aan een nieuwe auto met benzine motor.
    Elke auto is anders met gaspedaal.

    #17650846

    Nee, ben geen diesel rijder.
    Altijd benzine gewend, honda accord, mazda 626, volvo 740.
    Klopt, elke auto is idd anders met het gaspedaal echter deze astra springt er wat mij betreft wel uit.
    Het zal wel wennen, wilde weten of dit normaal is voor een Astra G.

    #17650847

    Ik weet niet of het kan bij jouw motor maar je kunt het gaspedaal bij de meeste motoren gemakkelijk iets afstellen. Boven op de motor komt de gaskabel aan en kun je hem (bij mij tenminste) iets strakker afstellen. In de wat oudere opels in dit een klusje van 5 sec, door simpelweg het metalen plaatje op het zwarte plastic buisje eraf te trekken en verderop er weer op te klikken.
    Misschien is dit een optie? Zo ben je namelijk van het eerste “dooie” stuk in het gaspedaal af en kun je wat beter doseren.

    Gr, Boxum56

    #17650848

    Z16XE heeft Elektrisch gas.

    Valt weinig aan te stellen met de hand.

    je zal misschien iets kunnen calibreren met de tech.

    Willem

    #17650849

    Aiijj ja dan gaat het niet zo makkelijk. Was d’r al bang voor.:mad:

    #17650850

    Ja, is inderdaad een Drive-by-wire gaspedaal met positie sensor.

    Ben nog steeds benieuwd of dit regelgedrag normaal is voor dit type auto/motor.

    groet.

    #17650851

    hallo,

    ik heb een z1.8xe ook met E-gas dus , maar nergens last van.

    versnelt en vertraagt over het hele bereik van het pedaal.

    mvrg Rob

    #17650852

    Hmm…, ok. Misschien toch maar eens langs een opel dealer kijken wat zij ervan zeggen.
    Bedankt.

    #17650853

    ik moest de eerste weken ook erg wennen aan het electrische pedaal omdat ie toch iets vertraging heeft.
    ik had ook in het eerste stukje ”dood” gas maar dat heb ik uiteindelijk opgelost door een kunstof plaatje tussen het pedaal en de aanslag te monteren.

    sindsdien gaat het stukken beter;)

    #17650854

    het ligt er ook een beetje aan of je een sport of “comfort” model hebt, bij de sport reageert het gaspedaal iets directer.

    #17650855

    origineel gepost door gts power
    …ik had ook in het eerste stukje ”dood” gas maar dat heb ik uiteindelijk opgelost door een kunstof plaatje tussen het pedaal en de aanslag te monteren.

    Serieus? Dat lijkt me nogal een rigoureuze oplossing. Maar goed, als het werkt..

    Willem gaf al aan dat het alleen met een Tech2 is te kalibreren, maar ik vraag me af of er toch niet iets mechanisch is in te stellen.
    Bijv. stand van pedaal t.o.v. de positie sensor o.i.d.

    mvgrt, Lex

    #17650856

    origineel gepost door Spacejam
    het ligt er ook een beetje aan of je een sport of “comfort” model hebt, bij de sport reageert het gaspedaal iets directer.

    Heb een Pearl uitvoering. In elk geval geen sport uitvoering.

    #17650857

    origineel gepost door LexN

    origineel gepost door gts power
    …ik had ook in het eerste stukje ”dood” gas maar dat heb ik uiteindelijk opgelost door een kunstof plaatje tussen het pedaal en de aanslag te monteren.

    Serieus? Dat lijkt me nogal een rigoureuze oplossing. Maar goed, als het werkt..

    Willem gaf al aan dat het alleen met een Tech2 is te kalibreren, maar ik vraag me af of er toch niet iets mechanisch is in te stellen.
    Bijv. stand van pedaal t.o.v. de positie sensor o.i.d.

    mvgrt, Lex

    ik had zeker de eerste 2 cm ”dood” gas(met het gevolg dat ie elke keer afsloeg door te weinig gas:agent)
    maar op de aanslag dicht bij het draaipunt v/h pedaal heb ik er maar 2 mm achter gemaakt.
    heb er zo’n rood lijmwiggetje(bouwvakker:D) achter gedrukt op de juiste stand en die met meerdere tyripje’s vaste geklemd(het lijkt beun de beun maar wel degelijk:D)

    of had ik dit beter niet kunnen vertellen:hmmz;););)

    #17650858

    origineel gepost door gts power
    ..ik had zeker de eerste 2 cm ”dood” gas(met het gevolg dat ie elke keer afsloeg door te weinig gas:agent)
    maar op de aanslag dicht bij het draaipunt v/h pedaal heb ik er maar 2 mm achter gemaakt.
    heb er zo’n rood lijmwiggetje(bouwvakker:D) achter gedrukt op de juiste stand en die met meerdere tyripje’s vaste geklemd(het lijkt beun de beun maar wel degelijk:D)

    :D:D:D

    Niet dat ik het van plan was, maar bovenstaande gaat in mijn geval niet lukken omdat de eerste 2 cm wel iets doet (niet veel), dus dan zou m’n stationair veel te hoog zijn lijkt me.

    gr.

    #17650859

    en gaat de motor in storing als deze niet meer op zijn 0 positie komt..

    Willem

    #17650860

    origineel gepost door gts power

    origineel gepost door LexN

    origineel gepost door gts power
    …ik had ook in het eerste stukje ”dood” gas maar dat heb ik uiteindelijk opgelost door een kunstof plaatje tussen het pedaal en de aanslag te monteren.

    Serieus? Dat lijkt me nogal een rigoureuze oplossing. Maar goed, als het werkt..

    Willem gaf al aan dat het alleen met een Tech2 is te kalibreren, maar ik vraag me af of er toch niet iets mechanisch is in te stellen.
    Bijv. stand van pedaal t.o.v. de positie sensor o.i.d.

    mvgrt, Lex

    ik had zeker de eerste 2 cm ”dood” gas(met het gevolg dat ie elke keer afsloeg door te weinig gas:agent)
    maar op de aanslag dicht bij het draaipunt v/h pedaal heb ik er maar 2 mm achter gemaakt.
    heb er zo’n rood lijmwiggetje(bouwvakker:D) achter gedrukt op de juiste stand en die met meerdere tyripje’s vaste geklemd(het lijkt beun de beun maar wel degelijk:D)

    of had ik dit beter niet kunnen vertellen:hmmz;););)

    En als je ooit een ongeluk krijgt, en justitie ziet dat, ben je waarschijnlijk de lul qwa verzekering.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.