Distririem 2.8 ombouwen naar 2,5 motronic ?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Distririem 2.8 ombouwen naar 2,5 motronic ?

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219253

    Kun je van een dis (2.8m) blok de nokkenas tandwielen waterpomp en krukaspoelie gewoon omzetten naar 2,5 tandwielen dus de ronden ipv de trapezium of is dit niet mogelijk ?

    En de nokkenassen van een 2,5 passen in een 2.8 cilinderkop dit ivm geen rotor …

    Had n gates riemenset bestelt maand geleden ook opgehaalt er van uit gaan de dat die voor 2.8motronic was niet dus en kan dat setje nu nie meer ruilen :puke

    Laat ma eens horen.

    #17648108

    riem is 20 euro ofzo….
    ging ik niet alles voor ombouwen..

    #17648109

    hmm 20 ? betaalde voor riem en 2 omlooprollen 114 :o:o zijn het dan echt oplichters hier int dorp haha

    #17648110

    origineel gepost door Noordpoolgsi
    hmm 20 ? betaalde voor riem en 2 omlooprollen 114 :o:o zijn het dan echt oplichters hier int dorp haha

    idd, ook hier +/- 116€ voor riem, spanrol en meelooprol

    #17648111

    120 euro riem rollen spanrol en water pomp bij vaux parts in engeland
    http://www.vauxallparts.co.uk/ als het goed is!!!!

    #17648112

    heb nog ene nieuwe riem liggen 15 euro:D
    of ruilen voor jouw riem

    #17648113

    Stel je zou je distributie om bouwen van 2.8 naar 2.5 met nokkenastandwielen,
    krukastandwiel en waterpomp.
    Dan past die verkeerd gekochte riem die je nu hebt nog niet,
    want dan kom je een paat tandjes te kort, ;).

    een 2.5 is 141 tanden en een 2.8 ,176.

    dus koop nou gewoon het juiste set en ga wat corsa boy zegt, NIET je halve motor
    ombouwen.
    Dat set wat je nu hebt kan je toch ook gewoon weer verkopen ipv ruilen bij je leverancier?
    En zijn hier vast wel geintresseerde op het forum naar een 2.5 distributieset.

    #17648114

    als je alles zou pakken van een m2.5, zou het moeten passen

    maar idd,wrom zoveel moeite doen?
    en trouwens wel raar dat ze m niet retouren, als ik iets haal en breng t 2 maanden later terug is dat geen probleem

    #17648115

    je hebt 3 versies
    2.8 176 tanden
    2.5 176 tanden
    2.5 141 tanden
    teminste dat heb ik is ergens gelezen:D

    #17648116

    je hebt 2 versie’s: ( in mijn inzicht )

    M2.5 = 141 tanden
    M2.8 = 176 tanden

    ik snap idd niet dat er op hbase 3 versie’s staan
    ik haal altijd gewoon een set dat ”tot” of ”vanaf” motornummer

    #17648117

    volgens mij is t omdat je in 2.5 de versie met de stalen rollen hebt en de latere versie met die plastic zooi.

    #17648118

    is er een 2.5 met plastic rollen dan?
    zeker geleverd in een astra met tractioncontroll ofzo

    nog nooit gezien, en heb er veeeuuuul gezien

    #17648119

    Originally posted by Noordpoolgsi
    hmm 20 ? betaalde voor riem en 2 omlooprollen 114 :o:o zijn het dan echt oplichters hier int dorp haha

    tja je zei niet de rollen erbij maikel..
    Riem zelf is orgineel gm rond de 20 tientjes hahaha..

    Ik haal hier nooit wat.. bestel het altijd bij duparts king:

    #17648120

    de 2.5 motronic is idd in 2 versie’s.
    oudere type met 1 spanrol en 1 meelooprol en dan het overgangstype van 2.5 naar 2.8 (maar bleef nog bij de 2.5motronic) met 1 spanrol en 2 meelooprollen

    daarom dat de 2.5 en de 2.8 van dat type dezelfde riem en vertanding hebben

    #17648121

    ik wist ook niet dat er 3 versies waren hoor,:hmmz.
    En ik zie er op h-base ook maar 2.
    maar goed, ook weer wat wijzer.

    #17648122

    dr zijn dus eigenlijk maar 2 type’s

    141 en 176 tands

    alleen beide op de m2.5 gebruikt
    die 176 zijn dan alleen de laatste zijn geweest,totdat de m2.8 geleverd werden

    #17648123

    :o.
    dus ook 2 verschillende soorten vertanding, ronde en trapezium.
    dus kan je toch nooit een 2.8 dis ombouwen naar een 2.5 en
    dan een 176 tands riem pakken met trapezium tanden.
    Want dan zou je een 176 tands riem moeten hebben met ronde tanden.

    #17648124

    als je een 2.8 om zou bouwen naar een 2.5

    dan vervalt er 1 meelooprol
    2.8 = 1 spanrol + 2 meelooprollen
    2.5 = 1 spanrol + 1 meelooprol

    dus dan pak je natuurlijk gewoon de 141 tands
    moet je natuurlijk ook wel de spanrol en meelooprol van de 2.5 pakken

    #17648125

    origineel gepost door otdh
    als je een 2.8 om zou bouwen naar een 2.5

    dan vervalt er 1 meelooprol
    2.8 = 1 spanrol + 2 meelooprollen
    2.5 = 1 spanrol + 1 meelooprol

    dus dan pak je natuurlijk gewoon de 141 tands
    moet je natuurlijk ook wel de spanrol en meelooprol van de 2.5 pakken

    de laatste 2.5 motronics zijn ook met 2 meelooprollen

    #17648126

    maargoed, waar het dus op neer komt, gewoon de juiste riem en spanrollen halen en je eigen set te koop zetten. Niks aan te doen, maar is wel de makkelijkste weg lijkt me ;)

    #17648127

    oke iedereen bedankt voor de uitleg cq meedenken.
    Even bij de lokale automaterialenzaak geweest gesprek gehad enja ik ga dr niet meer heen voor onderdelen …

    Zal eens met duparts bellen lijkt me makkelijkste oplossing en die riem ach toch na 2 jaar ma eens vervangen bij n crossauto dan … :hmmz

    #17648128

    Op zich als je alle onderdelen hebt is het wel makkelijk om te bouwen.
    Maar je hebt dan ook een andere distributie deksel nodig alsmede die zwarte ‘montageplaat’ waar alles opgeschroefd zit. Gunstig is dat je van 2.8 naar 2.5 wil.
    Wil je van 2.5 naar 2.8 dan heb je ook nog een ander
    oliepomphuis nodig. Bij de 2.8 zit daar namelijk de spanrol op. En bij een 2.5 ontbreekt nou net dat bevestigingspunt op het oliehuis.
    Maar goed, als je alle onderdelen hebt is het eigenlijk zo gebeurd. Moet je nog dingen gaan kopen dan zou ik gewoon ander distributie kitje halen.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.