het verschiel van corsa a 2.0 8v met f16 of f13 versnelingsb

Forumindex Forums Modellen Corsa het verschiel van corsa a 2.0 8v met f16 of f13 versnelingsb

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219157

    hoe voelt hij tedens het rijden met een corsa a 2.0.8v met een f 13 en met een f16 versnelingsbak ik zoek mensen die dat hebben gebouwt ne corsa a 2.0.8v met een f13 en wat die daar van vinden

    #17647194

    Ik reed met een f13 op mn 1800 8v monopoint (zelfde blok verder als een 2.0…alleen wat minder snel :P)

    Dit trok goed op! Had ook een korte bak.

    Het vliegwiel moet wel aangepast worden, dat heeft mij 100 euro gekost bij Mrc Zwolle destijds. (om een kleinere drukgroep kwijt te kunnen)

    #17647195

    idd. tja keuzes..
    beide kan, beide rijd wel goed..

    Tis maar wat je zelf wilt

    #17647196

    ik zou gaan voor de f16 hoef je het vliegwiel niet aan te passen sheelt toch weer geld en tijd

    #17647197

    Ja en je homokineten dan?

    #17647198

    idd of f13 bak en vliegwiel aanpassen (en als je het goed wilt doen de koppeling van een f15 bak

    of f16bak en gsi assen met diesel homokineten.

    F16 is sterker daarom zou ik daarvoor gaan,

    #17647199

    ik zou ook voor een f16 gaan, of zelfs een f20 kan nog prima

    corsatje weegt toch niets dus waarom ooit een korte bak nemen en veel toeren draaien als je ook een lange bak kan pakken

    #17647200

    omdat de assen voor een corsa a behoorlijk prijzig zijn….

    en heel lastig te vinden.

    dus een f13/f15 bak is totaal geen verkeerde optie.

    vliegwiel aanpassen kost niet veel, heb er laatst nog 2 laten doen voor de cross.

    #17647201

    gsi asjes kosten 75
    kineetjes 50 voor 2…

    #17647202

    Zie er maar eens aan te komen, de JUISTE gsi asjes wel te verstaan.
    Voor 75euro wil ik wel een setje overnemen.

    En wat bakkeuze betreft, tis maar net wat je ermee wilt bereiken.

    Ik zou voor een wagen die km’s maakt niet kiezen voor een korte bak, eerder voor een zo lang mogelijke.

    Maarjah, net wat Corsaboy zegt, keuzes;)

    #17647203

    Ik had volgens mij gewoon mn oude corsa a assen in mn f13:hmmz

    #17647204

    Originally posted by Fearless
    Ik had volgens mij gewoon mn oude corsa a assen in mn f13:hmmz

    dat kan ook..
    maar als je f16 of f20 erachter wilt knopen, moet je of dikke assen halen (welke ik ook kan leveren voor neet prijzen)

    of corsa a gsi assen scoren icm andere homokineten.

    bij een f13/f15 bak kun je standaard corsa a gsi assen gebruiken king:

    #17647205

    en standaard corsa a assen, welk type maakt niet uit.

    maar de JUISTE corsa gsi assen zijn lastig te vinden, voor de f16 enz…

    #17647206

    type fout van mijn kant.
    ik bedoelde idd alle corsa a assen :)

    #17647207

    Ja zie, want destijds drukte ik zo die assen van mijn1400 over in de bak..
    Nix geen gerommel met assen/homo’s…

    Alleen het vliegwieltje aanpassen was ff een ingreepje….verder was het een geslaagde ombouw.

    #17647208

    Als je een F13 gebruikt moet je dan ook de spacer van de versnellingsbaksteun gebruiken?

    Van een F13 kun je relatief simpel de eindoverbrenging en de 5e versnelling veranderen. Zo kun je een heel lange en een heel korte bak maken. Dit gaat bij een F16 heel moeilijk.

    #17647209

    Klopt………..

    Je bent geen spacer nodig…
    Ik heb ook mijn 1e f13 verkocht aan iemand die de eindoverbrenging ging overbouwen.

    #17647210

    de f10 f13 of f15 zijn er in veel verschillende overbrengingen te vinden.

    heb er een liggen die dezelfde eind overbrenging heeft als een f20.

    dus 3200 toeren bij 120.

    al met al is een ”kleine” bak makkelijker en goedkoper om erachter te hangen’.

    en geloof me, deze rij je niet zomaar stuk zoals de meesten denken.

    Ik heb 1 jaar met een c18xe icm f13 gereden, niks geen problemen.

    allen de koppeling gaf wat problemen op het eind, maar deze was ook niet nieuw toen ik em monteerde toendertijd

    dat is inmiddels zeker 3 jaar geleden.

    #17647211

    ik heb ooit ook al een corsa 2liter met een f13gebouwt maa ik heb toen een vliegwielgenomen van een corsa 1600gsi moter en die past ook op de krukas van 2liter ik weet niet waarom jullie het vliegwiel laten aanpassen het is toch goedkoper een vliegwiel van corsa a gsi nemen ik heb gekozen dat ik een f13 ga nemen

    #17647212

    Originally posted by bodybuildingboy
    ik heb ooit ook al een corsa 2liter met een f13gebouwt maa ik heb toen een vliegwielgenomen van een corsa 1600gsi moter en die past ook op de krukas van 2liter ik weet niet waarom jullie het vliegwiel laten aanpassen het is toch goedkoper een vliegwiel van corsa a gsi nemen ik heb gekozen dat ik een f13 ga nemen

    zijn die evengroot dan??
    moet er hier nog ergens een hebben liggen.
    Eens even zoeken..

    #17647213

    je kan evt ook het vliegwiel pakken van een x17dtl
    die past rechtstreeks aan de c20ne, en daar past zonder iets aan te passen de complete koppeling van een c16xe aan

    dus 1:1 passend

    over die asjes:
    ik kocht laatst een complete GSI voor 50 euro, zat alleen geen motor meer bij, nog wel de assen

    hier op de sloop houden ze altijd alle gsi opeltjes appart voor mij, betaal dan voor 2 asjes 75eu

    #17647214

    Nou,
    als je mij een setje kan regelen krijg jij 80e ex verzending ;)

    #17647215

    Moet je nog iets aan het schakelmechaniek aanpassen als je voor een F16 bak gaat ipv F13?

    #17647216

    in een corsa a:
    gewoon het ding ding omflippen

    bij een corsa b:
    moet je het hele mechaniek verlengen, dus thv de km kabel moet er een stuk tussen gelast worden en het stangetje, beide 15mm

    http://www.corsa-novatuning.nl/nl/PartsB8v.htm

    @ steven:
    zal ff kijken, heb nog een setje liggen als het goed is
    zodra ik van me griep en oorontsteking af ben

    #17647217

    origineel gepost door otdh
    bij een corsa b:
    moet je het hele mechaniek verlengen, dus thv de km kabel moet er een stuk tussen gelast worden en het stangetje, beide 15mm

    http://www.corsa-novatuning.nl/nl/PartsB8v.htm

    Maar als je je originele blok op zijn plek behoud, dan veranderen de ophangpunten ook niet. Ik rijd namelijk met een diesel, maar met 233 nm blijven de bakken niet lang heel, vandaar dat ik een F16 of F18 wil monteren.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.