c20xe loopt maar wat nu???

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) c20xe loopt maar wat nu???

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219065

    Heb eindelijk na een jaar me manta weer voor de deur staan met c20xe maar nu volgende probleem ik kan ongeveer 5 minuten rijden en dan is het motorblok helemaal verzopen en kan ik een half uur wachten nu ben ik erachter dat we geen benzinedruk regelaar erop hebben mijn c20xe is helemaal standaart welke brandstofdruk regelaar moet ik nu dan hebben???

    of heeft iemand toevallig wat liggen???
    ik moes ook al lang voor de keuring dus zit nogal spoed bij….

    groetjes

    Ferrie

    #17646161

    als er geen brandstofdruk regelaar op zit wat zit er dan op je brandstofrail????

    en je kunt er 1 van 2,5 of 3 bar opzetten ligt eraan welk type c20xe je hebt…met of zonder dis ontsteking

    zonder is 2,5 bar
    met is 3 bar

    maar je kunt zonder problemen gewoon 3 bar erop zetten

    #17646162

    hoe bedoel je wat zit er dan op je brandstof rail??? ik heb enkel de rail met injectoren en hij spuit al me benzine erin ik heb 15 minuten gereden en een halve tank pleite :P

    #17646163

    ps heb hem zonder dis onsteking dus moet er 1 hebben van 2,5 bar is zo`n ding nog nieuw te krijgen??? of moet ik ff neuzen op marktplaats???

    #17646164

    haha:) er moet een druk regelaar op zitten anders loopt de benziene zo eruit of wat heb je met het gat van de regelaar in de injektor reel gedaan

    dan ben je zo de benziene kwijt

    en ze zijn niet gemaakt zonder druk regelaar

    #17646165

    idd of er moet een afdekplaatje opzitten.. dat er eerder een verstelbare druk regelaar op heeft gezeten. Ik heb overgens nog een 2.5 bar drukregelaar liggen..

    #17646166

    nog ff net wezen kijken druk regelaar zit er gewoon op dus dat is het niet maar toch verzuipt hij binnen 5 minuten???

    iemand nog ideen ik snap er niks meer van :(

    #17646167

    hmm hij loopt normaal of ? zou haast denken dat de verstuivers open blijven staan dat de kabelboom wie de verstuivers aanstuurt massa maakt dus constand + = open staan.

    tenminste zoiets dacht ik hier eens een keer gelzen te hebben 3 weken geleden …

    #17646168

    misschien dat dit helpt als ik start is het starten en lopen alleen valt ie uit

    ik moet hem dan weer starten weer starten en lopen
    en dan valt ie uit

    3de keer blijft ie wel lopen
    maar zodra ik beetje gas geef wil ie ff inhouden en dan is ie goed
    maar na 5 minuten is ie verzopen en wil ie voor een half uur niet aanslaan daarna zelfde routine 3 keer starten voordat ie blijft lopen :(

    #17646169

    Zijn je injectoren niet vervuild of blijven ze plakken?
    Als de auto een jaar stil heeft gestaan kan dat best.

    Haal de injectorrrail er maar eens uit en zet de brandstofpomp aan.
    Dan zie je meteen of ze lekken of niet.
    Trek evt. de bobinekabel los, start de motor en laat de injectoren in een bakje spuiten.
    Ze horen een mooi kegelvormig patroon te geven.

    Controleer ook of de retourleiding niet verstopt zit, daar gaat de brandstofdruk ook van omhoog. (Ik heb hetzelfde probleem met mijn Kadett)

    #17646170

    manta heeft idd jaar stil gestaan blok zelfs nog langer maar de retourleiding is helemaal van voor tot achter verniewd manta was eerst 1.8s dus had helemaal geen retourleiding dus dat ie vervuild is lijkt me sterk wel spuit ie gewoon te veel benzine in ik heb al meerdere dingen gehoord lmm of computer stuk dan spuit ie ook in alsof je vol gas rijd ook al draaid ie stationair maar is wel lastig als je die dingen ff niet heb liggen anders kan je het nachecken door ff gouw uit te wisselen :(

    #17646171

    Ok, retourleiding is het dan zeker niet.

    Ik heb inderdaad wel eens gezien dat een C20XE heel veel inspoot en de luchtmeter stuk was, maar die liep ook voor geen meter.
    Bij die motor kon je het ook duidelijk ruiken aan de olie, die stonk behoorlijk naar benzine en was heel dun.
    Misschien dat je dat nog even kan controleren.

    Het is jammer dat je niet om de hoek woont, want dan had je even langs kunnen komen om het één en ander uit te wisselen

    #17646172

    tjah als je 5 minuten van me af had gewoont was ik idd wel langs gereden en maar meer dan 5 minuten kan ik niet rijden of hij valt uit :(

    #17646173

    Of heel vaak koffie drinken onderweg :)

    Toch even het forum afspeuren of er iemand in de buurt woont met een C20XE.
    Moet het wel een M2.5 zijn (= zonder DIS), code op de computer FR of FX.

    #17646174

    klopt heb geen dis onsteking helaas :P had een hoop aanpassingen kwa kachel huis gescheeld :P

    #17646175

    you’ve got u2u!

    #17646176

    origineel gepost door CommoCruiser
    Zijn je injectoren niet vervuild of blijven ze plakken?
    Als de auto een jaar stil heeft gestaan kan dat best.

    Haal de injectorrrail er maar eens uit en zet de brandstofpomp aan.
    Dan zie je meteen of ze lekken of niet.
    Trek evt. de bobinekabel los, start de motor en laat de injectoren in een bakje spuiten.
    Ze horen een mooi kegelvormig patroon te geven.

    Controleer ook of de retourleiding niet verstopt zit, daar gaat de brandstofdruk ook van omhoog. (Ik heb hetzelfde probleem met mijn Kadett)

    trek dan de stekker van de ontsteking module los anders is het net met benzine boven je fornuis spelen.

    kijk ook even of je lambda sensor schoon is.

    #17646177

    lambda is nieuw die erop gekomen is denken toch echt dat lmm of computer stuk is maar is lastig uitzoeken als je die 2 dingen niet nog als reserve heb liggen :(

    #17646178

    is even zitten neuzen en kloten nu heb ik me motor stationair warm laten draaien totdat koelvin begon met koelen en hij bleef gewoon mooi lopen en verzoop niet maar zodra ik dus ga rijden dan verzuipt ie en nog steeds het zelfde probleem injectoren nevelen gwoon goed iemand misschien nog een idee met deze extra info nu??? ik ben echt ten einde raad

    #17646179

    Ik wil niet lullig doen,maar heb je zin in lagerschade?
    Niet rijden met een auto die zoveel verbruikt:thumbdown
    Je spoelt alle olie van je wanden en verdund de olie mega!
    Heb zo al eens een verkeerd gechipte motor stuk zien gaan.
    Eerst even de testjes van hierboven doen en de olie controleren.
    is hij netjes op peil en stinkt niet naar benzine dan kun je bovenstaand vergeten;)
    gr

    #17646180

    scheeld ik rij ook niet ermee wil het opgelost hebben :(

    #17646181

    nieuwe temp. sensor plaatsen en weg probleem denk ik.

    Let wel dat je ook de juiste kleur sensor pakt, je hebt een zwarte variant en een blauwe.

    Probleem heb ik ook meermaals gehad.

    #17646182

    is dat die in de radiateur zit die je koelvin ook aanstuurd zodra ie warm word zoja dan lijkt het me sterk dat het dat is omdat die nieuw is wel is ie zwart zit er een groot verschil in dan???

    #17646183

    Nop dat is ie niet. Dat is een tempschakelaar die de fan aanstuurd.
    Je moet die blauwe bij het thermostaathuis hebben met een stekker met 2 draadjes eraan.

    #17646184

    oke gaan we die ff vervangen dankjewel voor uitleg :)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.