Meer PK.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Meer PK.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218984

    Ik heb een vectra station 3.0 cdti 2005 en wil deze tunen (pk)
    Wat is de betere chiptuning en wat is er meer mogelijk.

    #17645265

    Je zult waarschijnlijk vaan meerdere mensen het volgende te horen krijgen:

    EDSking:

    #17645266

    Niet aan beginnen.

    Er zijn wel extra PK’s uit de motor te halen, maar over het algemeen wordt het afgeraden om veel te gaan tunen aan de 3.0 liter (edit: DIESEL) motoren. Ook EDS zal zeggen dat ze het wel kunnen, maar liever niet doen.

    Men kan er 210 – 220 pk uit halen en 450NM

    De motor kan het wel aan, maar de versnellingsbak niet. Die gaat volgens specificatie maar tot 400NM.

    #17645267

    dit is nieuw de vesnelings bak kan dat met gemak aan
    ik rij zelf al jaren met een gechipte x30xe in de vectra b loopt echt super

    mijn aanrader zeker doen maar laat het wel goed doen !!!!!

    #17645268

    Hij heeft een diesel, geen benzine motor.

    #17645269

    origineel gepost door yzf1kr
    Hij heeft een diesel, geen benzine motor.

    jup . . . en gaat het om of de bakjes het kunnen houden . . . dan gaat het om de koppel . . . niet (echt) om de pk’s.

    bij een diesel gaat het zowiezo pas leuk worden door de koppel overigens :vertag

    maar wellicht zijn er bedrijven die de bak ook kunnen verstevigen. Dan zul je is een beetje in de motorsport moeten rondkijken.

    #17645270

    origineel gepost door yzf1kr

    De motor kan het wel aan, maar de versnellingsbak niet. Die gaat volgens specificatie maar tot 400NM.

    Dan hebben Roel en janneman toch een probleem met resp. 405 en 417Nm !!

    #17645271

    Hebben ze ook, natuurlijk zal er wel enige marge op zitten, maar GM blijft zelf niet voor niets een redelijk stuk onder de 400NM

    Ik neem aan dat ze dat wel verteld is bij het tunen, dat ze boven de specificaties van hun versnellingsbak zitten.

    Google maar eens op Getrag F40.

    #17645272

    nee hoor.

    GM zit met de 3L diesel precies op 400 Nm.

    Maar er zit zeker wel een marge op.
    Maar je moet er zeker wel met beleid mee omgaan.
    Zoals jan en limbo aangaven.

    #17645273

    origineel gepost door yzf1kr
    Hebben ze ook, natuurlijk zal er wel enige marge op zitten, maar GM blijft zelf niet voor niets een redelijk stuk onder de 400NM

    Ik neem aan dat ze dat wel verteld is bij het tunen, dat ze boven de specificaties van hun versnellingsbak zitten.

    Google maar eens op Getrag F40.

    Is mij niets vertelt maar hoe vaak zit je echt aan dat koppel?

    Jan

    #17645274

    Roel en janneman hebben ook een 3 liter v6 diesel begrijp ik wat hebben die precies gedaan.

    #17645275

    origineel gepost door gompie
    Roel en janneman hebben ook een 3 liter v6 diesel begrijp ik wat hebben die precies gedaan.

    Uhh nee Roel 120 pk standaard nu 173pk koppel 403Nm
    en ikkuh 150 pk standaard nu 192pk koppel 418Nm

    Jan

    #17645276

    Ik heb dus standaard 177 pk met 370nm maar dit zou dan 425 nm worden.

    #17645277

    Hoe kom je bij 177PK dan

    Heb ff deze gegoogled

    Maximaal vermogen : 184 PK / 135 kW @ 4000 tpm
    Maximaal koppel : 400 Nm @ 1900 tpm

    #17645278

    Ik heb een vectra van 2005 deze waren met 177 pk.

    #17645279

    zijn 2 verschillende 3L diesels geleverd.

    Y30DT
    Bauform: V6
    Steuerung: DOHC
    Anzahl der Ventile: 24
    Bohrung (mm): 87,5
    Hub (mm): 82,0
    Volumen (cm³): 2958
    Leistung (kW bei min-1): 130 / 4000
    Drehmoment (Nm bei min-1): 330 / 1600 – 3600 (AF33), 370 / 1900 – 2800 (F40WR)
    Verdichtung: 18,5 : 1
    Motormanagement: Denso 0100
    Steuerung: Zahnrad und Zahnriemen
    Abgasanlage: AGR, Katalysator
    Besonderheiten: Common Rail, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader Garrett GT25
    Verwendung: Signum (F40WR, AF33), Vectra C (F40WR, AF33)

    Z30DT
    Bauform: V6
    Steuerung: DOHC
    Anzahl der Ventile: 24
    Bohrung (mm): 87,5
    Hub (mm): 82,0
    Volumen (cm³): 2958
    Leistung (kW bei min-1): 135 / 4000
    Drehmoment (Nm bei min-1): 400 / 1900 – 2700
    Verdichtung: 18,5 : 1
    Motormanagement: Denso 0100
    Steuerung: Zahnrad und Zahnriemen
    Abgasanlage: AGR, Katalysator, Partikelfilter
    Besonderheiten: Common Rail, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader Garrett GT25
    Verwendung: Signum (F40WR, AF40), Vectra C (F40WR, AF40)

    #17645280

    Y30DT die heb ik

    #17645281

    origineel gepost door sw_reijnders
    zijn 2 verschillende 3L diesels geleverd.

    ik zag het ja !

    #17645282

    We hebben op de zaak een Chipped 3.0 handbak gehad.

    deze is na 300.000km gewoon netjes rijdend uit de lease gehaald..

    Willem

    #17645283

    ik rijd met 310pk en 500NM met een F40 Schakelbak al 12000km zonder problemen:D

    #17645284

    origineel gepost door astragsi
    ik rijd met 310pk en 500NM met een F40 Schakelbak al 12000km zonder problemen:D

    en waarom was jij niet in de Meern de 14de :angel

    #17645285

    origineel gepost door sw_reijnders

    en waarom was jij niet in de Meern de 14de :angel

    Ja!!:vertag

    #17645286

    en waarom was jij niet in de Meern de 14de :angel [/quote]

    Nou??

    Jan

    #17645287

    origineel gepost door swreijnders
    en waarom was jij niet in de Meern de 14de

    Ja nou ?!

    #17645288

    origineel gepost door astragsi
    ik rijd met 310pk en 500NM met een F40 Schakelbak al 12000km zonder problemen:D

    Al 12.000km… dat doe ik in 2 maanden.

    Kom nog maar eens terug als je 200.000km hebt gereden met dat vermogen en koppel.

    Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij met zijn auto doet. De meesten op dit forum verkopen hun auto toch al vrij snel weer.

    Die van mij moet zeker nog 200.000 km mee, dus als ik binnenkort bij EDS langs ga, vraag ik ze toch om netjes onder de 400NM te blijven. Hoofdreden is soweiso om de EGR uit te schakelen en niet om meer vermogen te krijgen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 37)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.