Asta G Coupe 2000-2001

Forumindex Forums Modellen Astra Asta G Coupe 2000-2001

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218953

    Ik ben totaal nieuw met Opel’s, was altijd met Honda’s bezig maar sinds er 1 van mij gestolen is heb ik daar geen zin meer in. Dus weet niks van Opel’s af dus zou best een domme vraag kunnen zijn dit. :vertag

    Ik wil nu dus een Astra G Coupe gaan kopen, gewoon een 1.8 16v.
    Maar nu zie ik dus dat het 2000 model 116pk levert en het 2001 model 125pk, verder lees ik in de specificaties geen verschillen met de auto’s.
    Wat zijn nou de verdere verschillen tussen die 2 bouwjaren? En wat is het beste om te kopen dan.

    #17633381

    bij de 125pk motor zal er net wat anderen software en volgen mij ook ander naam type 116 pk =z1.8xe1 125=z.1.8xe ik zelf heb een astra staiton met de 125 pk motor en ben er zeer tevreden over ruim voldoende vermogen en loopt eventuweel ook goed op lpg dus kiezen voor de 125pk uitvoering

    #17633382
    #17633383

    Astra-G 1.8 16V

    motorcode (op kentekenbewijs of via RDW.nl op kenteken te vinden:

    X18XE1: 115pk
    – gasklep bediening mechanisch via kabel

    Z18XE: 125pk
    – gasklep bediening Electrisch Drive by wire

    De Z18XE vind ikzelf wat prettiger en soepeler lopen..

    waar op letten: Olieverbruik, tikken.

    Willem

    #17633384

    Okey bedankt, dus het enige verschil zit em dus in het kleine verschil van de motor.

    Wordt het dus zoeken voor een Z18XE, zijn wat duurder maar is het doorsparen wel waard.

    Wat zijn nog meer punten om op te letten bij de aanschaf van een Astra G Coupe?

    #17633385

    Veren breken wel eens

    kraken vooras zijn droge stabi rubbers.

    toch wel opletten op roest bij achterranden en tankklepje

    Willem

    #17633386

    He willem,

    Vraagje ik heb zelf een Astra Coupe X1.8XE1 116pk
    Als ik de auto start begint er iets bij de motorruimte te tikken.
    Na een tijdje als ik wegrij is dat geluid weg.
    Wat kan dit zijn ??

    Simon

    #17633387

    het duurt even voordat de olie boven bij de kleppen aankomt als je net start ,je zou een dunnere olie erin kunnen doen zodat de olie ook eerder boven komt, dikke olie kost meer tijd om boven te komen en als er weinig olie langs de nokkenas loopt hoor je de kleppen tikken ,ook meer slijtage dus

    #17633388

    Deze motoren lopen inderdaad het lekkerst op volsynthetische 5w30 of 5w40 olie.

    Willem

    #17633389

    Wat kan je doen tegen droge stabilisator rubbers?

    Ik heb er last van.
    M’n moeders auto ook, een hatchbakc 5 deurs 2003.
    Echt kraken gewoon…

    #17633390

    uit elkaar halen en smeren.

    totdat het weer terug komt, vervangen doet hetzelfde

    Willem

    #17633391

    Oke, makkelijk?

    Heb brug tot mn beschikking.

    Eerst even erin gaan verdiepen wat m’n stabilisator stangen precies zijn en doen :agent

    #17633392

    origineel gepost door wim-v6
    Astra-G 1.8 16V

    motorcode (op kentekenbewijs of via RDW.nl op kenteken te vinden:

    X18XE1: 115pk
    – gasklep bediening mechanisch via kabel

    Z18XE: 125pk
    – gasklep bediening Electrisch Drive by wire

    De Z18XE vind ikzelf wat prettiger en soepeler lopen..

    waar op letten: Olieverbruik, tikken.

    Willem

    leuk weetje, ik wist ook niet precies waar die verschillen in zittenking:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.