Tempratuur 2.0E Opgelost!

Forumindex Forums Modellen Manta Tempratuur 2.0E Opgelost!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218736

    Ik ben even bezig met de GSI die wordt veel te warm

    binnen no time loopt de tempratuur diep in het rode en zelfs het metertje uit.

    nu heb ik het volgende gedaan thermostaat vervangen thermostaat verwijderd ontlucht.

    dit alles zonder resultaat de vloeistof stroomt wel door de radiateur.

    als ik de draad van de temp. sensor afhaal en ik meet op de draad staat er 14V (laadspanning) op. dat is te hoog lijkt me? is dan mn spanningsstabilisator stuk?

    #17631264

    wat doet je benzine meter ?????
    zou der eens een ander blokje achter op zetten
    is die van die witte cc wel goed zoja even omzetten kun je kijken of die van de gsi stuk is

    #17631265

    benzine meter doet t wel goed dacht ik.

    haal je de tellers er makkelijk uit?

    alle tellers van de cc werken prima

    #17631266

    als je ff onderste boven even onder het dachboard kruipt kun je zo bij het spannings blokjes komen.. langwerpig blokje met 3 pootjes..
    ik denk dat die stuk is.. wissel hem maar ff uit met die van de cc (als die wel goed is) je hoeft het dach er niet uit te halen.. ff wisselen hooguit 5 minuten werk als je hem weet te vinden

    #17631267

    dan hoop ik dat ik m kan vindenking:

    morgen proberen dan hopen dat dat t is de GSI moet rijden:D:D

    #17631268

    gewoon onder dach gaan hangen en je ziet vanzelf een langwerpig blokje zitten kan niet missen

    #17631269

    gebruik wel een lampje dan zie je het beter :D

    #17631270

    ik heb m gewisseld maar het helpt niet

    de draad op de temp sensor blijft 14v of 12v als hij niet draait

    ik snap dr niks van:thumbdown wat kan t zijn??:sleeping

    #17631271

    Koppaking deruit?

    #17631272

    nee heb ik getest.

    die spannig op de draad naar de temp. sensor, hoeveel moet die wezen? als ik hem los van de sensor heb is hij 14v de laadspanning.

    mn chef zegt dat dat ongeveer 6v moet zijn klopt dat? als ik de draad op de sensor heb is ie 12v.

    #17631273

    volgens mij moet daar helemaal geen spanning op staan die werkt toch via de massa ?
    maakt de draad van de sensor tot je dashboard niet ergens kortsluiting? dan gaat je meter ook helemaal de hoek in

    #17631274

    ik weet zo niet wat er op moet staan ,maar meet van die cc even van je zijn zelfde dachboards dacht ik

    heb zo geen meter bij de hand anders had ik effe voor je gemeten

    #17631275

    ja die word massa geschakeld dacht ik

    nu ik dat zo bedenk is het raar want ik meet van die kabel naar massa.

    dat zou dus betekenen dat er ergens een onderbreking zit?

    #17631276

    Ik heb exact het zelfde probleem met de Manta, ook de temperatuur sensor heb ik gewisseld. Hoe snel loopt die bij jou op?

    #17631277

    binnen 3 minuten staat hij in het rode gedeelte en gaat hij de teller uit

    ik ga maar eens een nieuwe draad trekken denk ik

    #17631278

    wat meet je op je cc dan ?

    #17631279

    net even gemeten aan de cc is ook gewoon 12v op de draad.

    dus dat zou t nie wezen denk ik

    #17631280

    dan neem ik idd aan dat dat redelijk is
    sensor stuk ??

    #17631281

    die weerstands waarde van de sensor al eens gecheckt Kees?

    #17631282

    nieuwe sensor komt morgenochtend:thumbup maar eens proberen:hmmz

    #17631283

    ook sensor helpt niet

    dan toch maar in de mechanische onderdelen zoeken als waterpomp:thumbdown

    #17631284

    ik weet niet waar het inzit.. maar dat lijkt me onlogiesch..
    als hij binnen 3 minuten op de meter aangeeft aan de kook, en met een losse meter in je radiateur +- 80 graden…
    dan lijkt mij met mechanische gedeelte wel goed…

    maarja op een gegeven moment raak je rade loos..

    #17631285

    hee :hmmz
    sluit eens voor de gein een andere watermeter aan en wat geeft hij dan aan
    direkt op de sensor

    #17631286

    origineel gepost door MantaTeamTwello
    ik weet niet waar het inzit.. maar dat lijkt me onlogiesch..
    als hij binnen 3 minuten op de meter aangeeft aan de kook, en met een losse meter in je radiateur +- 80 graden…
    dan lijkt mij met mechanische gedeelte wel goed…

    maarja op een gegeven moment raak je rade loos..

    ja mij leek t ook onlogish maar ik weet t anders ook niet hoor

    #17631287

    Loopt de meter ook je klok uit als de auto alleen op contact staat? Zo ja dat ligt je draad naar de temp. sensor aan massa.
    Als je motor in +/- 3 minuten zo warm wordt zit er of geen koelwater genoeg in of je waterpomp blijft stil staan.
    Is het zo dat de waterpomp stil blijft staan en er zit genoeg koelwater op dat zou hij er dat bij zo’n hoge temp. uit moeten gooien via de radiatordop.

    Wat zegt je gevoel, is de motor ook daadwerkelijk te heet?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 59)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.