Turbodruk

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Turbodruk

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218690

    Beste, Normaal stond mijn turbo op 1,2 Bar, Nu geeft mijn VDO meterje nog maar 0.8Bar aan, Ik me bleedvalve bijgedraait, DOet niets, Bleedvalve eruit :0,8Bar,, De slang van de turbo naar de wastegate verwijder, Blijft 0.8b, Als ik deze slang weghaal moet ik dan normaal geen imens hoge druk krijgen? De bleedvalve is getest op een astra 1700DTI en werkt nog perfect, Wat is het probleem dat mijn druk niet meer word berijkt? Motorcode staat onder dit bericht,

    Bvd Bart

    #17630446

    Klinkt bekend :hmmz

    #17630447

    origineel gepost door InjectTheVenom
    Klinkt bekend :hmmz

    Explain plz.:vertag

    #17630448

    Kijk maar naar mijn topic bij C20LET :vertag

    #17630449

    origineel gepost door InjectTheVenom
    Kijk maar naar mijn topic bij C20LET :vertag

    Kan niet direct de oorzaka vinden in dit topic:s

    #17630450

    Dat is het probleem ook.

    hij weet ook het probleem niet

    kan het niet zijn dat de turbo niet of onvoldoende op toeren komt??

    of lekkage van inlaatslangen.

    of vervuiling of iets.

    Willem

    #17630451

    zal morgen het eens uitpluizen

    #17630452

    jupzz

    Willem

    #17630453

    Ow weet er nog een:

    ROETKAT dicht.

    #17630454

    steekt er niet meer in;)

    #17630455

    oja dat was het.

    Uitlaat demper(s) verstopt door katalysator of roet resten.

    Willem

    #17630456

    damn zijn pas nieuwe
    en idd rookt wat harder

    #17630457

    Luchtfilter verstopt, verhauwd inlaat door vervuiling, EGR verstopt

    Willem

    #17630458

    Idd, ik heb een vergelijkbaar verhaal maar (tot nu toe) een oorzaak kunnen vinden ho maar :(.. Vacuümslangen zijn zowat allemaal vervangen, woensdag afspraak voor lek -en compressietest om dat voor de zekerheid uit te sluiten. Waardoor zou een turbo onvoldoende op toeren kunnen komen, 1 of meer schoepen afgebroken? Gebrekkige smering van het asje?
    Nog tips om lekkage van de inlaatslangen op te sporen?

    origineel gepost door wim-v6
    Dat is het probleem ook.

    hij weet ook het probleem niet

    kan het niet zijn dat de turbo niet of onvoldoende op toeren komt??

    of lekkage van inlaatslangen.

    of vervuiling of iets.

    Willem

    #17630459

    Turbo:

    Slijtage van lagers of een beschadigd binnen werk, of door interne vervuiling..

    Willem

    #17630460

    @ ITV: weet jij of de druk via de ECM word geregeld of volledig mechanisch??

    Willem

    #17630461

    Voor zover ik weet inderdaad via de ECU en de Amal valve.

    #17630462

    wim,me vec heeft tog geen EGR en zonder inlaat getest en helpt niet.

    #17630463

    zonder inlaat getest????

    dan kan ie geen druk opbouwen zonder inlaat???

    Motorcode X17DT zou een EGR motoren hebben

    willem

    #17630464

    origineel gepost door wim-v6
    zonder inlaat getest????

    dan kan ie geen druk opbouwen zonder inlaat???

    Motorcode X17DT zou een EGR motoren hebben
    filter bed
    willem

    waardan:o, en rechtstreeks lucht gepakt aan turbo bedoel ik,waar zit dan die EGR,je hebt mijn motor tog gezien:cool:

    #17630465

    ja en ik gaat op de EGR staan letten…

    heb je niet effe een foto hiervan..

    een X17DT motor is namelijk een motor die aan een moderne milieu eis voldoet dan de TC4EE1 motor..

    ik heb ze zonder nog niet gezien…

    EGR zit schuin halfonder het inlaat.

    Willem

    #17630466

    origineel gepost door wim-v6
    ja en ik gaat op de EGR staan letten…

    heb je niet effe een foto hiervan..

    een X17DT motor is namelijk een motor die aan een moderne milieu eis voldoet dan de TC4EE1 motor..

    ik heb ze zonder nog niet gezien…

    EGR zit schuin halfonder het inlaat.

    Willem

    Aha morge checke, wist niet dat me 96er dat al heeft,heb je geen foto?

    #17630467

    ik zal eens kijken

    zal een foto uit een Astra TDS zijn dan

    Willem

    #17630468

    thx

    #17630469

    Bij de astra motor zie je de pijp bovenlangs het uitlaat spruitstuk lopen:

    bij de vectra loopt hij van rechts on der het uitlaat spruitstuk naar het inlaat, is daarom bijna niet te zien:

    Dit is de EGR, (Voorbeeld)

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.