voordelen spaghetty????

Forumindex Forums Modellen Manta voordelen spaghetty????

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218667

    heb gisteren een nieuwe groep a gekocht vis MP daar zat ook een gebruikte spaghetty bij

    nu zat ik er zelf aan te denken om spaghetty te verkopen en gewoon normaal gietijzeren spruitstuk te behouden

    heb ooit eengehoord dat je met origineel spruitstuk een veel mooier voller geluid krijgt dan met een spaghetty
    klopt dit
    en wat is het nu van een pak spaghetty onder de kap:jerry
    enkel show?????

    wil de spaghetty dus weg doen
    liefst ruil ik hem tegen een complete lpg installatie van een manta gsi met mengstuk tussen LMM

    #17630133

    mijn ervaring is dat je spaghetti harder rijd maar met origineel veel sneller optrekt, was dan wel bij een Ford escort maar t scheelde meer dan een seconde naar de 100

    #17630134

    Op het gebied van vermogen bij een standaard CIH doet een spagetti spruitstuk niet veel. Het geluid uit je uitlaat is wat minder hard omdat je uitlaat gassen wat ‘netter’ worden afgevoerd.

    #17630135

    daarom neem ik een gietijzeren spruit stuk:D
    geluid word er mooier van

    #17630136

    en heeft een spaghetti nut bij de volgende setup:
    – CIH 2.4L
    – nokkenas van 308 graden
    – 2.0 kop
    – 40er webers
    – GETRAG 240 bak
    – lichter vliegwiel

    er zit nu een origineel spruitstuk op, en de uitlaat wordt compleet Group A van simons.

    kan ik beter een spaghetti nemen, of een origineel spruitstuk?

    #17630137

    waarom een 2.0 kop???

    #17630138

    De meningen zijn verdeeld over het vermogen met een spaghetti, Risse Motorsport zweert voor een CIH bij een gietijzeren spruitstuk dat nabewerkt is, geeft een beter vermogen als een spaghetti.
    Verder heb je met een gietijzeren spruitstuk minder hitteafgifte naar je inlaatspruitstukken en carburateurs toe en een mooier (vind ik zelf :angel ) geluid.

    #17630139

    Een spaghettispruitstuk zou een betere flow moeten hebben als een standaard spruitstuk.
    En aangezien die 308 graden nokkenas flink wil spoelen en die Webers voldoende aanvoer moeten geven, zou ik voor de spaghetti kiezen om de afvoer ook maximaal te houden.
    Je kan ‘m evt. inpakken in heat-wrap (van die hittewerende bandage) om te voorkomen dat je carburateurs gaan koken door de hitte van het spruitstuk.

    #17630140

    origineel gepost door Asko
    waarom een 2.0 kop???

    zat erop bij aankoop, blok is gereviseerd en opgebouwd door RISSE, is me verteld.
    waarschijnlijk is daar de kop er ook opgekomen, en dat verklaard ook waarom er een standaard spruitstuk op zit, omdat volgens de post van keerjr RISSE daarbij zweert.

    een 2.0 kop heeft meer compressie dacht ik.

    #17630141

    origineel gepost door CommoCruiser
    Een spaghettispruitstuk zou een betere flow moeten hebben als een standaard spruitstuk.
    En aangezien die 308 graden nokkenas flink wil spoelen en die Webers voldoende aanvoer moeten geven, zou ik voor de spaghetti kiezen om de afvoer ook maximaal te houden.
    Je kan ‘m evt. inpakken in heat-wrap (van die hittewerende bandage) om te voorkomen dat je carburateurs gaan koken door de hitte van het spruitstuk.

    dit is precies waarom oa de echte wereld expertise van risse en anderen voordeel biedt boven het “dat zou toch wel beter moeten zijn” :)

    mijn standaard (onbewerkt) 20e spruitstuk met bewerkte 2.2 gaf 213pk, dus zo slecht is het spruitstuk niet…

    #17630142

    en wat wordt er zoal aan een origineel spuitstuk aangepast om de flow beter te maken?
    als het elkaar weinig tot niks doet ben ik natuurlijk gek dat ik een nieuw spaghettispruitstuk koop voor 300 euro:jerry

    #17630143

    waarom een nieuwe kopen ?????
    gebruikt is net zo goed toch

    #17630144

    in het Mantaclubblad stond een stukje over de powertesting

    een standaard 2.0E leverde met simons spaghettie 116pk dacht ik kan het nog wel es opzoeken

    ik heb ook een complete Simons set op de GSI zitten

    #17630145

    origineel gepost door mantadevil
    waarom een nieuwe kopen ?????
    gebruikt is net zo goed toch

    ja dat klopt, maar als ik me niet vergis heb jij er 1 voor 200 te koop?

    ben ze ook wel eens voor iets minder tegen gekomen, maar als het verschil minimaal is scheelt me dat even 200 euro;)

    het lag wel gewoon in de planning om een spaghetti te monteren, maar nu ik dit hoor toch eens even het 1 en ander erover opzoeken.

    #17630146

    ik bneem zelf een origineel spruitstuk
    spaghetty ziet er leuker uit onder de kap en zal mischien op een hgetund blok wat doen ,maar ik ga zowiezo op lpg rijden met de manta dus snelheid boeit me niet zo

    #17630147

    heb ook nog spagetty liggen nieuwe ligt al 2 jaar te wachten op montage is er 1 super sprint zoek eigenlijk de rest van de uitlaat er nog bij

    #17630148

    nouw zal ik er dan maar ook wat over zeggen:D het hier al vaker besproken,een spagetty spruitstuk heef t wel degelijk zin,maar niet op een standaard 2.0l.
    als je een motor gaat opvoeren en testen zal je zien dat het mee pk geeft,maar wat veel belangrijker is je koppel komt veel eerder los.
    een standaard 2.0l is van zich zelf niet slecht dat klopt.

    #17630149

    ach heb zelf een 2.2 staan met 2.0 kop en schijnbaar 19E nokkenas:o
    zou mischien wel effect hebben ,maar goed omdat ik op gas wil gaan rijden vind ik snelheid niet belangrijk dus pk’s ook niet echt
    maak er dan liever iemand blij mee die dat wel belangrijk vind of hem nodig heeft

    enige wat mijn manta niet missen mag is een groep a:D
    dus als de spaghetty weg is moet ik op zoek gaan naar een voorpijp van een groep a:jerry

    #17630150

    origineel gepost door mr-turbo

    origineel gepost door CommoCruiser
    Een spaghettispruitstuk zou een betere flow moeten hebben als een standaard spruitstuk.
    En aangezien die 308 graden nokkenas flink wil spoelen en die Webers voldoende aanvoer moeten geven, zou ik voor de spaghetti kiezen om de afvoer ook maximaal te houden.
    Je kan ‘m evt. inpakken in heat-wrap (van die hittewerende bandage) om te voorkomen dat je carburateurs gaan koken door de hitte van het spruitstuk.

    dit is precies waarom oa de echte wereld expertise van risse en anderen voordeel biedt boven het “dat zou toch wel beter moeten zijn” :)

    mijn standaard (onbewerkt) 20e spruitstuk met bewerkte 2.2 gaf 213pk, dus zo slecht is het spruitstuk niet…

    En heb je ‘m ook gemeten met een spaghettispruitstuk ??
    Dan kan je standaard pas vergelijken met een spagetti.

    Het spruitstuk van Risse ( :wors ) is een heftig bewerkt standaard spruitstuk en dus geen vergelijk met een onbewerkt standaard.

    #17630151

    en wat kun je zoal heftig bewerken aan een standaard spruitstuk?

    #17630152

    mja voor goed bod heb ik er ook nog wel 1 liggen vor groep a dan

    #17630153

    das dezelfde die ik heb liggen denk ik 63mm aansluiting

    #17630154

    ja denk het weet
    zou ik eerst eens keer moeten kijken zit nog op de 2.4 onder kleed

    dus moet er nog iemand spagetty

    beide kanden van neder land ligt er dus 1
    zowel polder als twente

    #17630155

    die uit de polder is er niet meer
    zijn nu 2 forum leden blij:thumbup

    #17630156

    en wat kost die uit twente? ik heb er nog 1 nodig voor mn kadett 400. mag via u2u
    300 voor een nieuwe vind ik te duur, aangezien de rest van de uitlaat ook niet gratis is.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 45)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.