Versnellingsbak in D kadett 20SEH afstellen

Forumindex Forums Modellen Kadett Versnellingsbak in D kadett 20SEH afstellen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218663

    Goedemorgen,

    Gisteren de laatste dingen aan mijn D 20SEH gedaan, en ik wilde een test rit gaan rijden…

    Helaas kreeg ik de bak niet zo afgesteld dat ik een achteruit had.. Dus de testrit amar uitgesteld.

    bak = F16
    Schakel pook mechanisme is gewoon D-Kadett.. is nog de originele pook.

    ik heb alle versnellingen behalve de achteruit.. :(

    #17630068

    als ik me kan herineren bak in de vrij zetten pook voor de derde versnelling dan in elkaar steken dan moet hij goed zitten

    #17630069

    je moet toch ook ergens een pinnetje in drukken,

    en dan afhankelijk van hoe verrot je schakel meganisme is kijken of je hem vast moet draaien in de richting van de 1ste (of 3de) versnelling of meer richting de 2de versnelling.

    de regel is volgens mij halverwegen 1ste versnelling met pinnetje in de bak.

    maar de mijn mechanisme was verropt en daarom kreeg ik hem pas goed afgesteld toen ik hem halverwege in de 2 zetten :)

    #17630070

    was het vroeger geen 4-bak? kan zijn dat je dat omhulsel van je pook nog niet voorbereid hebt op 5 versnellingen?

    #17630071

    Het is een 4 bak pook ja, maar heb die nokjes er af gezaagd zodat ie wel in 5 kan, en de achteruit zit toch op dezelfde plaats als origineel.

    OP Corsa- Novatuning blokkeren ze ook de pook, maar dit is bij een corsa anders dan bij een kadett wrschijnlijk.

    #17630072

    Boven de plek waar je schakelstang de bak in gaat zit een gaatje, misschien met een kunststof dopje erin.
    Daar past een 5 mm boortje in.
    Je moet de kruiskoppeling draaien totdat het boortje er iets verder in kan en het schakelmechanisme in die stand blokkeert.
    Je bak staat dan midden tussen de 1 en de 2.
    Laat iemand de pook naar links houden (in het midden) en draai het boutje van de klem op de schakelstang aan.

    Het is een beetje spelen wat de middenstand van de pook precies is, een kwestie van proberen.

    #17630073

    als je m in de vrij voor de 4 houd (tenminste, dat ie net niet in een versnelling kan, niet in 4 en niet in 5) moet ie goedstaan.

    t is ff vogelen, maar als je t eenmaal doorhebt lukt ie iedere keer

    #17630074

    Hmm ja was inderdaad al met dat boortje bezig geweest, (stond in het grote D kadett boek) maar de stand van de pook zal wel verkeerd zijn geweest dan.. Zal vanavond nog eens even pielen als de visite niet te lang blijft hangen…

    Ik kan dat gerwrichtje ind draaien naar links, en dan kan het boortje er verder in, maar moet het gewricht hiervoor in de vrij stand staan…. of kan dit maar op 1 manier..

    #17630075

    ojaa.. en kadett gsi heeft toch op dezelfde plaats de achteruit he… dus omhoog en naar links voor…

    @ Joop.. volgens jou moet ik hem dus naar rechts duwen.. of moet ik het zien vanuit voor de auto staan..?

    #17630076

    origineel gepost door custom
    Ik kan dat gerwrichtje ind draaien naar links, en dan kan het boortje er verder in, maar moet het gewricht hiervoor in de vrij stand staan…. of kan dit maar op 1 manier..

    Je moet de schakelstang inderdaad in de vrij hebben.
    In- of uitschuiven van de schakelstang in hetzelfde als pook naar voor of achter.
    Pook naar links of rechts is hetzelfde als de kruiskoppeling draaien.
    Volgens mij moet je ‘m rechtsom draaien (als je voor de auto staat) om ‘m tussen de 1 en 2 te krijgen, en dan past dat boortje erin.

    Een Kadett GSi heeft inderdaad de achteruit linksvoor (met vergrendeling).
    Als je de pook nog uit die GSi kan halen, doen !!
    Hij past namelijk zo in je D en je hoeft verder niets aan te verbouwen om je 5 te kunnen gebruiken.

    #17630077

    ik heb geen complete auto gekocht hoor, maar de 20SEH uit Glenngsi zijn Kadett D… het pookomhulsel is wel reeds aan gepast.. Ik ga er vanavond mee aan de slag als ik tijd heb, anders morgen.

    over dat draaien heb je gelijk, in vrij en dan richt bestuurderskant draaien, dan kon het boortje erin.

    #17630078

    Tis gewoon ff knooien.. Opgegeven moment heb je het vanzelf wel door. Kheb er met men vorige D waar je motor uit komt ook een tijdje mee zitten knooien :P Waren de schotels goed btw ?

    #17630079

    Schotels waren super :D was ook ff klooien maar zitten eronder :)

    Folkert heeft me gister nog gebeld en nog wat dingen uitgelegd, dus ga vanavond aan de slag :)

    #17630080

    Ik heb inmiddels een achteruit, met de boortjes methode :D… Sorry Folkert, op jou manier kreeg ik het niet voor elkaar… :( Nu alleen van de week een testdrive om te checken of ook tijdens het rijden alles goed gaat :D

    #17630081

    Nou wilde ik een testdrive doen, sloeg tie niet aan.. :( Ik heb vonk en ik heb benzine, want de bougies zijn nat na ff starten.. Zelfs na een ancht aan de lader slaat ie neit aan (nieuwe accu)

    #17630082

    Had de motor al wel gelopen in jouw auto?

    Wat voor motor lag er orgineel in?

    Als je namelijk de ontsteking hebt aangesloten op de draad waar de orignele ontsteking aan zat, kan dat startproblemen opleveren.

    Dit kan namelijk een weerstandsdraad zijn, en dan heb je maar 9 volt op je ontsteking. Dit is volgens mij zo bij een 1.0S, 1.2N/S en 1.3N. De 1.3S, 1.6S en GT/E hadden wel een 12V ontsteking.

    #17630083

    Ja Motor liep voortreffelijk in mijn auto.. maandagavond nog zelfs..

    de 9v draad was me allemaal bekend.. ga vanavond eens met wat spare parts aan de slag.. (begin het wel beu te worden nu)

    #17630084

    motor heeft dacht ik al wel gelopen in zijn D kadett. En sowieso in mijn oude D

    edit: haha net te laat :P

    #17630085

    ja blok heeft zeker al gelopen, en liep goed.. ga vanavond wel weer kijken en meten..

    #17630086

    Bougies waren wel donker en na het dorostarten nat, maar heb ze afgedaan.. Maar zal de rook eens een paar nieuwe inhangen avanvond.

    #17630087

    origineel gepost door CommoCruiser
    Had de motor al wel gelopen in jouw auto?

    Wat voor motor lag er orgineel in?

    Als je namelijk de ontsteking hebt aangesloten op de draad waar de orignele ontsteking aan zat, kan dat startproblemen opleveren.

    Dit kan namelijk een weerstandsdraad zijn, en dan heb je maar 9 volt op je ontsteking. Dit is volgens mij zo bij een 1.0S, 1.2N/S en 1.3N. De 1.3S, 1.6S en GT/E hadden wel een 12V ontsteking.

    met die draad dan loopt ie ff een seconde of 4, en dan valt ie uit.
    die piekt op 12v en word dan indd een 9v.

    #17630088

    Ja da klopt dat had ik eerst met die rotte c20ne… Maar ik heb de bougies wel getest, maar rechtstreeks op de bobine, niet via de verdeelkap.. ga dat eens ff checken straks.

    #17630089

    verdeelkap schoongemaakt en nieuwe bougies en gelijk lopen.. Heb de eerste meters inmiddels gemaakt, maar moet zeker de voorwielen nog wat stellen, want hij voelde wiebelig, niet stabiel.. maar moet ook nog uitgelijnd worden en de wielen stonden niet echt recht masar wat naar buiten toe… de 1,2,3,4 en achteruit heb ik inmiddels gevonden de 5 nog niet kunnen testen.

    #17630090

    Gelukkig gevonden !!
    Die van mij doet het ook weer goed.

    #17630091

    Super dat ie weer gaat Jimmy !

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.