Zelf auto spuiten

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 51)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218495

    Wil mijn auto zelf spuiten, wat zijn daarvoor de geschikte mogelijkheden voor?
    Heb een goeie compressor staan.
    Kun je een spuit huren ergens?

    #17628113

    ik zoek ook nog een goede verfspuit, ik wil proberen mn kadett 400 zelf te spuiten.
    nu ken ik hier int dorp een kerel die handelt in lak en gereedschap, schuurmachines etc. hier ga ik het eens proberen. die kan me vast wel goed spul leveren.

    een buurman is spuiter van beroep, niet echt auto’s maar kan het wel goed.
    als je een garagebox ofzo hebt, kan dat mooi. plastic voor alle muren hangen, en de grond zeiknat maken ivm nevel.

    en een tijdelijke deur maken met een grote ventilator erin die de nevel afzuigt.

    als je dat goed voor elkaar hebt scheelt het al heel veel, dan komt het alleen nog op je spuitkunsten aan:jerry

    #17628114

    Ik heb een opleiding autoschade gedaan maar daar niet in verder gegaan. praten we over 15 jaar geleden.
    Een spuitmasker heb ik ook nog wel ergens op zolder.
    Enige tijd geleden heb ik nog wel wat klein spul gespoten met een spuitbus nu maar het echte werk weer doen en de auto spuiten. Ik waag het er gewoon op…haha

    Ik zag een electrische verfspuit. klinkt goed.

    Schuren is natuurlijk ook nog een aandachtspunt. welke korrel?

    #17628115

    het fijn afschuren doe ik altijd met korrel 400. dit op advies van mijn vaste spuiter.
    ik schuur het altijd met waterproef schuurpapier van 3M

    #17628116

    heb het laats ook gedaan wel leuk werk alleen de stof is niet zo mooi in de lak.
    verder wel een beetje warmte kan geen kwaat.
    ik heb zoon spuit van de gamma gebruikt met bandenpomp, tectyl spuit , in 1 doos voor 2 kwartjes ging goed hoor.

    veel succes met je project en wel foto’s plaatsen he.:D:D

    #17628117

    Zou je de stof er nog uit poetsten? met Turtlewax ofzo iets?

    #17628118

    ik heb de mijne (motorruimte en binnekant) gespoten met een goedkope compressor en dure verfspuit.
    Nou als ik het weer moet doen koop ik me in ieder geval een goeie compressor…

    Schuren is belangrijk maar ontvetten en een goeie temperatuur nog veel meer.
    Graadje of 20 mag het minimaal wel zijn.. Als de lak er goed opzit. laagje of 3 stoppen en lekker een paar dagen laten uitharden..
    Of je moet een droog cabine hebben maar denk het niet…

    #17628119

    Denk aan deze

    http://link.marktplaats.nl/322918955

    Compressor heb ik op het werk staan.

    #17628120

    Originally posted by Makko
    Denk aan deze

    http://link.marktplaats.nl/322918955

    Compressor heb ik op het werk staan.

    sorry maar dat is niet wat…
    Als het echt mooi moet worden zoek dan naar een verfspuit die men ook bij de schade herstellers gebruiken.

    Die heb ik ook gebruikt.. Van de link is echt troep.. Die zat ook bij mijn compressor en meteen in een hoek gegooid..

    #17628121

    ja dat zijn die standaard dingen die je altijd erbij krijgt, of bij de gamma voor 15 euro ophaald. daar spuit ik de ijzermenie altijd mee. ook de motorruimte van mijn kadett mee gespoten, best mooi geworden.

    denk dat een fatsoenlijk pistool al gauw 100 euro kost.

    #17628122

    De onderbekerspuit die bij die setjes zit heb ik nette resultaten mee gekregen.
    De pest was alleen de afdichtring die telkens hard werd door de verf.

    Heb later ook een bovenbeker gekocht van 50 euro…Dit ging niet veel mooier als t goedkope onderbeker appraat.

    Ik spoot met een kleine compressor…op max 1.5/2 bar werkdruk. Nozzle 1.5
    De compressor trok langdurig spuiten niet.
    Na een minuut of wat sprong die weer aan, dan moet je even wachten want dat zie je weer terug in het spuitbeeld.

    Ik zou het zo weer doen, alleen dan wel een fatsoenlijke compressor en een fatsoenlijke ruimte…
    Ik spoot de auto buiten het huis in weer en wind…en de losse delen in een rommelschuur.

    #17628123

    Hoeveel druk/bar is goed?

    Het gaat dus om de hele auto….eerst de losse delen los. en dan de rest zijkanten achten, stijlen en dak.

    #17628124

    Originally posted by Fearless
    De onderbekerspuit die bij die setjes zit heb ik nette resultaten mee gekregen.
    De pest was alleen de afdichtring die telkens hard werd door de verf.

    Heb later ook een bovenbeker gekocht van 50 euro…Dit ging niet veel mooier als t goedkope onderbeker appraat.

    Ik spoot met een kleine compressor…op max 1.5/2 bar werkdruk. Nozzle 1.5
    De compressor trok langdurig spuiten niet.
    Na een minuut of wat sprong die weer aan, dan moet je even wachten want dat zie je weer terug in het spuitbeeld.

    Ik zou het zo weer doen, alleen dan wel een fatsoenlijke compressor en een fatsoenlijke ruimte…
    Ik spoot de auto buiten het huis in weer en wind…en de losse delen in een rommelschuur.

    ja met matte lak,
    ook al eens getracht met metallic of met uni color

    #17628125

    Originally posted by Makko
    Hoeveel druk/bar is goed?

    Het gaat dus om de hele auto….eerst de losse delen los. en dan de rest zijkanten achten, stijlen en dak.

    ik had hem op 2 – 2.2 bar…

    #17628126

    Ik mag straks ook aan de bak en ben een complete leek wat spuiten betreft. Welke korrels schuurpapier gebruik ik om de bestaande lak weg te schuren? Daarna gaat hij meteen naar de spuiter toe maar wil het voorbereidende werk zelf doen.
    Primer spuiten moet je daarbij ook uitkijken met temperatuur en stog eigenlijk of gaat dat pas uitmaken als je de lak zelf spuit?

    #17628127

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by Fearless
    De onderbekerspuit die bij die setjes zit heb ik nette resultaten mee gekregen.
    De pest was alleen de afdichtring die telkens hard werd door de verf.

    Heb later ook een bovenbeker gekocht van 50 euro…Dit ging niet veel mooier als t goedkope onderbeker appraat.

    Ik spoot met een kleine compressor…op max 1.5/2 bar werkdruk. Nozzle 1.5
    De compressor trok langdurig spuiten niet.
    Na een minuut of wat sprong die weer aan, dan moet je even wachten want dat zie je weer terug in het spuitbeeld.

    Ik zou het zo weer doen, alleen dan wel een fatsoenlijke compressor en een fatsoenlijke ruimte…
    Ik spoot de auto buiten het huis in weer en wind…en de losse delen in een rommelschuur.

    ja met matte lak,
    ook al eens getracht met metallic of met uni color

    Klopt marcel, dat was de Corsa..
    Binnenkort ga ik de deuren van de kadett doen met de glanzende zwarte verf.
    Wil toch is kijken of ik het zo mooier krijg als met de roller :P

    #17628128

    Originally posted by InjectTheVenom
    Ik mag straks ook aan de bak en ben een complete leek wat spuiten betreft. Welke korrels schuurpapier gebruik ik om de bestaande lak weg te schuren? Daarna gaat hij meteen naar de spuiter toe maar wil het voorbereidende werk zelf doen.
    Primer spuiten moet je daarbij ook uitkijken met temperatuur en stog eigenlijk of gaat dat pas uitmaken als je de lak zelf spuit?

    zelfde geld voor de primer…
    ik spoot primer en de 3-4 lak lagen in 1 dag zeg maar..

    #17628129

    bij van cranenbroek hebben ze wel redelijk tot goed verspuiten

    een boverbeker verfspuit van het merk Vos.
    kosten zijn nog geen 20 euro.

    ik heb er al verschillende brandstoftanks mee gespoten die op grondwerken staan. en ook de neus van onze dumpers spuiten we met die spuit en resultaat is zeer netjes

    #17628130

    na gebruik helemaal uit elkaar halen en alles goed schoonmaken…

    Zo heb ik 1 bovenbeker verprutst door het niet te doen….

    #17628131

    Ik heb destijds ook zelf de binnenkant van mijn Kadett gespoten met een goedkope compressor en de standaard verfspuit die daar bij hoorde … wel professionele verf gebruikt met verharder … zie hier het resultaat …

    Mvg Erik

    #17628132

    zelf spuiten, kan goed hoor in een tent in de schuur!! kachel erin en gaan,verwacht geen beter lak werk dan bij de spuiter vandaan,maar zeker goede oplossing, ben zelf bezig.
    gewoon met normale verf verdund en simpele compressor op 3 bar, gaat prima!!

    #17628133

    Denk wel aan je gezondheid, gebruik een goed masker en geen stofkapje oid.

    #17628134

    origineel gepost door Oly
    Denk wel aan je gezondheid, gebruik een goed masker en geen stofkapje oid.

    Idd, dus nieuwe filters op je oude spuitmasker zetten ! Nou zal je niet direct ops krijgen maargoed is wel wat om aan te denken

    #17628135

    origineel gepost door Makko
    Wil mijn auto zelf spuiten, wat zijn daarvoor de geschikte mogelijkheden voor?
    Heb een goeie compressor staan.
    Kun je een spuit huren ergens?

    compressor is van belang, deze moet de werkdruk goed aankunnen.

    bar of 3 is prima.

    een spuit huren… dat weet ik zo niet, verwacht het eingelijk niet.

    en waar en hoe spuiten…. zo als bij een autospuiterij red je het toch nooit, maar in een tent…buiten of in een schuur..
    het maakt niets uit. tis maar net wat bij jou het beste uitkomt, midden in de bouw is buiten spuiten geen aanrader, dus dan wordt een schuur of tent wel wat handiger.

    #17628136

    je kunt natuurlijk ook gewoon een spuitcabine huren…

    http://www.hobbyhal.nl/

    spuitcabine 32,50 per half uur 60,00 per uur

    Staan er op google nog veel meer, in heel veel verschillende regios.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 51)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.