welke is beter?

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) welke is beter?

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217875

    Hoi

    Ik zou graag willen weten welke motor agressiever is.

    Een 20NE van Kadett E GSi of een 18E van een Kadett D GTE?

    Ik wil graag de agressiefste in mijne Kadett D leggen.

    #17620755

    20seh
    130 pk en 180nm

    tov 115pk en 170nm van de 20ne

    #17620756

    Euhm, het gaat over het verschil tussen de 20NE en de 18E…

    De SEH doet eigenlijk niets ter zake…

    #17620757

    18E erin gooien.. Fijn agressief motortje..

    #17620758

    kwa pk’s doet et niks.

    denk dat je beter de c20ne kunt pakken.

    daar zijn ook makkelijker en goedkoper onderdelen van te vinden

    #17620759

    c20ne monopoint?
    en c20xe (2.0 16v) zijn er nog genoeg staan er meerdere op t forum

    #17620760

    Heb ondertussen vernomen dat die 2.0 waar ik voor aant zien was ne SEH is en geen NE.

    Dat is dus een goei zoek.

    Ik ben eigenlijk niet zo echt voor een C20XE te vinden, weet niet hoe het komt, maar ik ben meer te vinden voor een 20NE of 20SEH.

    #17620761

    zijn onverwoestbaar die 8v’s en een seh is niet verkeerd toch om in je bieber te leggen ;)

    #17620762

    Awel, das ook mijn gedacht!

    En ik heb zo al ne keer rondgekeken en ge kunt die serieus bijtunen…

    #17620763

    heb zelf ook de 20 seh is een lekker fel motortje.
    het vliegt erover

    #17620764

    Originally posted by Kenneth_OTU
    Euhm, het gaat over het verschil tussen de 20NE en de 18E…

    De SEH doet eigenlijk niets ter zake…

    je wilt de weten welke motor het snelst en aggresiefst is..
    of je nu gaat zoeken naar een 20ne of een 20seh..

    ik zie het probleem niet.. als je toch aan het zoeken bent doe het dan goed..

    Originally posted by astra-gtcuden

    Hallo,

    Ik heb vroeger een kadett gsi 1.8 8v bj1985 (940kg) gehad die liep echt super met gemak 200km.
    Daarna een vectra a gehad met een 2.0ne 8v 115pk (1090kg) gehad liep ook tegen de 200km maar niet vooruit te branden.
    Daarna weer een kadett gsi 2.0 16v 150pk gekocht liep ruim 230km en binnen 8sec aan de 100km p/uur.
    Dat was echt een kanon!!!.
    Dus als je de 2.0 16v kan aankomen zou ik zeker voor die motorgaan.
    En anders zeker wel voor de 1.8e die is multipoint injectie.
    De 2.0 is monopoint injectie en een stuk minder agressief

    Succes!

    Ik weet het niet hoor. maar deze info is zo incorrect als maar zijn kan.

    De 20ne, 20seh en c20ne zijn nog altijd mulitpoint motoren..
    En een vectra met een kadett vergelijken vind ik nog wel een verschil.. Zelfde als appels en peren..

    Originally posted by Kenneth_OTU
    Heb ondertussen vernomen dat die 2.0 waar ik voor aant zien was ne SEH is en geen NE.

    Dat is dus een goei zoek.

    Ik ben eigenlijk niet zo echt voor een C20XE te vinden, weet niet hoe het komt, maar ik ben meer te vinden voor een 20NE of 20SEH.

    Zie mijn eerste post..
    Waar kom je nu weer op uit??????? :vertag:vertag:vertag

    #17620765

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by Kenneth_OTU
    Euhm, het gaat over het verschil tussen de 20NE en de 18E…

    De SEH doet eigenlijk niets ter zake…

    je wilt de weten welke motor het snelst en aggresiefst is..
    of je nu gaat zoeken naar een 20ne of een 20seh..

    ik zie het probleem niet.. als je toch aan het zoeken bent doe het dan goed..

    Originally posted by astra-gtcuden

    Hallo,

    Ik heb vroeger een kadett gsi 1.8 8v bj1985 (940kg) gehad die liep echt super met gemak 200km.
    Daarna een vectra a gehad met een 2.0ne 8v 115pk (1090kg) gehad liep ook tegen de 200km maar niet vooruit te branden.
    Daarna weer een kadett gsi 2.0 16v 150pk gekocht liep ruim 230km en binnen 8sec aan de 100km p/uur.
    Dat was echt een kanon!!!.
    Dus als je de 2.0 16v kan aankomen zou ik zeker voor die motorgaan.
    En anders zeker wel voor de 1.8e die is multipoint injectie.
    De 2.0 is monopoint injectie en een stuk minder agressief

    Succes!

    Ik weet het niet hoor. maar deze info is zo incorrect als maar zijn kan.

    De 20ne, 20seh en c20ne zijn nog altijd mulitpoint motoren..
    En een vectra met een kadett vergelijken vind ik nog wel een verschil.. Zelfde als appels en peren..

    Originally posted by Kenneth_OTU
    Heb ondertussen vernomen dat die 2.0 waar ik voor aant zien was ne SEH is en geen NE.

    Dat is dus een goei zoek.

    Ik ben eigenlijk niet zo echt voor een C20XE te vinden, weet niet hoe het komt, maar ik ben meer te vinden voor een 20NE of 20SEH.

    Zie mijn eerste post..
    Waar kom je nu weer op uit??????? :vertag:vertag:vertag

    Je begrijpt me niet helemaal goed peins ik.

    Ik heb de keuze uit een 18E van een Kadett D GTE en een 20NE (welke een SEH blijkt te zijn) van Kadett E GSi.

    Deze motoren liggen er nog, dus ik ga niet speciaal een andere zoeken…

    #17620766

    douw nou maar lekker die seh erin!
    Precies als Corsaboy al aanraadde!
    Hij wist dat gewoon al voordat jij het wist.. :P
    En gaan met die D

    #17620767

    Nou, dat was ik al van plan.

    Zo’n SEH gaat toch wel lekker vooruit.

    #17620768

    zeker in een D!
    daarbij gaat een ne ook prima naar voren hoor.
    een 1.8 zal denk ik alleen ietsje meer zuipen als de NE/SEH als je die GOED op zn staart trapt.

    #17620769

    Het is niet echt ge bedoeling om hem goed op z’n staart te trappen (hoewel dit waarschijnlijk wel eens gaat gebeuren), maar eerder om op een deftige en aangename manier naar een treffen te kunnen rijden.

    500-600 km met een 1300… niet echt aangenaam, he

    #17620770

    1800 er in,zat er standaard ook in in een gte.
    misschien leuk om hem een beetje orgineel te houden.
    seh op reserve leggen,of mij aan bieden.:P

    #17620771

    Ja, maar de originele versnellingsbak zit niet meer bij de 1800, dus dan is het beste ook van die motor af.

    Ik ga het bij de SEH houden…

    #17620772

    hoezo,de bak is toch gewoon een F16 cr 3.74 dacht ik?!

    #17620773

    Nope, is blijkbaar een speciale versnellingsbak die heel gegeerd is.

    Daarom dat mijne maat die ook graag zelf wil houden om tegen zijne 2.0 te vijzen.

    Met die boite kunde heel fel trekken en toch nog een heel hoge snelheid halen.

    En normaal ist goe trekken en geen hoge snelheid of langs geen trekken en hoge snelheid…
    Das gelijk mijne Vectra, die trekt eigenlijk nie echt goe op (100pk) maar haalt wel 220 km/u…

    #17620774

    ik heb er nog 2 of 3 liggen dus ben benieuwd of hier iemand meer over weet?!
    komen alle van een d kadett 1800 gte af.
    heb er wel een vorig jaar in de cross astra gehad liggen,die had ook een eindoverbrening van cr 3.72 als ik me niet vergis.

    #17620775

    volgens mij ook hoor.
    heb er nog nooit eerder over gehoord…

    Nou heb ik nix met de f16 bak aangezien een f20 gewoon sterker is..
    Beter is om een f18+ te zoeken…

    Maar goed.. keuzes te over..

    #17620776

    Kadett D
    16SH, 18E, 16D F16WR AV, ZY, BR 3,74
    18E, 16D F16WR AS, ZV, BN 3,94

    Dus dat verhaal over dat de bakken speciaal zijn is niet waar, zelfs de 1.8 en 2.0 GSI bakken F16 CR van de e Kadett kan er gewoon achter.

    Max

    #17620777

    origineel gepost door thomas-opel83
    hoezo,de bak is toch gewoon een F16 cr 3.74 dacht ik?!

    Nee, tegen de 18E zit een extreem korte 3,94. Ik twijfel er nog altijd over om mijn 3,94 tegen mijn C20SEH te schroeven. Ik heb alleen geen idee hoeveel power die aan kan.

    Overigens kun je vrijwel elke F16 of F20 tegen de C20NE of welke variant daarop dan ook schroeven.

    Groeten,
    Mischa

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.