nokkenas c16nz in 12ST met electrische benzinepomp

Forumindex Forums Techniek Overige motor types nokkenas c16nz in 12ST met electrische benzinepomp

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217806

    Hallo,

    De nokkenas van mijn 1.2s motor is aardig ingesleten en heb de motor vanwege een lekke koppakking uit elkaar liggen.

    Hier op de sloop staat alleen een 1.4i corsa A (c14NZ)
    Nou weet ik al dat de kleplift van mijn 12ST 5.1mm voor de inlaat en 5.5mm voor de uitlaat is.
    En van de C14NZ (1.4i) is het 5.2 en 5.6mm.

    Het scheelt dus maar 0,1mm, maar past dit nokkenashuis op mijn 1.2st motor, met de ontsteking enzo?

    Gr, Arie

    #17619856

    dat past allemaal
    je moet alleen in het oog houden of je ontsteking in de nokkenas past, sommige nokkenassen van een 1.4 hebben alleen een gat in de nokkenas, en de ontsteking van de 1.2 is normaal met een gleuf

    #17619857

    Ok, dan zal ik goed op de ontstekingskant letten.
    Ik ga zo naar de sloop, hopelijk lost dit mijn probleem op :) .

    #17619858

    ik kon geen c14nz vinden met de juiste aansluiting voor de ontsteking. (echt 5-10 motoren bekeken)

    Weet iemand wat de kleplift van een c16nz motor is?
    Want hiervan heb ik nu de nokkenas meegenomen.

    #17619859

    Upje,

    De kleplift zal wel meer zijn als de 5,2 en 5,6mm van de 1.4:hmmz
    Zou het wel leuk vinden om te weten hoeveel kleplift ik gewonnen heb ten opzichte van me versleten 1.2st nokkenasking:

    #17619860

    moet ik morgen ff kijken in mijn bijbel.
    moet die gegevens ergens hebben..
    Ga morgen ff de werkplaats op de kop zetten voor je :afro

    #17619861

    heey corsaboy,

    het heeft geen haast maar als je hem tegenkomt hoor ik het heel graag.
    Alvast bedankt zoiezo!

    Vandaag het hele blok opgebouwd, alleen 1 borgje voor het gasgeven laten schieten.
    Dus kan de vloeibare pakking nu uitharden, morgen even naar de opel voor het borgje en dan starten maar:D

    #17619862

    mooi klote nog niet gereden, wel netjes gestart maar een ratelende benzinepomp.
    Andere van de sloop gehaald maar die deed het niet.

    Ik moet de benzinepomp heel ver indrukken om het vast te maken, dus hij is al helemaal ingedrukt en kan zo niet pompen.
    Heb ik een nieuwe pomp gehaald en met meerdere pakkingen de juiste afstand proberen te krijgen tussen de pomp en de nok.
    Maar die doet of tikken of hij is te ver om te pompen..

    Bestaat er een 1.6 met carb. en dus een mechanische benzine pomp? Omdat het nokkenas en huis van een 1.6 is moet denk ik de bijpassende pomp derin en niet die van een corsa..

    #17619863

    zijn die 1.6 carburateur motoren geen Big-block motoren??

    Willem

    #17619864

    Waarschijnlijk heb je hetzelfde probleem als wat ik heb gehad met de c16nz nokkenas in mijn Kadett 13n
    werkte ook niet meer Zit geen nok op de nokkenas voor je benzine pomp.
    Ik heb er een electrische pomp opgezet en dat werkt wel, als je de nokkenas van een c16se erinzet werkt het wel die heb het nokkie nog wel

    #17619865

    Hey madmax,

    Ik ben er inmiddels achter dat het nokkenas geen idd geen nokje heeft.
    Van een vriend heb ik een losse benzinepomp gemonteerd, maar die pomp te veel dus de overloopslang kan het niet bijhouden en loopt het de carb uit.

    Welke pomp en alles heb jij gebruikt om het werkend te krijgen?
    Zou je me dat uit willen leggen, ik weet onderhand geen raad meer:o

    #17619866

    Hoi

    Je kan 2 dingen doen, Tussen de pomp die je nu hebt een drukregelaar zetten en die afstellen op max 0.5 bar
    of je zet er een zogenaamde klokpomp tussen, dan loopt ie ook niet meer over, Ik zelf heb een bosch Nadeel van die is dat ie rechtop moet staan.
    De pomp die je nu hebt is waarschijnlijk van een injectie motor, en die blaast met 8 bar je vlotterkamervol en als die vol is vliegt het alle kanten op

    http://shop.remola.nl/product_info.php?cPath=10&products_id=355&osCsid=99607704fbeeaefea35e434f688cc4fd

    #17619867

    origineel gepost door wim-v6
    zijn die 1.6 carburateur motoren geen Big-block motoren??

    Willem

    Volgens mij wel, Willem

    Waarom zet je er niet een complete C16NZ in.
    Is denk ik makkelijker en niet veel duurder als een speciale brandstofpomp voor carburateurs.
    Plus dat je veel meer koppel en vermogen in de standaard C16NZ hebt dan dat je in de getunede 12ST.

    #17619868

    Is die link zo’n pomp die jij hebt?
    Ik moet dus een pomp hebben met 0,5 bar. Die pomp die ik nu geleend heeft pompt hem idd. snel vol en komt het er binnen secondes uitlopen..

    Hoe heb jij deze pomp eigenlijk aangesloten?

    #17619869

    16sv is toch een smallblock carbu motor

    ik heb destijds wel eens gereden met een elektrische benzinepomp voor carbu, afkomstig van een oude honda civic

    #17619870

    Ik heb wat meer research gedaan en om mijn pomp niet aan te hebben staan terwijl ik stilstaat, moet ik ook een brandstofpomp relais ertussen zetten.
    Weet iemand hoe dit aangesloten moet worden?

    En weet iemand van welke auto ik de pomp met relais kan halen op de sloop, om de kosten laag te houden?

    #17619871

    Inderdaad !
    En met mechanische pomp.
    Vooral geleverd in Vectra A en Kadett E.

    #17619872

    origineel gepost door CorsaTR
    Is die link zo’n pomp die jij hebt?
    Ik moet dus een pomp hebben met 0,5 bar. Die pomp die ik nu geleend heeft pompt hem idd. snel vol en komt het er binnen secondes uitlopen..

    Hoe heb jij deze pomp eigenlijk aangesloten?

    Voor mijn Crosser gebruik ik een van het merk Facet em koste 49,99, en dat is net zo iets als bij remola die werken perfect., Je sluit hem gewoon aan via je contact, en tussen je brandstof leiding, Retour heb je niet nodig. Die ik op mijn Kadett Station heb is een Bosch maar kost € 169

    #17619873

    origineel gepost door CorsaTR
    Ik heb wat meer research gedaan en om mijn pomp niet aan te hebben staan terwijl ik stilstaat, moet ik ook een brandstofpomp relais ertussen zetten.
    Weet iemand hoe dit aangesloten moet worden?

    En weet iemand van welke auto ik de pomp met relais kan halen op de sloop, om de kosten laag te houden?

    Mijn ervaring was dat zelfs onder het rijden de carburateur overliep met een injectie pomp. dus zo’n relais heeft dan ook geen nut.

    #17619874

    injectie pomp levert ook veel meer. silvertop pomp stop als de druk te hoog wordt dus kan je carb niet over stromen.

    #17619875

    Ik heb inmiddels een universele QH klok-pomp type qfp171e.
    Deze pomp loopt netjes en gaat minder hard zodra hij de carb vol heeft:)

    Voor de veiligheid is alleen nog een brandstofpomp relais nodig, die zou ik uit een injectie opel kunnen halen..
    Weet iemand waar deze zit? ik heb gehoord tegen het schutbord maar hoe ziet het apparaat er ongeveer uit?

    #17619876

    origineel gepost door CorsaTR
    Ik heb inmiddels een universele QH klok-pomp type qfp171e.
    Deze pomp loopt netjes en gaat minder hard zodra hij de carb vol heeft:)

    Voor de veiligheid is alleen nog een brandstofpomp relais nodig, die zou ik uit een injectie opel kunnen halen..
    Weet iemand waar deze zit? ik heb gehoord tegen het schutbord maar hoe ziet het apparaat er ongeveer uit?

    Die zit bij de meeste opels aan het schutbord met een klein plaatje, is een relais met een stekkerblok eraan, alleen hoe je hem aansluit weet ik zo niet, op mijn 13N heb ik hem ook niet en die pomp van mij stopt ook als de carburateur vol is, dus denk niet dat je die nodig hebt, Misschien dat iemand anders het hier weet maar naar mijn weten word ie door de ECU geschakeld, maar dat weet ik niet zeker ik ben meer iemand van de Carburateur motoren. vandaar ook e hobby van D kadetjes

    #17619877

    origineel gepost door kiyamizio
    injectie pomp levert ook veel meer. silvertop pomp stop als de druk te hoog wordt dus kan je carb niet over stromen.

    Klopt ik heb er hier een liggen van een Omega 2.0 en die pompt met 8 bar 30 liter per uur

    #17619878

    Ok, ik weet inmiddels hoe ik het relais kan herkennen.


    @madmax
    :
    Mijn pomp pompt met de motor uit eerst snel er daarna nog maar 1pomp in 2 /3 seconden ofzo, helemaal stoppen deed hij volgens mij niet..
    Maar ik heb hem nog maar even aangesloten gehad, dus misschien doet hij dat wel.

    Ik ga zo even langs de sloop, het liefst heb ik hem er toch wel tussen zitten.

    #17619879

    ohja over het aansluiten van het relais,
    Ik heb al kunnen lezen:
    dikke rode: constante +
    Rood/blauw geschakelde +

    De rest van de draden weet ik nog niet aan te sluiten.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.