ombouw kadett let

Forumindex Forums Modellen Kadett ombouw kadett let

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217648

    hoi ik ben aan het overwegen mijn det om te bouwen naar een let motor maar ben geen monteur het is nu een 1.8 gsi met remmen van een 2.0 16v nu lijkt mij wel dat ik hier iemand kan vragen wat te doen en hoeveel mij dit ongeveer inc blok en bak kan gaan kosten en of er op het forum mensen zijn die dit tegen betaling doen of iemand weten

    #17618109

    Andre Botter is een goede :wors

    #17618110

    dat denk ik ook als ik zo zijn topic bekijk eens een keer benaderen voor wat vragen maar dacht doe het eerst lekker algemeen:agentmisschien dat ik voor een 2.0 16v ga met een eaton compressor dat weet ik nog niet klinkt wel mega gaaf en gaat ook aardig ik ben al met 200 pk tevreden is er hier iemand die gebruik heeft gemaakt van een eaton dat zou ik wel eens willen zien bv:kewlpics

    #17618111

    ga dan voor een let, dat is bewezen te werken, eaton is leuk, maar is toch wat onbekender terrein, zeker als je t zelf niet aankan om te bouwen/repareren.

    #17618112

    ombouw naar een let, met f28?

    je moet de motersteun gebruiken die je nu hebt de bak steun van een calibra turbo,
    en je kan/ moet draad tappen in de f28 bak zodat je huidige “lepel” steun van de kadett er op kan (die je vast maakt onder de auto.

    verder volgens mij allleen zelf een beetje het buizen systeem aanpassen, inclusief intercooler,

    maar dit is zelf te lassen,

    staat allemaal in dit topic
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=105756

    en ja wat je kwijt bent? ik kan wel ff navragen naar een groothandel in motoren voor je, daar heeft een vriend van mij zijn let gekocht met f28 en 4×4 verdeelbak voor 1850. en als de 4×4 nog goed is kan je die weer verkopen voor 400.. en heb je een let voor een nette prijs.

    samco slangen kost je ongeveer 100 euro voor het hele zooitje en ja ik raad wel aan metteen ff nieuwe riem en waterpomp boegies olie koelvloeistof lagers enz te monteren, als je het net zo als in dat topic wilt doen ben je rond de 4000 kwijt (zonder ramshorn en gt28 turbo) mits je alles zelf doet. standaard letjes zie ik te vaak binnen no time stuk lopen/ ernstige sporen van slijtage vertonen..

    #17618113

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    ombouw naar een let, met f28?

    je moet de motersteun gebruiken die je nu hebt de bak steun van een calibra turbo,
    en je kan/ moet draad tappen in de f28 bak zodat je huidige “lepel” steun van de kadett er op kan (die je vast maakt onder de auto.

    verder volgens mij allleen zelf een beetje het buizen systeem aanpassen, inclusief intercooler,

    maar dit is zelf te lassen,

    staat allemaal in dit topic
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=105756

    en ja wat je kwijt bent? ik kan wel ff navragen naar een groothandel in motoren voor je, daar heeft een vriend van mij zijn let gekocht met f28 en 4×4 verdeelbak voor 1850. en als de 4×4 nog goed is kan je die weer verkopen voor 400.. en heb je een let voor een nette prijs.

    samco slangen kost je ongeveer 100 euro voor het hele zooitje en ja ik raad wel aan metteen ff nieuwe riem en waterpomp boegies olie koelvloeistof lagers enz te monteren, als je het net zo als in dat topic wilt doen ben je rond de 4000 kwijt (zonder ramshorn en gt28 turbo) mits je alles zelf doet. standaard letjes zie ik te vaak binnen no time stuk lopen/ ernstige sporen van slijtage vertonen..

    ok wist niet dat de letjes snel stuk lopen wat de eaton betreft een maat van mij is monteur maar meer van audi dus heb nog de tijd tot aug om hier eens goed over na te denken zodat ik geen overhaaste dingen doe waar ik later van denk had ik het maar anders gedaan

    #17618114

    ik wil niet zeggen dat alle orginele letjes snel stuk lopen,

    maar nu vind jij 200 pk veel, over een jaar kan wil dat nog wel eens veranderen…..

    daarom kan je hem maar beter metteen goed aanpakken, daarnaast zijn de KKK16 turbo`s ook niet de kwalitatief beste, zeker niet als ze op hoger dan orginele druk draaien. hij zijn ook bijna 20 jaar oude motoren…

    #17618115

    klopt klopt maar geloof mij mag van mijn vrouw niet te gek worden:fy1anders heb ik meer gezeik dan ik wil was al blij dat dit mocht:Dbergrijp me niet verkeerd geweldig mens maar zij ziet het nut er niet van in om een goed werkend blok te vervangen zolang hij goed werkt:mad:ze begrijpt niet dat ik wel van wat power hou maar toch 200 pk is toch gauw 80 meer dan nu vind ik al een vooruitgang:cool:

    #17618116

    komt vanzelf wel, :P rij je deze gewoon stuk, en die kkk16 turbo`s met spruitstuk kosten nieuw ook iets van rond de 1700 a 1800 meen ik dan is een garrett gt28 goedkoper :P

    #17618117

    nee jong revisie turbos op ebay kosten iets van 600/700euro, de k16 dan he,

    #17618118

    dat zeg je niet tegen je vrouw…:jerry

    #17618119
    #17618120
    #17618121

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    ombouw naar een let, met f28?

    je moet de motersteun gebruiken die je nu hebt de bak steun van een calibra turbo,
    en je kan/ moet draad tappen in de f28 bak zodat je huidige “lepel” steun van de kadett er op kan (die je vast maakt onder de auto.

    verder volgens mij allleen zelf een beetje het buizen systeem aanpassen, inclusief intercooler,

    maar dit is zelf te lassen,

    staat allemaal in dit topic
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=105756

    en ja wat je kwijt bent? ik kan wel ff navragen naar een groothandel in motoren voor je, daar heeft een vriend van mij zijn let gekocht met f28 en 4×4 verdeelbak voor 1850. en als de 4×4 nog goed is kan je die weer verkopen voor 400.. en heb je een let voor een nette prijs.

    samco slangen kost je ongeveer 100 euro voor het hele zooitje en ja ik raad wel aan metteen ff nieuwe riem en waterpomp boegies olie koelvloeistof lagers enz te monteren, als je het net zo als in dat topic wilt doen ben je rond de 4000 kwijt (zonder ramshorn en gt28 turbo) mits je alles zelf doet. standaard letjes zie ik te vaak binnen no time stuk lopen/ ernstige sporen van slijtage vertonen..

    let goed op die 4000euro is zonder revisie van de motor en bak dus dan heb je dus gewoon een 2dehands turboblok met 150.000km op de teller
    als de bak en t blok uit de auto lioggen kun je beter meteen een compleet revisie doen
    en als je dan toch bezig bent kun je beter alles aanpassen op mucho pk’s

    en dan worden die 4000euro’s ongeveer ver3voudigd…

    #17618122

    origineel gepost door gsipiloot

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
    ombouw naar een let, met f28?

    je moet de motersteun gebruiken die je nu hebt de bak steun van een calibra turbo,
    en je kan/ moet draad tappen in de f28 bak zodat je huidige “lepel” steun van de kadett er op kan (die je vast maakt onder de auto.

    verder volgens mij allleen zelf een beetje het buizen systeem aanpassen, inclusief intercooler,

    maar dit is zelf te lassen,

    staat allemaal in dit topic
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=105756

    en ja wat je kwijt bent? ik kan wel ff navragen naar een groothandel in motoren voor je, daar heeft een vriend van mij zijn let gekocht met f28 en 4×4 verdeelbak voor 1850. en als de 4×4 nog goed is kan je die weer verkopen voor 400.. en heb je een let voor een nette prijs.

    samco slangen kost je ongeveer 100 euro voor het hele zooitje en ja ik raad wel aan metteen ff nieuwe riem en waterpomp boegies olie koelvloeistof lagers enz te monteren, als je het net zo als in dat topic wilt doen ben je rond de 4000 kwijt (zonder ramshorn en gt28 turbo) mits je alles zelf doet. standaard letjes zie ik te vaak binnen no time stuk lopen/ ernstige sporen van slijtage vertonen..

    let goed op die 4000euro is zonder revisie van de motor en bak dus dan heb je dus gewoon een 2dehands turboblok met 150.000km op de teller
    als de bak en t blok uit de auto lioggen kun je beter meteen een compleet revisie doen
    en als je dan toch bezig bent kun je beter alles aanpassen op mucho pk’s

    en dan worden die 4000euro’s ongeveer ver3voudigd…

    kwa prijs zit je dan wel aardig in de goede richting:thumbup,

    #17618123

    heb mijn c20let gekocht met f28 voor € 1850.- ( hier heb ik wel lang naar gezocht meestal zijn ze duurder)
    de 4×4 verdeelbak verkocht voor € 250.-
    = € 1600.-

    onderblok zelf gereviceerd kop laten doen ( € 400.-) nieuwe koppeling, intercooler slangen lagers enz. enz. enz. enz.
    +- € 2400.- + de € 1600.- aanschaf
    = totaal +- € 4000.-

    moet nog een sper bij € 700.- ( zonder is eigenlijk niet te rijden)
    dan totaal +- € 4700.-

    als je alles laat reviceren en alles laat inbouwen zit je snel boven de € 10.000.-

    ik ging van 150pk naar 204pk en 1500km verder het blok is nog maar net ingereden en ik heb al weer allemaal snelle onderdelen gekocht.
    het went erg snel en is erg verslavend.

    #17618124

    origineel gepost door geert666
    gewoon een saab turbo blok pakken dat past er zo in
    http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/421254-my-mk3-astra-gsi-saab-conversion.html

    Ok dat is te makkelijk:jerry

    #17618125

    origineel gepost door E+Bkadett
    heb mijn c20let gekocht met f28 voor € 1850.- ( hier heb ik wel lang naar gezocht meestal zijn ze duurder)
    de 4×4 verdeelbak verkocht voor € 250.-
    = € 1600.-

    onderblok zelf gereviceerd kop laten doen ( € 400.-) nieuwe koppeling, intercooler slangen lagers enz. enz. enz. enz.
    +- € 2400.- + de € 1600.- aanschaf
    = totaal +- € 4000.-

    moet nog een sper bij € 700.- ( zonder is eigenlijk niet te rijden)
    dan totaal +- € 4700.-

    als je alles laat reviceren en alles laat inbouwen zit je snel boven de € 10.000.-

    ik ging van 150pk naar 204pk en 1500km verder het blok is nog maar net ingereden en ik heb al weer allemaal snelle onderdelen gekocht.
    het went erg snel en is erg verslavend.

    bij mij zitten die snelle onderdelen er al in en ik zit al aan een ver 3 voudigd bedrag van 4000 euro

    maar goed ik ben dan ook geen monteur en heb alles uitbesteed

    je kunt t zo gek maken als je zelf wilt en als je zelf een hoop kunt doen aan zon blok dan zou ik zeggen kopen en erin lepelen als t kapot loopt kun je t alsnog zelf reviseren

    #17618126

    Als een blok kapot loopt dan kost het nog veel meer hoor.
    Krukas slijpen/vervangen nieuwe zuigers kleppen gelijders enz enz enz.

    Voor dat je een turbo blok er in zet pakkingen vervangen drijfstang lagers en alles even na kijken (kabelboom) dan rij je zo 5 jaar zonder gezeik.

    Zuigers kan je 99x van de 100x laten zitten die gaan niet zo maar kapot.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.