turbo mogelijkheid voor X16XEL

Forumindex Forums Modellen Astra turbo mogelijkheid voor X16XEL

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217643

    vraagje, is een turbo mogelijk voor een X16XEL

    zo nee, …….

    zo ja, wat moet er allemaal worden aangepast of veranderd worden

    wrm ik dit hier neer zet?
    hier zijn zo goed als profs aanwezig
    ik heb eigenlijk nog geen idee van wat er allemaal moet gebeuren!

    motor: X16XEL
    Turbo: komt van een VW Passat 1.9TDI

    t maken van de spruit stukken kan ik allemaal zelf maar de rest wordt een probleem
    gr gerard(H)

    #17618059

    Alles kan natuurlijk. Maar de 1.6 16V is in de basis geen blok voor hogere vermogens. De turbo zijn de kosten ook niet, maar wel om alles aan te passen. Ook electronica en zo.

    Ik denk dat je meer vermogen haalt (en waarschijnlijk financieel aantrekkelijker) door een compleet ander blok er in te leggen, zoals een C20LET (2.0 turbo) of een C25XE (2.5 V6). Beetje afhankelijk van wat je zelf kunt en wat niet.

    Maar er zijn al genoeg mensen die dat gedaan hebben, dus de know how is aanwezig, dat maakt het toch wel een stuk makkelijker om te doen.

    Het is in ieder geval geen ander spruitstukje op jou 1.6 16V monteren en turbootje er op van de passat en nog ietsjes aanpassen en klaar.

    Astra 2.5 V6 (standaard 170PK en vette V6 karakter)

    Astra 2.0 Turbo (standaard 200PK en veel koppel)

    #17618060

    dat is ook wel woest

    maar vroeg me af of t mogelijk was met olie leidingen en alles electronica zal er wel niet aantepas komen?

    #17618061

    is heel simpel
    jij woont in wierden en dat is niet ver van vriezeveen
    rij eens naar niels in vriezeveen die kan je alles er oververtellen en ook wat het kost gaat :P

    #17618062

    jij bedoelt niels van DHZ twente

    #17618063

    je kan ook kijken voor een charger. Die zijn veel beter dan een turbo.

    En ze gaan langer mee.

    En het schijnt iets eenvoudiger te zijn om een charger te plaatsen dan een turbo. Tenminste voor zover ik doorgelezen heb hierover.

    #17618064

    Leuk project , pas op gaat alleen veel tijd (en als je niet oppast ook veel geld) in zitten.
    Dat kun je wel uit de diverse posts halen als je ze goed leest.
    Als je tijd + geld hebt = doen.
    Anders beter direct kopen wat heeft wat je zoekt.
    gr en succes Marcel

    #17618065

    ik heb het wel eens op een meeting gezien z,n moter met turbo

    alles is mogenlijk, maar ik persoonlijk vind het een zwakke kut motor!

    en als je er meer vermogen (vuldruk) op zet gaat het alleen maar eerder stuk

    maar goed hobby is hobby, maar gebruik de auto dan niet voor dagenlijks, want dan staat hij over een paar maand weer te koop in onderdelen, omdat je er geen tijd/geld/zin meer in hebt.

    #17618066

    verdiep je zelf anders eens in de materie..

    hier de zoek functie, google. enz.. en je komt een hoop te leren :)
    en je moet van sleutelen houden, want standaard spul zal sneller kapot lopen.

    maar denk er niet te makkelijk over, tis geen kattepis.

    #17618067

    Doe r dan meteen een Z20LET in…

    #17618068

    origineel gepost door Baas J.
    Doe r dan meteen een Z20LET in…

    vind ik de auto te oud voor, maar das miss persoonlijk,

    #17618069

    turbo wil best maar dan moet je hem niet als dagelijkse auto gebruiken
    of gewoon een standaard turbo blok c20let
    of gewoon een v6 er in leggen dan ben je goedkoper uit dan een turbo

    #17618070

    Zag laatst een Astra G met een X18XE1 motor met turbo (volgens mij een op maat set van Lexmaul? of D-bilas?) met meer dan 200PK (stond op Marktplaats en is nu volgens mij van een mede forum-er)

    Een X18XE1 is in basis gelijk aan een X16XEL dus in theorie… maar zoals al eerder gezegd… alleen met een turbo en spruitstukjes aanpassen ben je er niet…

    Als je het graag wil is alles mogelijk en is het een leuk project… maar als je het mij vraagt zal ik liever direct een andere motor inbouwen… dat is makkelijker en goedkoper.

    #17618071

    En een turbo van een vw passat tdi is ook geen goede basis aangezien de diesels lager in temp zitten dan benzine motoren. Houden die diesel turbo’s niet van.

    Gr Jack

    #17618072

    dus toch maar ff standart laten en ff sparen voor 6-cil of 2L

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.