omega v6 lekt koelvloeistof/olie

Forumindex Forums Modellen Omega omega v6 lekt koelvloeistof/olie

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217585

    Hallo Opel liefhebber,.

    ik heb een vraagje, ik heb een

    omega b x2.5xe v6 van 1998 automaat


    ik heb al verschillende omega’s mogen rijden maar deze raakt zijn koelvloeistof kwijt

    heb witte rook uit de uitlaat (geen hele straat in de witte rook) maar wel steeds een aardige pluim uit de uitlaat
    zag vanochtend omdat er sneeuw onder lag dat er een beetje bruinachtigge drap in een plasje onder de auto lag lijkt me een mengelmoesje van olie en koelwater?

    ik heb al verschillende topics gelezen en geleerd dat elke omega weer zijn eigen koelwater problemen heeft dus dacht start een topic met vragen aan de mede opel eigenaren voordat ik naar de opel dealer stap met mn spaarpot op de bijrijdersstoel,..

    hoe kan ik het beste het een en ander uitpluizen en onderzoeken om erachter te komen wat eventueel de oorzaak is??

    alvast hartelijk dank

    conrad

    #17617235

    Hallo Conrad,

    heb hetzelfde euvel gehad met mijn oude omega, bij mij was het de koppakking.

    #17617236

    Kijk ook even in je koelwaterresevoir…bij mij zat hier ook ee olieachtige substantie bij.

    #17617237

    ja dat lees ik ook her en der over de koppakking,

    maar dan staat er ook bij dat ze de hele straat in witte rook reden,..

    en 10.000 km geleden is de distributie vervangen is dan niet ook de kop eraf??

    en geen olie troep in het koelwater resservoir en geen troep aan de dop

    #17617238

    Nee voor de distributie te vervangen hoeven de koppen er niet af.

    #17617239

    wilde ik ook net zeggen Jerremy :-)

    #17617240

    Maar dat de hele staat vergeven is van de witte rook….dat kan maar is zeker niet altijd
    het geval….bij mij in iedergeval niet.

    #17617241

    Kan ook de warmte wisselaar en deksle zijn. zit er ook sludge in je olie vuldop?

    Gr Jack

    #17617242

    origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
    Kan ook de warmte wisselaar en deksle zijn. zit er ook sludge in je olie vuldop?

    Gr Jack

    ja jack,.. dat had ik nog niet nagekeken er zit inderdaad een boel bruine rommel aan de dop en in de vulpijp,.

    dit vond ik vanmorgen onder de auto,..

    #17617243

    origineel gepost door Jerremy
    Nee voor de distributie te vervangen hoeven de koppen er niet af.

    ok dank je wel andersom dus,..

    #17617244

    had er een slecht gevoel van auto vandaag bij de opel gebracht het is dus de koppakking,..

    kosten rond de 1500,-€ daar moet ik dus wel ff over nadenken

    #17617245

    en een universele garage?? Is zeker goedkoper.

    Of misschien Carlo-astra hier op het forum.

    Gr Jack

    #17617246

    carlo astra??

    ok dat is een opel monteur dan neem ik aan?

    #17617247

    volgens mij wel.

    Gr Jack

    #17617248

    Carlo is een heel handig ventje, en kan lekker sleutelen aan de V6en

    u2u naar Carloastra moet krijg jij informatie van hem

    ik had het ook wel kunnen doen, als het een Vectra was

    Omega is wat ingewikkelder qua ruimte in de motorruimte, al klinkt dat vreemd de omega is namelijk een grotere auto.

    Willem

    #17617249

    baal er wel verschrikkelijk van,.. je hoopt niet op het ergste maarja het is het uiteindleijk wel,.

    heb begrepen dat ze bij de opel dealer hier het blok het hart van de omega er compleet uithalen om hem dan vervolgens goed te bekijken en te repareren , pff

    ze rekenen daar 16 uur arbeid voor a 65 € ex btw per uur
    en dan nog het materiaal

    besef wel dat het dat goed gerepareerd wordt maaar toch …
    ze kwamen op ongeveer 1800€ nu en dan moet de warmtewisselaar er wel in zijn geheel uitkomen anders word dat ook vervangen uiteraard,..

    vanmiddag mn meisje weer wezen ophalen en gevraagd of er niks aan dat arbeidsloon gesleuteld kon worden,. dat kon misschien we dus morgen ochtend even terug om te praten met baas erbij of we misschien een vaste prijs kunnen afspreken ,.

    inmiddels ook bij een vakgarage geweest en die zegt ook het is een hele klus maar rekent 1 dag arbeid en ongeveer 1100 € zonder verdere mankementen als het hart open ligt uiteraard dussss al met al ben ik niet vrolijk
    maar ga er mijn omega niet voor de deur uitdoen daar rijd ie te fijn voor,..

    wordt vervolgd

    #17617250

    ik heb al gezegd, je kan Carloastra inschakelen, ik denk dat hij het voor een redelijk bedrag GOED kan maken..

    Willem

    #17617251

    heb je een u2u terug gestuurd.

    #17617252

    geef ik ook al aan. u2u carlo eens.


    @wim
    de omega is niet zo veel ingewikkelder dan de vectra. is alleen wat onhandiger werken omdat de motor in de lengte is geplaatst.

    Maar dat is ook op te vangen door de radiator eruit te halen.

    Dan kun je voor de stabilisator staan.

    Gr Jack

    #17617253

    ja ik heb van Carlo gehoord dat het flink scheelt om de koppen van een omega (motor in de lengte) los te halen tov een Vectra (motor dwars).

    Ik heb van meerdere Vectra’s en Calibra’s de koppen al los gehad, en dat is gewoon goed te doen

    Willem

    #17617254

    IS bij de omega ook goed te doen je moet alleen wat langere armen hebben.

    Heb met vectra en calibra geen ervaring met de v6en.

    Gr Jack

    #17617255

    Daar rammel je vrij eenvoudig en vlot de koppen vanaf

    Willem

    #17617256

    vandaag bij de vakgarage geweest hier in duiven kosten ongeveer 900 euro met eventueel warmtewisselaar erbij had hij het over een gereviseerde of iets dat hij een zaak wist die die dingen nakijkt als er wat mee zou zijn,..

    bij de opel hier in duiven dachten ze nu eerder aan 2200€ en toen ik vroeg of ik de receptionistes maandsalaris moest betalen waren ze nog beledigd ook bij de opel gaat het niet worden
    moet wel vermelden dat ik de test en de leenauto tijdens testen niet heb hoeven betalen, dat vind ik ook wel weer service,..

    weet nu nog niet wat ik doe maar denk haast dat het de bovag garage wordt daar krijg ik ook een leenauto en heeft het over 10 uur arbeid en de opel had het over 16 tot 18 uur arbeid waarom nu altijd zoveel verschillen vraag ik me af,.

    rij nu wel met de dop op het expansievat iets los erop dat heeft de bovag garagage gedaan zodat ik iig kon rijden kleine stukken en inderdaad geen koelwater meer verloren,
    dus kan ik ook een paar jaar zo korte stukjes blijven rijden hahahahha

    vervolg volgt

    #17617257

    Warmte wisselaar kun je het best nieuwe kopen scheelt een hoop ellende.
    Heb ook een gereviseerde gehad maar die begon ook weer te lekken, toen kon weer alles uit elkaar.

    Meen je wat ze bij de dealer aan tijd nodig hebben om naar de koffie automaat te lopen en terug met die mega gebouwen. Die tellen ze ook door aan de klant.:jerry

    Gr Jack

    #17617258

    origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
    Warmte wisselaar kun je het best nieuwe kopen scheelt een hoop ellende.
    Heb ook een gereviseerde gehad maar die begon ook weer te lekken, toen kon weer alles uit elkaar.

    Meen je wat ze bij de dealer aan tijd nodig hebben om naar de koffie automaat te lopen en terug met die mega gebouwen. Die tellen ze ook door aan de klant.:jerry

    Gr Jack

    ja 2x 8 uur voor 2 dagen en waarschijnlijk nog een paar uurtjes extra,.

    maar waarom zou je ook haasten als je binnen warm staat en de koffie automaat om de hoek hahaha

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.