Distributieriem vervangen

Forumindex Forums Modellen Corsa Distributieriem vervangen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217274

    Hallo Forum,
    Wat zijn de kosten voor het vervangen van de distributieriem ( Corsa 1.2 ) en wat moet er worden gedemoteerd om deze te vervangen ?

    #17613312

    O ja de riem ging stuk tijdens het rijden …. auto sloeg af bij rotonde en wilde niet meer lopen.
    Wegenwacht erbij….. riem kapot. Corsa is van ’92 in redelijke staat en vraag mij af of het nog de moeite en kosten pwegen tegen de staat/ ouderdom van de auto.
    Zoek eventueel een andere corsa Van .

    #17613313

    Als je het zelf kan doen bijna niks. Prijzen zou je automaterialenzaak ff moeten bellen.

    #17613314

    origineel gepost door da viking
    O ja de riem ging stuk tijdens het rijden …. auto sloeg af bij rotonde en wilde niet meer lopen.
    Wegenwacht erbij….. riem kapot. Corsa is van ’92 in redelijke staat en vraag mij af of het nog de moeite en kosten pwegen tegen de staat/ ouderdom van de auto.
    Zoek eventueel een andere corsa Van .

    Riem vervangen kost niet veel als je het zelf doet, wel zou ik de rest ook even doen, loop rol, waterpomp.
    ik weet het alleen niet zeker meer als je met de 1.2 kans hebt op motor schade (kleppen krom)
    Maar je kan er altijd weer een riem opleggen, en dan merk je het snel genoeg als er een kromme klep in zit of niet.

    suc6 mvg Roel

    #17613315

    c12nz heb je idd kans op kromme kleppen.
    Helemaal tijdens het rijden…

    ff riem erop leggen en met de hand rond draaien..
    vervolgens als dat gaat een compressie meting uitvoeren.

    NIET starten als de riem erop ligt.. pas wanneer je met de ‘hand’ de motor rond kunt laten gaan zonder extreme weerstand starten.
    Anders weet je zeker dat de boel nog verder vernield wordt mocht er een klep op half 7 hangen…

    wanneer compressie meting niet ok is moet de motor los…

    #17613316

    Sowieso altijd eerst een rondje draaien met de hand als je de riem vervangen hebt, of die nu gebroken is of niet.

    Gewoon ook even om te controleren of de boel nog op tijd staat.

    #17613317

    Originally posted by TedMechanic
    Sowieso altijd eerst een rondje draaien met de hand als je de riem vervangen hebt, of die nu gebroken is of niet.

    Gewoon ook even om te controleren of de boel nog op tijd staat.

    is wel aan te raden ja..
    of je moet jezelf wel heel erg vertrouwen en genoeg op de bankrekening hebben staan…

    check, check dubbel check is mijn motto :vertag

    #17613318

    ik zeg altijd dubbel genaaid houd beter :P maar idd je kan je zelf beter 1 keer teveel controleren dan 1 keer te weinig..

    #17613319

    origineel gepost door R.Frankhuisen
    ik zeg altijd dubbel genaaid houd beter :P maar idd je kan je zelf beter 1 keer teveel controleren dan 1 keer te weinig..

    Dus je pompt een vrouw ook dubbel vol zodat de geul goed dicht ge-kit is? :P

    Anyway, idd, check check dubbelcheck, trippelcheck indien mogelijk.

    Distributieriem kost niet zoveel, is in de orde van tientjes, en je kan op Ebay complete sets krijgen met spanrol en andere accesoires erbij die je normaal bij het vervangen van de riem ook mee laat vervangen bij de dealer.
    Kost je een paar tientjes.

    ALs je zelf handig bent kan je het dan zelf vervangen en anders zoek je ff een beunhaas (lekker negatieve term, er zijn zat goede hoor ;) ) die het voor je kan doen.

    Koop anders ff een werkplaatshandboek/vraagbaak voor je auto en ga lekker zelf aan de slag.
    Uiteraard is goed gereedschap vereist.

    #17613320

    Tja, ik heb geen centen voor een garage maar weet zeker dat mijn waterpomp en distributieriem aan vervanging toe zijn. Ik heb geen idee wat de staat ervan is omdat de vorige eigenaar daar niks over kan vertellen, maar ik weet wel dat het bij mijn Mondeo goed mis is gedaan toen de riem bijna knapte omdat ik dacht “agh, die kan nog wel even mee” .
    Zou het best zelf willen doen, maar zo handig ben ik nu ook weer niet. ‘k Leer steeds kleine dingen bij.
    Eens een keertje iemand zoeken in Den Haag die me een plezier wil doen om me te helpen ermee. Lijkt me geniaal om het zelf te kunnen, want ik wil zoveel mogelijk aan mijn auto zelf kunnen doen.

    http://cgi.ebay.com/Vauxhall-Astra-MK3-MK4-Nova-Corsa-B-C-1-6i-Timing-Belt_W0QQitemZ390140951400QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item5ad6367b68#ht_3901wt_941
    Daar bijvoorbeeld. Kost geen baal enkel die riem.

    #17613321

    Originally posted by McKaamos

    Dus je pompt een vrouw ook dubbel vol zodat de geul goed dicht ge-kit is? :P

    ik krijg een nieuwe stoel van je..
    die van mij is net afgebroken toen ik omrolde van het lachen

    :thumbup:thumbup:thumbup

    #17613322

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by McKaamos

    Dus je pompt een vrouw ook dubbel vol zodat de geul goed dicht ge-kit is? :P

    ik krijg een nieuwe stoel van je..
    die van mij is net afgebroken toen ik omrolde van het lachen

    :thumbup:thumbup:thumbup

    Echt niet :P ik besteed m’n geld wel aan m’n Corsa ;)
    Neem maar een voorbeeld aan Aapje met z’n Astra F burostoel ;) Zet je autostoel maar neer ofzo :P

    origineel gepost door Myzrael
    Tja, ik heb geen centen voor een garage maar weet zeker dat mijn waterpomp en distributieriem aan vervanging toe zijn. Ik heb geen idee wat de staat ervan is omdat de vorige eigenaar daar niks over kan vertellen, maar ik weet wel dat het bij mijn Mondeo goed mis is gedaan toen de riem bijna knapte omdat ik dacht “agh, die kan nog wel even mee” .
    Zou het best zelf willen doen, maar zo handig ben ik nu ook weer niet. ‘k Leer steeds kleine dingen bij.
    Eens een keertje iemand zoeken in Den Haag die me een plezier wil doen om me te helpen ermee. Lijkt me geniaal om het zelf te kunnen, want ik wil zoveel mogelijk aan mijn auto zelf kunnen doen.

    http://cgi.ebay.com/Vauxhall-Astra-MK3-MK4-Nova-Corsa-B-C-1-6i-Timing-Belt_W0QQitemZ390140951400QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item5ad6367b68#ht_3901wt_941
    Daar bijvoorbeeld. Kost geen baal enkel die riem.

    Koop in ieder geval even een vraagbaak of werkplaatshandboek. De boeken van Haynes zijn in ieder geval goed verkrijgbaar al is niet iedereen even goed daar over te spreken. Voor regulier onderhoud en demonteren/monteren van de meeste delen voldoen ze mijns inziens ruim voldoende.

    Dat zal in ieder geval aardig voorzien in je zelfredzaamheid wat betreft autotechniek.

    Stuiter ook even langs de website van Datona voor een garagekrik en 4 as-steunen.
    Kijk ook even bij het gereedschap om bij te vullen wat je mist (zorg iig voor een set schroevendraaiers, een paar tangen, een uitgebreide dopsleutelset, torx doppen, inbus sleutels en vergeet vooral geen momentsleutel!)

    #17613323

    as-steunen CHECK
    krik (Geen mooie maar check)
    Haynes CHECK

    Distributie durf ik gewoon niet aan. Te gevaarlijk als ik het fout doe….

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.