EINDELIJK!!!!!

Forumindex Forums Modellen Kadett EINDELIJK!!!!!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217044

    ja ja eindelijk ga ik beginnen aan me kadett c1 coupe van 1976 berlinetta 12s automaat met een origineel stalen schuifdak en een originele van binnenuitverstelbare buitenspiegel!!! hahaha wist niet eens dat t bestond. heb de auto al 6 a 7 jaar maar door omstandigheden zoals het behalen van me motor rijbewijs en de daarbij behorende tweewieler was t geld op. vervolgens kocht ik een bmw e36 met schade die ik vervolgens compleet verbouwd heb naar een m3 met originele spullen uiteraard. behalve dan t blok dat bleef gewoon een 2,5 24v.

    ben sinds 2 weken lid ofzo en begin bij deze dus met posten.

    de kadett is oranje maar wel eens overgespoten door de vorige eigenaar. het zag er goed en mooi uit tot ik dacht bij mezelf van laat ik de auto eens even flink poetsen en er aan de achterkant een nl sticker tevoorschijn kwam. lekker k*t gedaan dus dat overspuiten. paar weken later begonnen er allemaal blaasjes in de lak te komen wat dus t teken was dat ie in een vochtige ruimte overgespoten is.

    dit was voor mij t keerpunt en besloot hem compleet te demonteren.

    1200 eruit + automaat en verkocht
    nieuwe rubbers voor de gehele auto gekocht
    nieuwe voorruit ( oude brak door ondeskundige demontage van mijzelf)
    2.0 rally vooras gekocht
    grotere achteras gekocht met een 3,89 overbrenging
    c24ne gekocht
    manta 5 bak gekocht
    tevens ook nog een c20xe liggen in hele nette staat
    tank met extra aansluiting nieuw gekocht
    nieuwe in originele verpakking engelmann spiegels met blauw glas
    sr wielen laten verbreden naar 8j
    2 kuipstoelen gekocht verstelbaar
    shroth gordels
    nieuwe rekord 2,2 klauwen en schijven
    in hardheid verstelbare schokbrekers en mattig veren 70mm voor 60 mm achter
    en nog veel meer zooi…..

    onlangs weer eens in een kadett gereden en was meteen weer verliefd dus dat was de reden van er eens aan te beginnen.

    ik wil dus een c24ne voorzien van een compressor en dacht eerst een eaton maar t word toch een lysholm supercharger
    afkomstig van een e55 amg (zal wel overkill zijn maar ok) verder moet er een rolkooi in komen en moet het gewoon hard optrekken hard rijden doe ik met de motor wel……( in april voorkomen:()

    maar aangezien t lang geleden is dat ik bezig ben geweest ermee ben ik een hoop vergeten.

    ik vraag dus reacties en tips over t opvoeren van de c24ne ik wil dus zo rond de 250 pk komen en een berg koppel.

    had al contact gezocht met wiseco in nederland voor gesmede laagcompressie zuigers maar vraag me af of er geen ander alternatief is aangezien het op 1000 euro voor een setje kwam , lees dat veel mensen t uit de states halen maar vraag me af waar. en dingen zoals wat de standaard drijfstangen aankunnen en wat voor bak je t beste kan gebruiken ivm het hoge koppel dus kom maar op met de tipsssssss

    Groetjes Jeroen en miranda de nieuwe forum gebruikerssss

    ps: zal eens uitzoeken hoe ik foto`s kan uploaden want daar heb ik nog niet veel kaas van gegeten

    #17604882

    en je misschien eens even voorstellen in het daar voor bedoelde topic
    succes met je project

    #17604883

    ja bedankt en tja ik blijf een newbie he……. hahaha

    #17604884

    origineel gepost door .:Stoffel:.
    en je misschien eens even voorstellen in het daar voor bedoelde topic
    succes met je project

    loop niet zo te zeiken joh, veel beter kan je je toch niet voorstellen met zo’n uitgebreid verhaal.

    on topic: ziet er erg veelbelovend uit allemaal, wordt een mooi kadettje:wors

    #17604885

    de maat van kadett 4×4 heeft een cqp met een c24ne met compressor….
    is een gruwelijk snel ding! en t geluid van dat ding is echt supervet!
    is een bordeauxrode c kadett coupe met een uitbouw erop weet niet van welk merk….

    #17604886

    dat gelul over voorstellen:thumbdown:thumbdown

    #17604887

    origineel gepost door gsipiloot
    de maat van kadett 4×4 heeft een cqp met een c24ne met compressor….
    is een gruwelijk snel ding! en t geluid van dat ding is echt supervet!
    is een bordeauxrode c kadett coupe met een uitbouw erop weet niet van welk merk….

    weet je toevallig het type compressor? en t vermogen wat hij eruit heeft gehaald? de lysholm compressor gaat namelijk niet door want die persoon heeft besloten dat ding zelf te gaan gebruiken :swear

    de kleur weet ik in elk geval ook al en dat is dat oranje parelmoer van die ford focus… wou eerst mandarin pearl van de opel speedster gebruiken maar die vind ik net iets te donker. ik hou wel van fel, mijn oude manta was knal groen , net als die bak van new kids.

    #17604888

    ik geloof dat hij een eaton m65 heeft.
    zit nu rond de 230pk dacht ik. moet nog een keer goed afgesteld worden.
    heeft ook een kms systeem, open injectie en het hele blok van boven tot onder aangepast met andere onderdelen.
    andere zuigers, drijfstangen, krukas en noem maar op.
    er komt toch veel bij kijken.
    het is niet zo van ik koop en 2.4 en hang er een compressor aan.
    maar blijf deze volgen, want ben wel benieuwd wat het gaat worden.

    groeten.

    #17604889

    nee , weet ik ook wel , maar wil alles gewoon eerst haarfijn weten voor ik alles aanschaf en in elkaar zet anders is het zonde geld als je het straks af heb en je blok loopt meteen aan gort. hahahaha vind altijd erg leuk om lekker te sleutelen en dingen uit te proberen , af en toe heb ik ineens een kronkel en wil ik ineens wat anders. zo lag ik vannacht in bed te denken aan , wat zou het cool zijn om een turbo en een compressor erop te zetten hahahhaa ik blijf altijd bezig. ik hou niet van alledaagse auto`s , het moet altijd anders zijn en naar mijn eigen zin en smaak. dat maakt deze hobby zo leuk. hoe zet je bv je auto`s in t lijstje onder je naam? en dat met stemming enzo? hahaha sorry maar ben echt nieuw met forums

    #17604890

    in je persoonlijk controle paneel.
    staat rechts boven aan de pagina.
    ja, turbo en compressor loop ik ook al een paar jaar mee in gedachten.

    groeten.

    #17604891

    zo hehe , eindelijk kan ik weer inloggen. ik snapte er ff niks meer van. weet iemand of die schijfrem ombouw voor de achteras op http://www.mantacabrio.nl met vw remklauwen ook geschikt is voor een c kadett???? en iemand nog een rolkooi liggen voor een coupe???

    #17604892

    :thumbup

    #17604893

    weet iemand heeeeel toevallig of er ook carbon delen leverbaar zijn voor een kadett c1 coupe. van een c2 kan ik alles carbon vinden maar vind de neus van een c1 zooooveel mooier…..

    #17604894

    ff zoeken op het forum
    er is een adres waar ze carbon delen maken

    alleen weet ff niet waar dat was

    gr michel

    #17604895

    weet iemand of er een langere overbrenging is dan een 3,44 achteras? heb dit namelijk nodig voor mijn project…….

    #17604896

    iemand???

    #17604897

    3:18 is ook gemaakt maar niet voor kadett C as alleen voor bepaalde manta’s.

    #17604898

    optie op de gte en optie op de manta a gte en standaart op een 2800 te:vertag
    maar zit er ook een onder mijn city 3.0e:P

    #17604899

    hey alvast bedankt , die moet ik dus hebben , nu maar hopen dat ik er een vind…….

    #17604900

    ok , zal t alvast opbiechten , ik wil geen dailey driver van me coupe maken maar een lichtgewicht scheurijzer voor als t lekker weer is. ben bezig een kawasaki zx12r:o blok aan te schaffen , deze te voorzien van een turbo en deze dus is me kadettje te bouwen. wil dan zo rond de 250pk bij 11,500 tpm komen. vandaar dus die lange overbrenging anders rijd dat ding max 170 ofzo. hou jullie op de hoogte

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.