rekord achteras ombouwen naar 5 gaats

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD rekord achteras ombouwen naar 5 gaats

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216892

    wie weet als een e rekord achteras
    ook omtebouwen is naar 5 gaats
    bvb commodore steek asen van een c commodore

    #17602567

    volgens mij kan dat wel. volgens mij was er eentje op de bigopels meet dit jaar die dat had. kom even niet meer op zijn naam, hij komt in ieder geval uit nieuwerkerk…

    #17602568

    origineel gepost door bettus accu
    volgens mij kan dat wel. volgens mij was er eentje op de bigopels meet dit jaar die dat had. kom even niet meer op zijn naam, hij komt in ieder geval uit nieuwerkerk…

    jordi is dat
    maar diew had een admiral en een c commodore bij zich toch

    #17602569

    ja klopt.

    ik zie nu opeens op het bigopels forum dat hij het van plan is te doen.

    maar naar mijn mening moet dat gewoon kunnen hoor.:hmmz

    #17602570

    De assen van een Commo C en Rekord E zijn volgens mij hetzelfde alleen het aantal gaten anders. Bij de mijne hebben ze er een as van een Commo C sedan gepakt en de schokdemperbevestiging omgelast

    #17602571

    origineel gepost door henkjan_80
    De assen van een Commo C en Rekord E zijn volgens mij hetzelfde alleen het aantal gaten anders. Bij de mijne hebben ze er een as van een Commo C sedan gepakt en de schokdemperbevestiging omgelast

    daar zat ik ook aan te denken

    sinds vandaag jankt de achter as ook
    vanmidag even in de sneeuw aan het spelen geweest
    maar naar een tijdje hoorde ik raar geluid van achteren toen maar gestopt
    en toen ik weer op de normale weg reed hoorde ik de as joelen
    en als ik nu het rechter achterwiel heen en weer rop
    bonkt die
    dus lager zal wel aan gort zijn

    als iemand nog een goede c commodore as heeft
    hoor ik het graag

    en met de voorste veerpoten
    hoe zit dat
    bij men rekord staan de schotels anders als bij men monza
    opel for ever zij al dat dat met stuur bekrachteging te maken had
    maar kunnen er dan wel gewoon senator veerpoten onder
    die orgineel met stuurbekrachteging
    of moet ik dan echt op zoek naar veerpoten zonder bekrachteging

    _________________

    #17602572

    nee hoor je kunt gewoon alles eronder zetten

    alleen als je 5 gaats wil voor moet je wel senator commodore c monza of rekord diesel poten

    nemen die hebben de grotere lagers

    denk er wel om dat je 2 soorten achterassen hebt bij een c commo

    25s [uitwisselbaar met de gewone as die je nu hebt] kleine klok

    25e [uitwisselbaar met 2.2.station en 2.3.td sedan en station ] grote klok [zelfde als monza senator]

    #17602573

    origineel gepost door opelforever
    nee hoor je kunt gewoon alles eronder zetten

    alleen als je 5 gaats wil voor moet je wel senator commodore c monza of rekord diesel poten

    nemen die hebben de grotere lagers

    denk er wel om dat je 2 soorten achterassen hebt bij een c commo

    25s [uitwisselbaar met de gewone as die je nu hebt] kleine klok

    25e [uitwisselbaar met 2.2.station en 2.3.td sedan en station ] grote klok [zelfde als monza senator]

    en wat is er verder anders
    is dat alleen de as aansluiting
    ik heb nu met van de u boogjes
    en bij die grote klok is dat toch gewoon net zo als monza en senator
    of is die kwa ophnging ook anders

    #17602574

    nee precies die aandrijfas aansluiting

    de ophanging is gelijk

    sedan en station is wel anders maar dat weet je wel

    #17602575

    origineel gepost door opelforever
    nee precies die aandrijfas aansluiting

    de ophanging is gelijk

    sedan en station is wel anders maar dat weet je wel

    ja die ophang punten kan ik wel over lassen

    als ik dus een as met een grote klok heb
    kan ik dus ook gewoon een monza tussen as gebruiken
    van een a2 met 4 traps automaat

    ik heb er een 2.4 in met 4 traps automat
    en heb de orginele as ingekort

    want een monza heeft toch de zelfde wielbasis als een rekord
    of zie ik dat nu verkeerd

    #17602576

    yep dat zie je verkeerd :o

    monza senator heeft onafhankelijke wielophanging en je rekord een starre as

    #17602577

    origineel gepost door opelforever
    yep dat zie je verkeerd :o

    monza senator heeft onafhankelijke wielophanging en je rekord een starre as

    ja dat weet ik maar ik bedoel de tussen as
    de as tussen de bak en het diff

    #17602578

    ja maar als de achterassen verschillen denk ik dat het met de aandrijfassen niet past

    die aandrijfassen van een starre as zit een kruisstuk tussen of een homokineet en bij de aandrijfassen van monza senator enkel een hardyschijf

    en bij het inveren van een auto met een starre as kan het achterstuk dan niet mee heen en weer als er alleen een hardyschijf op zit

    #17602579

    origineel gepost door opelforever
    ja maar als de achterassen verschillen denk ik dat het met de aandrijfassen niet past

    die aandrijfassen van een starre as zit een kruisstuk tussen of een homokineet en bij de aandrijfassen van monza senator enkel een hardyschijf

    en bij het inveren van een auto met een starre as kan het achterstuk dan niet mee heen en weer als er alleen een hardyschijf op zit

    oh zo
    ik heb net even gekeken bij mem monza en men rekord
    ik heb bij men monza
    aan de bak kant en aan de diff kan een kruiskopling zitten
    en bij men rekord
    aan de bak kant zo rond rubber
    en aan de diff kan ook gewoon een kruiskopeling
    net zo als bij men monza
    alleen bij men monza zit die gewoon met boutjes vast
    en bij de rekord met die u boogjes

    #17602580

    ja maar ik bedoelde de middelste kruisstuk of homokineet

    is bij de monza senator een hardyschijf [rubberen schijf] en die kan bijna niet knikken

    #17602581

    origineel gepost door opelforever
    ja maar ik bedoelde de middelste kruisstuk of homokineet

    is bij de monza senator een hardyschijf [rubberen schijf] en die kan bijna niet knikken

    oh ik dacht dat je de eind stukken bedoelde
    maar klopt ik zag het nu
    bij de rekord zit inderdaad een soort homokneet

    #17602582

    opel for ever
    heb jij mischien nog een goede as
    mag van een rekord of commodore zijn
    sedan op caravan
    maakt allemaal niet uit als die maar goed is en stil
    hij begint nu wel heel erg te joelen

    #17602583

    maak het niet zo moeilijk, trek die steekas eruit en zet er een nieuw lager op. Wat een gedoe, as ombouwen omdat het lager slecht is.

    #17602584

    origineel gepost door m400
    maak het niet zo moeilijk, trek die steekas eruit en zet er een nieuw lager op. Wat een gedoe, as ombouwen omdat het lager slecht is.

    als het alleen de lagers waren had ik dat ook echt wel gedaan
    ik heb de as vandaag uit mekaar gehad
    en daar ga ik geen geld meer in stoppen
    tandwielen zijn niet goed meer
    moet ik alle lagers 5 lagers vervangen plus de rest
    dan kan ik sneler een as wiselen

    #17602585

    Ik heb nog wel een as van een commo c liggen, staat onbekent.

    #17602586

    origineel gepost door Koekie
    Ik heb nog wel een as van een commo c liggen, staat onbekent.

    heb er al een gevonden
    deze week even ophalen

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.