waarbij op te letten bij aankop van cali turbo 4×4

Forumindex Forums Modellen Calibra waarbij op te letten bij aankop van cali turbo 4×4

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 47)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216773

    Hallo cali rijders.

    mijn buurjongen gaat afstappen van de honda civic en gaat over naar de calibra turbo.

    ik ben de enige in de buurt die opel rijdt dus hij vroeg aan mij waar ik naar moet opletten. Ik heb zelf nooit 4×4 of een c20let gehad dus weet er neit zo veel van. Ik weet wel dat er veel gruwenverhalen zij over dat de 4×4 kapot gaat of onderhoud behoefd en de na de 2 ton ook niet meer zo fris is.

    wij gaan het samen bekijken, dus mijn vraag is hoe kan ik het beste achterhalen of de cali nog goed is?

    moet ik kei hard optrekken in de hoop dat alle vier banden spinnen?

    alvast bedankt

    (ps heb de zoekfuntie gebruikt, maar kwam niet tegen:hmmz)

    #17600871

    ik meen, dat,

    de bak al stuk gaat als er 1.6 mm verschil in profiel zit tussen de banden voor en achter.

    ook maakt de manier van verlagen nog wel eens uit of hij heel blijft.

    in de praktijk, alle 4×4 bakken gaan stuk behalve als ze ooit goed/versterkt. gerepareerd zijn.

    daar was een goed adres voor in het buitenland maar dat ben ik ff kwijt.

    daarnaast kan je natuurljk (mist gechipt) 370 cc z20let injectoren monteren.
    c20let injectoren willen na al die jarenwel eens minder opbrengst geven en dat kan zeker voor een turbo moter erg schadelijk zijn.

    en natuurlijk is bekend dat een turbo op kan zijn, de “voor” tekenen hiervan zijn natuurlijk het roken uit de uitlaat.

    maar dis allemaal vrij basic.

    calibra`s willen ook nog wel eens goed rotten.

    #17600872

    Behalve alle mechanische prut, zou ik zeker wel zorgen dat je een harde carosserie hebt.

    #17600873

    kj dus de carroserie is net als een manta rot aan allee kanten

    ja over dat profiel verschil heb ik gehoord jah..
    injectoren wist ik nog niet

    hoe kan je weten wnr het mechanische drijfwerk nog in orde is?

    ik zal zeker naar de profielen kijken als we daar zijn..

    het is een uit 1992 en die hadden ook geen costcas kop ofzow heb ik ook gehoord.

    #17600874

    Tjah op een brug zetten, en visueel controleren, veel meer kan je niet doen

    #17600875

    denk dat er nog weinig helemaal gave calibra’s zijn om eerlijk te zijn behalve die al helemaal uit elkaar zijn geweest.
    ze hebben allemaal wel wat,is de motor nog goed dan heb je wel roest ergens.
    heb je een goede carroserie dan heb je weer een kut blok,is altijd wel wat

    #17600876

    het gaat mij meer omde mechaniek. wat je kan zien, dat kan de buurjongen ook wel.

    hebben jullie wel eens zon wagen gereden?

    ik ben wel van plan om volgas te geven en kijken o alle vier wielen eens willen spinnen…dan weet ik of ze allevierworden aangedreven

    #17600877

    origineel gepost door Sheto
    het gaat mij meer omde mechaniek. wat je kan zien, dat kan de buurjongen ook wel.

    hebben jullie wel eens zon wagen gereden?

    ik ben wel van plan om volgas te geven en kijken o alle vier wielen eens willen spinnen…dan weet ik of ze allevierworden aangedreven

    lijkt me sterk dat je daarmee kan testen of je een goede auto koopt :hmmz

    hoop wel dat je buurjongen een liefhebber word/is en niet een al redelijk zeldzame turbo koopt om af te raggen…

    #17600878

    Ik zou zeggen rijdt de auto normaal zonder gekke geluiden of merkwaardige vertoningen en het 4×4 lampje brandt niet dan is hij goed. Revisie en nieuwe koppeling moet hij op een €2000 rekenen.

    #17600879

    origineel gepost door InjectTheVenom
    Ik zou zeggen rijdt de auto normaal zonder gekke geluiden of merkwaardige vertoningen en het 4×4 lampje brandt niet dan is hij goed. Revisie en nieuwe koppeling moet hij op een €2000 rekenen.

    dat is ook geen garantie,bij mij hadden ze het lampje eruit gehaald :fy1

    #17600880

    Dat zou al direct aan het licht moeten komen als je het contact aan zet.

    #17600881

    idd, en als de 4 wiel aandrijving wil testen, doe dat met optrekken vannuit zijn 2 als hij dan op vol vermogen draait gaat hij zonder 4×4 flink zoeken en of spinnen op de voorwielen, dat was bij mij wel zo, maar ik heb/had wel een gechipte wagen..

    #17600882

    aha nuttige info dank u heren.

    over dat lampje, dan kijk ik wel of hij eventjes aan gaat als het contact wordt omgedraaid.
    2000 voor koppeling? op h base staat 300 bruto..
    miss bedoel je de diff of bak die 2000 is?

    #17600883

    origineel gepost door Lex
    denk dat er nog weinig helemaal gave calibra’s zijn om eerlijk te zijn behalve die al helemaal uit elkaar zijn geweest.
    ze hebben allemaal wel wat,is de motor nog goed dan heb je wel roest ergens.
    heb je een goede carroserie dan heb je weer een kut blok,is altijd wel wat

    hier ben ik het helemaal mee eens, dingen zijn te oud en te vaak afgeragd. zelfs compleet gereviceerde lets met alle bonnetjes dr bij heb ik stuk zien lopen.

    ik meen dat de bak versterken 1500 euro kost maar dan moet je ook ergens naar zweden rijden (meende ik en een paar dagen hotel kosten rekenen….) dan heb je eengoede bak die niet meer stuk gaat!

    revisie van z,n moter is ook niet goedkoop. als je opzoek gaat naar z,n moter die “nog” goed is, hou je jezelf voor de gek.

    gewoon een kopen waar je een goed gevoel bij hebt en dan een flinke zak met pegels achter de hand houden, en ga dr maar van uit dat je die nodig hebt:vertag

    #17600884

    Het is gewoon geen rag spul, vind het wel jammer om met name de lets afgetrapt zien te worden. Het is meer een collectorsitem imo.

    Als je wil racen, koop dan een Honda of BMW 3 serie ofzo.

    #17600885

    origineel gepost door Bart Hoedemaker
    Het is gewoon geen rag spul, vind het wel jammer om met name de lets afgetrapt zien te worden. Het is meer een collectorsitem imo.

    Als je wil racen, koop dan een Honda of BMW 3 serie ofzo.

    maar die zijn niet vooruit te branen hahi,

    en alsof een honda integra moter geen collecoritem is..:vertag

    #17600886

    klopt, doet ie standaard ook al met 200 pk, had ik ook toen ik een tijdje zonder 4×4 reed!

    origineel gepost door wesley
    idd, en als de 4 wiel aandrijving wil testen, doe dat met optrekken vannuit zijn 2 als hij dan op vol vermogen draait gaat hij zonder 4×4 flink zoeken en of spinnen op de voorwielen, dat was bij mij wel zo, maar ik heb/had wel een gechipte wagen..

    #17600887

    origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi

    origineel gepost door Bart Hoedemaker
    Het is gewoon geen rag spul, vind het wel jammer om met name de lets afgetrapt zien te worden. Het is meer een collectorsitem imo.

    Als je wil racen, koop dan een Honda of BMW 3 serie ofzo.

    maar die zijn niet vooruit te branen hahi,

    en alsof een honda integra moter geen collecoritem is..:vertag

    Ik heb het ook over de auto en alles. Die Honda hokken zie je toch een stuk meer dan Calibras

    #17600888

    Voor een verdeelbak revisie bedoelde ik inderdaad in combinatie met vervangen van de koppeling moet je ongeveer €2000 rekenen ;)

    origineel gepost door Sheto
    aha nuttige info dank u heren.

    over dat lampje, dan kijk ik wel of hij eventjes aan gaat als het contact wordt omgedraaid.
    2000 voor koppeling? op h base staat 300 bruto..
    miss bedoel je de diff of bak die 2000 is?

    #17600889

    kijk ook ff of zek 19 erin zit en ook heel is er zijn al rommelaars die de lampjes bij de oliedruk opzetten
    dan gaat het lampje eerst netjes aan en als hij loopt netjes uit maar is toch je bak kapot zelfs al gezien dat ze er een zekering in deden met 1 pootje dus ook kapot

    #17600890

    Ik heb geen verstand van deze auto’s maar de Z20let injector levert 370cc/p.min bij 3 bar druk… een harde carosserie is wenselijke en een heel goeie 6-bak die niet kraakt van 1 naar 2.
    Rest is bij zaak.
    Maar zoals ik al zei, ik heb geen kijk op die wagens,vind het alleen leuke bouw pakketten!!

    #17600891

    Die F28 kunnen zowiezo wel wat van kraken!!!!

    en niet alleen van 1 naar 2, maar ook naar 3 (zowel op als terug schakelen).

    dit is niet elleen een kwaal van de F28, maar van zo goed als alle GETRAG Voorwiel aangedreven bakken die geleverd zijn voor opel. (F23-5 F25-5 F35-5 F28-6).

    Willem

    #17600892

    haha

    we worden steeds meer gedemotiveerd om een te halen :P

    #17600893

    welnee

    zijn gewoon oplet punten..

    De F28 is een hard to find item en ook nog eens duur

    dus als ie goed is is dat alleen maar lekker

    Willem

    #17600894

    Deze op marktplaats gezien, lijkt me ook wel een leuk ding :)

    http://link.marktplaats.nl/316415974

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 47)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.