kenteken van later bj

Forumindex Forums Modellen Manta kenteken van later bj

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216346

    kom ik van de week 2 x iets tegen wat ik nog niet eerder ben tegen gekomen

    kenteken begint met een n
    en is in 82 ingevoerd

    Datum eerste toelating 30-06-1977
    Datum aanvang laatste tenaamstelling 30-11-2009
    Datum eerste afgifte Nederland 17-11-1982
    WAM verzekerd geregistreerd Ja
    Geregistreerd als gestolen Nee
    Wacht op keuren Nee
    Catalogusprijs Niet geregistreerd
    Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
    BPM € 0
    daar na kom ik een 80 er tegen
    met k op kenteken staat bij rdw al eerste afgifte ned 1980
    originele nederlander wel lpg op kenteken

    iemand die weet hoe het zit ?

    #17595735

    Dan is hij een keer het kenteken kwijt geraakt, in die tijd kreeg je een nieuw kenteken, tegenwoordig een 1 in het kenteken.

    #17595736

    origineel gepost door henk 400rr
    Dan is hij een keer het kenteken kwijt geraakt, in die tijd kreeg je een nieuw kenteken, tegenwoordig een 1 in het kenteken.

    Inderdaad, ik weet nog dat je een Z kenteken kreeg in de, eind, 70er jaren als je een deel van het kenteken kwijt was..

    #17595737

    Ik heb een Manta beginnend met RB-65……

    Datum afgifte: 01-03-1979

    Voor de rest ook geen opmerkingen erbij.

    #17595738

    vroeger kreeg je toch ook ander kenteken als je bvb lpg in liet bouwen

    #17595739

    nee je kreeg geen ander kenteken alleen een nieuw deel 1 waar de b verandert is in een g,je krijgt tegenwoordig geen 1 meer in je kentekenplaat.alleen een 1 als meldcode op je kenteken deel 1

    #17595740

    mijn 79er asci begint ook met een D, is 2 keer het kenteken kwijt geraakt want er staat zown 1tje in:swear

    #17595741

    d is toch 79 er ?

    maar dan zullen ze idd papieren wel keer zijn kwijt geraakt

    viel me ineens op van de week 2 x dacht eerst ook dat het met lpg inbouw te maken had

    #17595742

    Even een zijdelings vraagje over kentekens.
    Die van mij is een van de eerste met gele platen DP-xx-xx, maar nu zitten er van die ‘moderne’ platen met een blauw randje erop.
    De originele platen zitten er ook nog bij, mag ik die er op zetten?

    #17595743

    nee enkel als je blauwe platen hebt mag je daar mee rijden ,anders moet je met die gele rijden met blauwe rand

    #17595744

    Ik heb een kenteken met ##-XA-## (org NL-er uit 78) met daarop een 2tje.. wat ik van de vorige eigenaar begreep zijn de papieren 2x kwijtgeraakt. Ik wil graag van het 2tje af. Tegenwoordig als je platen of papieren gestolen worden krijg je geen 1tje of 2tje meer op je kenteken. Is het nu zo dat ik mijn 2tje mag wegwerken (oververfen) of kan ik nieuwe gele platen bestellen ?

    #17595745

    origineel gepost door eddepet007
    kom ik van de week 2 x iets tegen wat ik nog niet eerder ben tegen gekomen

    kenteken begint met een n
    en is in 82 ingevoerd

    Datum eerste toelating 30-06-1977
    Datum aanvang laatste tenaamstelling 30-11-2009
    Datum eerste afgifte Nederland 17-11-1982

    iemand die weet hoe het zit ?

    Auto in 1982 geimporteerd naar nederland.

    Dus bv. ’77 op kenteken in duitsland, deuk er in, verkocht aan handelaar of zo, auto verhuisd naar nederland.

    Dan krijgt een ’77 gewoon een nieuw kenteken.

    Ik heb al C-Kadetts gezien met 05-ABC-01 of zo iets.

    #17595746

    Auto in 1982 geimporteerd naar nederland.

    Dus bv. ’77 op kenteken in duitsland, deuk er in, verkocht aan handelaar of zo, auto verhuisd naar nederland.

    Dan krijgt een ’77 gewoon een nieuw kenteken.

    Ik heb al C-Kadetts gezien met 05-ABC-01 of zo iets.

    ja dat weet ik wel ,maar waar het mij omgaat is dat het kenteken met een n begind (zie eerste post )
    en dat zou betekenen dat het een 85 er kenteken is

    vandaar de vraag stelling

    #17595747

    origineel gepost door McLambo
    Even een zijdelings vraagje over kentekens.
    Die van mij is een van de eerste met gele platen DP-xx-xx, maar nu zitten er van die ‘moderne’ platen met een blauw randje erop.
    De originele platen zitten er ook nog bij, mag ik die er op zetten?

    Blauwe platen (is toch al redelijk vaak voorbijgekomen) mag alleen gevoerd worden voor autos tot en met datum kenteken afgifte 31 december 1977, daarna mag alleen geel en tegenwoordig alleen geel met het blauwe vlak met NL.

    Dus als je oude gele hebt die dat niet heeft, moet je nieuwe kentekenplaten aanvragen, is niet alleen APK afkeur, ook strafbaar.

    Hier nog even wat interessants, voor sommigen misschien wel handig als je auto ouder is dan 1977, maar je toch met een gele plaat zit:

    van Oldtimer Nederland
    BLAUWE KENTEKENPLAAT
    Wanneer mag een oldtimer de blauwe kentenplaat voeren?
    Historische voertuigen met een datum van toelating voor 1 januari 1978 mogen de (donker)blauwe kentekenplaat met witte letters voeren. Voordat de blauwe kentekenplaat wordt afgegeven, wordt gecontroleerd of op het voertuigbewijs een datum van toelating van voor 1 januari 1978 vermeld staat en het kenteken bestaat uit een combinatie van 4 cijfers en 2 letters. Als aan alle eisen is voldaan mag een ongelimiteerd aantal platen gekocht worden. Blauwe kentekenplaten zijn voorzien van een keurmerk bestaande uit de Nederlandse leeuw en de tekst ‘RKM’. Het keurmerk, en met name het volgnummer, moet duidelijk herkenbaar blijven, want aan de hand van dit volgnummer kan de maker van de kentekenplaat achterhaald worden.

    In 1978 is de Rijksdienst Voor het Wegverkeer (RDW) overgegaan op een nieuw combinatiesysteem met 2 cijfers en 4 letters. Auto’s met een datum eerste toelating na 31 december 1977 moeten de gele (GAIK) platen met het Eurovignet voeren. GAIK staat voor: Gecontroleerde Afgifte en Inname van Kentekenplaten (GAIK). Elke GAIK-kentekenplaat is voorzien van unieke codes en echtheidskenmerken, waardoor controle achteraf mogelijk is. Zowel de afgifte van de kentekenplaten als de inname zijn strikt geregeld.

    (Her)uitgifte oude kentekens
    Voor geimporteerde klassiekers kan men bij de RDW een ‘ouderwets’ kenteken aanvragen, mits de datum eerste toelating voor automobielen voor 1978 en voor motorrijwielen/bedrijfsvoertuigen voor 1973 ligt. Deze regeling is een aanvulling op de al langer bestaande mogelijkheid om historische voertuigen, die door het verlies van kentekenpapieren een recente nummerplaat bezitten, weer van het oorspronkelijke kenteken te voorzien.

    Voertuigen die vanwege hun historische waarde door liefhebbers in Nederland zijn geimporteerd, krijgen van de RDW bij registratie een ‘klassiek’ kenteken uitgereikt. In overleg met de Federatie van Historische Automobielclubs (FEHAC) heeft de RDW enkele speciale series ‘ouderwetse’ kentekens ter beschikking gesteld met name voor geïmporteerde klassiekers. Personenvoertuigen van voor 1978 krijgen bij de kentekenregistratie na invoer automatisch een ‘ouderwets’ kenteken. Bedrijfsvoertuigen krijgen na invoer bij kentekenregistratie een kenteken uit de serie BE-00-00 en motorrijwielen een kenteken uit de serie ZF-00-00. Voertuigen die voor die tijd zijn ingevoerd kunnen nu alsnog in aanmerking komen voor deze series ‘ouderwetse kentekens’, mits de datum eerste toelating voor automobielen voor 1978 en voor motorrijwielen / bedrijfsvoertuigen voor 1973 ligt. NB: De RDW hanteert de datum eerste toelating. Indien deze niet aangetoond kan worden, maar wel het bouwjaar, dan gaat de RDW uit van het bouwjaar.

    Je kunt de omwisseling van een modern kenteken (met gele platen) naar een historisch kenteken regelen via de RDW. De kosten bedragen € 37,- (tarief 2008). Je dient hiervoor een verzoek inclusief het complete kenteken (aangetekend) te versturen naar de RDW. Om er zeker van te zijn of je je kenteken kunt omwisselen, adviseren wij dit eerst na te gaan bij de RDW, alvorens je de procedure opstart. Inlichtingen RDW: telefoonnummer: 0900-0739 (10 cent per minuut). Met de nieuwe kentekenpapieren wordt, indien het voertuig een geldige APK heeft, ook een nieuw APK-keuringsbewijs toegestuurd. Nadat je het nieuwe kenteken hebt ontvangen kunt je de blauwe platen laten maken.

    De omwisseling naar een historisch kenteken kunt je ook doen bij de FEHAC.

    Vergeet ook niet het nieuwe kenteken door te geven aan de verzekering

    #17595748

    das best intresant

    #17595749

    Bedankt voor de info. best balen, wilde graag naar blauwe platen toe :cry

    #17595750

    origineel gepost door McLambo
    Bedankt voor de info. best balen, wilde graag naar blauwe platen toe :cry

    kan ook wel heb ik bij twee auto,s ook blauwe en de gele in de kofferbak liggen kijken ze toch niet naar :thumbup:thumbup

    #17595751

    Okay, maar je rijdt eigenlijk met een vals kenteken rond, want het kan zijn dat iemand op zijn blauwe plaat dezelfde nummertjes heeft als op jouw gele toch?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.