Verschil onderblok C20Let en C20Xe

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Verschil onderblok C20Let en C20Xe

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216208

    Hallo,
    weet er iemand wat juist de verschillen zijn
    tussen De C20Let onderblok en C20Xe
    ik heb hier en Xe liggen en zou daar een Let
    van willen maken. Alvast bedankt voor jullie reactie.:)

    #17589993

    alleen de olie retour is anders bij een let blok
    een xe is heel simpel om te bouwen naar een let blok
    heb het zelf ook gedaan al 2x

    #17589994

    en dan omgebouwd naar een echte c20let? dus k16 met kabelboom en sensoren zooi?

    zoja kon dat uit?

    #17589995

    origineel gepost door sw16v
    en dan omgebouwd naar een echte c20let? dus k16 met kabelboom en sensoren zooi?

    zoja kon dat uit?

    nee denk niet dat dat uitkan;)
    dan kun je beter een complete let pakken

    wel als t onderblok van je let kapot/versleten is
    is een c20xe n optie

    of als je zo als ik toch de meeste standaard dingen van de let (b.v de turbolader+spruitstuk)niet gaat gebruiken
    dan kun je als basis net zo goed een xe nemen

    heb je in iedergeval al de xe nokkenassen;);)

    #17589996

    en een hoop centjes in de zak gehouden…:afro

    Als je toch al van plan bent om dikke zuigers en drijfstangen te gaan plaatsen dan kun je beter een XE kopen. Anders betaal je veel te veel geld voor een basis-blok.:)

    #17589997

    En een X20XEV dan ? die zijn toch sterker door de versteveging in het onderblok..

    #17589998

    Originally posted by GlennGSI
    En een X20XEV dan ? die zijn toch sterker door de versteveging in het onderblok..

    moet je nog steeds een krukasversteveging voor aanschaffen bij hogere vermogens..
    dus zoveel heeft dat niet uitgehaald mijn inziens..

    maar zouden idd een stukje sterker moeten zijn.. king:

    #17589999

    er is mij verteld, dat als je een let kop op een XE plaatst, dan blijft het motornummer hetzelfde en hoef je dus niet om te keuren.
    maar ik geloof dat er wel weer regels zijn voor hoeveel je een blok mag tunen, dus misschien moet je daar ff een briefje voor naar het rdw schrijven, of je geen problemen daarmee krijgt.

    #17590000

    Originally posted by JohnSmith
    er is mij verteld, dat als je een let kop op een XE plaatst, dan blijft het motornummer hetzelfde en hoef je dus niet om te keuren.
    maar ik geloof dat er wel weer regels zijn voor hoeveel je een blok mag tunen, dus misschien moet je daar ff een briefje voor naar het rdw schrijven, of je geen problemen daarmee krijgt.

    waarom zou je de kop omwisselen.
    zelfs die is gelijk…..

    #17590001

    foutje van mijn kant, zo bekent ben ik niet in de 16V
    zit het interne verschil dan in de zuigers enzo om een lagere compressie te krijgen?

    #17590002

    ja zuigers en nokkenassen zijn anders..
    Niet te vergeten vliegwiel en koppeling ook
    en natuurlijk de aanbouwdelen als inlaathoedje, turbo, lmm, ecu kabelboom etc…
    de rest is gelijk

    #17590003

    origineel gepost door corsaboy
    ja zuigers en nokkenassen zijn anders..
    Niet te vergeten vliegwiel en koppeling ook
    en natuurlijk de aanbouwdelen als inlaathoedje, turbo, lmm, ecu kabelboom etc…
    de rest is gelijk

    als mijn info goed is
    kun je zelfs beter een kop pakken die op n xe zat
    die nokkenassen schijnen voor n let weer wat beter te zijn dan de let nokken zelf;)

    ik ben nog even niet zo ver anders kon ik uit eigen ervaring postten;)

    #17590004

    weer wat geleerd :D

    #17590005

    @sw 1 keer omgebouwd naar echte let ivm kapot lopen van het eerste blok
    en dat ging prima
    2e keer opgebouwd met pret spul dus dan maakt het niet uit of je een let of xe neemt

    #17590006

    Bedankt voor jullie positieve reacties, nu weet ik het
    eigenlijk ook niet meer, de meeste zeggen dat
    de 2 blokken op de zuigers na niet verschillen,
    en dan zijn er andere ( hier niet op het forum) die
    zeggen dat de Let een andere krukas en zuigers
    en extra olie retourleiding heeft en dat ik dan gaten moet
    boren in onderblok Xe ! dan zal ik later mijn letje maar
    eens uitbouwen en vergelijken, wou gewoon al eentje
    op reserve hebben maar dat zijn xe-kes.
    Jullie mogen nog altijd raad geven is héél welkom.
    grtzz..

    #17590007

    ja dat gat moet je boren..
    maar dat is toch al gezegd en hoeven we niet allemaal te gaan herhalen???

    ff goed en rustig lezen…

    #17590008

    origineel gepost door corsaboy
    ja dat gat moet je boren..
    maar dat is toch al gezegd en hoeven we niet allemaal te gaan herhalen???

    ff goed en rustig lezen…

    How dan heb ik dat toch niet gezien ! Waar staat het en Waar precies moet het
    gatje geboord worden dan ? :hmmz

    #17590009

    als t goed is zit de markering al standaard in je c20xe onderblok.

    #17590010

    krukas zou het zelfde moeten zijn alleen eerder type xe moet iets anders zijn.

    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=113924

    #17590011

    Bedankt manne dit is echt goeie raad, bedankt :thumbup

    #17590012

    Mischien een stomme vraag, maar weet iemand ook wat voor draad er voor de olieretour getapt moet worden en waar je deze tap kunt kopen?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.