auto en RDW komen niet overeen

Forumindex Forums Modellen Astra auto en RDW komen niet overeen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216173

    hallo,

    hierbij nog een nieuwe topic van mijn kant.

    ik ben dus sinds 4-12 eigenaar van opel astra 1.9 CDTI wagon.

    Ik heb de auto gekocht als 100PK. Maar nadat laatst mijn LMM stuk was en gerepareerd is kreeg ik van de garage te horen dat het een 120PK blok is. Heb het nagekeken bij de RDW maar die geeft 100PK aan.
    Nu heb ik zelf de op de motor de code opgezocht en daar staat Z19DT… welke is dit nu?

    Groet,
    Oner

    #17589507

    Als ik voor je op Google (zoeklink) kijk. kan je met deze motorcode zowel 100 PK als 120PK hebben. Verder zal iemand anders je vast wel verder kunnen helpen.

    #17589508

    Geen idee, absoluut niet thuis in de diesels, maar ik denk dat je aan de hand van het serie# het exact kan achterhalen. De Opel dealer kan dit in de computer voor je opzoeken.

    Het motor serie/productie nummer is ingeslagen in het motorblok, en staat op de carpas.

    #17589509

    Zelfde als de 120pk 16V en 150pk 16V waarschijnlijk..

    deze zijn bijde van motorcode Z19DTH voorzien..

    Willem

    #17589510

    Maar hoe weet ik nou welke motor ik heb?
    De ene opel dealer zegt 100pk en de andere 120pk..

    #17589511

    je hebt de Z19DTL totdat je m laat chippen…

    Motoren vermelde op blok zelfde motorcode, alleen prgramma is anders.

    Willem

    #17589512

    chippen lijkt mij niet zo een goed idee..
    De auto gaat daardoor toch korter mee, je krijgt meer onderhouds kosten gaat meer verbruiken..

    Wat ik heb begrepen is dat de 100PK motor om de 120dkm een nieuwe distributieriem moet hebben en een 120PK bij 150dkm..
    Daarom wil ik graag weten wat de standaard pks van de auto zijn…

    #17589513

    voor zover ik weet moet de riem van Z19DT ook bij de 150.000 km pas. Heb er al genoeg vervangen

    #17589514

    Wat staat er op je kentekenbewijs?

    z19dtl = 100pk (is z19dt blok met andere software)
    z19dt =120pk
    z19dtj = 120pk (is z19dth blok met andere software)
    z19dth = 150pk

    ik heb zelf de z19dtj en je kan het alleen maar herkennen op het kentekenbewijs, op het blok zelf staat namelijk z19dth. Hetzelfde geld voor jou blok.

    #17589515

    origineel gepost door oner
    chippen lijkt mij niet zo een goed idee..
    De auto gaat daardoor toch korter mee, je krijgt meer onderhouds kosten gaat meer verbruiken..

    Wat ik heb begrepen is dat de 100PK motor om de 120dkm een nieuwe distributieriem moet hebben en een 120PK bij 150dkm..
    Daarom wil ik graag weten wat de standaard pks van de auto zijn…

    Van Chippen gaat net zo lang danwel langer mee, mits bij EDS gechipt, deze schakelen evt ook de EGR uit, wat VEEL problemen gaat voorkomen..

    je kan er veel plezier van hebben, en kans dat ie zuiniger word met normale rijstijl is zeer reëel aanwezig.

    kijk als je m echt chipt voor de power, en je gaat Continu verogen vragen dan slijt alles harder, maar dat is met een gewone motor ook.

    Willem

    #17589516

    Als je je rechter voordeur open doet zit daar een stikker (zo groot als een pinpasje) daar staat o.a. het chassisnummer op en onderaan in een hoek staat ook het vermogen

    74KW = 100PK
    88KW = 120PK

    Zoals Wim al zegt: een 100 en 120 PK zijn dezelfde motoren dus je kan een 100PK gerust laten chippen, ze blijven net zo lang heel als wanneer ze origineel zijn.

    #17589517

    OPC bedankt voor je reactie.
    Ik heb net gegeken en daar staat op toch echt 74KW op…
    Snap niet hoe de verkopende dealer (dus de dealer die de auto voor het eerst heeft geleverd) erbij komt dat het een 120PK uitvoering is..

    Misschien is die wel gechipt opgeleverd ofzo..

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.