opel combo slaat niet aan…. dieselpomp vervangen??

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) opel combo slaat niet aan…. dieselpomp vervangen??

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216092

    Ik post deze vraag in corsa forum omdat de combo daar de bestelvariant van is volgens mij (toch?)

    Probleem is als volgt:

    – Betreft opel combo 1.7 diesel, km stand +/- 245.000
    – Motor start goed, maar slaat niet aan
    – Er komt geen diesel bij de verstuivers (reageert wel op met startpilot maar slaat daarna niet “echt” aan)
    – ANWB: probleem zit waarschijnlijk bij de brandstofpomp. Schijnt vaker voor te komen bij dit type dieselmotor.
    – Hij is even geleden toen het probleem zich al zeer vaak voordeed uitgelezen. Toen geen foutcodes. Inmiddels slaat ie helemaal nooit meer aan.

    Vraag
    1. Is het zeker de dieselpomp? of kan het ook de aansturing daarvan zijn. (opvoerpomp zit er volgens ANWB niet in) Of iets anders?
    2. Dieselpomp zit aan achterkant blok. Volgens ANWB flink sleutelen. Iemand enig idee hoeveel uur een garage hiermee bezig zal zijn?
    3. Als dieselpomp vervangen wordt, ontstaan er dan problemen met startonderbreker? Kan iedere garage dit of is een Opel dealer noodzakelijk?
    4. Op internet wel 2e hands pompen gezien variërend tussen E100 en E250. Is er enige manier om te controleren hoeveel die gelopen hebben? Of puur vertrouwen op verhaal verkoper/sloper?

    Als iemand kan helpen dan heel graag :-) Bedankt vast!

    #17588489

    1: die kans zit er goed in, ja
    2: Pfoe, flink sleutelen zeggen ze? Geen ervaring, maar aan de hand van de term toch al gauw een dagdeel of meer.
    3: Volgens mij niet. Start onderbreking loopt over de computer toch?
    4: Valt nog mee… M’n pa had de dieselpomp van z’n Vectra 2.0 stuk na 6 ton en kon 2000 euro ophoesten om dat te laten repareren bij de dealer, met een nieuwe pomp. Financiele total-loss en nu rijd hij een Astra. Ik gok dat een nieuwe pomp dubbel zo duur is en de rest werktijd.

    #17588490

    idd die pompen zijn nieuw knetter duur.
    zelfs gereviseerde pompen zijn niet te betalen..

    Soms wil een 2de hands pomp een optie zijn

    #17588491

    Foutcodes? Is het een combo-c dan? Als het de combo is die gebaseerd is op de corsa-b kan ik je waarschijnlijk wel een eind vooruit helpen.

    #17588492

    kijk eens ff op deze site http://www.ecu-tronic.nl/
    lijkt mij nog de goedkoopste oplossing ivm brandstofpomp probleem hebt

    gr kabouter

    #17588493

    bedankt voor de reacties zover!

    @ Hacula: ik check het ff, is de auto van mijn vriendin nl. kom ik op terug.

    @ kabouter: bedankt voor de tip. ze zijn deze wk alleen dicht dus ik kan het nu nog niet navragen

    groet, camiel

    #17588494

    heb laatst motor vervangen van een combo b (corsa b) de 1700 diesel isuzu variant. De motor die eruit kwam had inderdaad startblokkering=zwart kastje op de pomp (en t blok had een vastgelopen zuiger :P )

    De motor die ik dr weer ingezet heb was er een zonder startblokkering op de pomp, heb een draad vanaf het contactslot naar de pomp getrokken en klaar was het. ( hield wel 3 of 4 stekkers over :jerry , heerlijk een ouder blok in een auto bouwen )

    Moraal van het verhaal : het is dus best mogelijk om een niet startblokkering brandstofpomp te gebruiken

    #17588495

    origineel gepost door folkyc20xe
    Moraal van het verhaal : het is dus best mogelijk om een niet startblokkering brandstofpomp te gebruiken

    bedankt, goed om te weten

    #17588496

    origineel gepost door Hacula
    Foutcodes? Is het een combo-c dan? Als het de combo is die gebaseerd is op de corsa-b kan ik je waarschijnlijk wel een eind vooruit helpen.

    Type is X1.7D.

    Bij opel garage laten uitlezen dus als dat dan een c betekent, dan ja, maar op kentekenbewijs staat dit niet vermeld.

    #17588497

    Het bouwjaar van de combo is belangrijk om het type te bepalen

    EDIT: volgens http://www.hbase.nl is de combo-C niet met de x17d geleverd, dus ik ga dr vanuit dat het een combo-B is, bouwjaar 93 t/m 2001

    #17588498

    origineel gepost door folkyc20xe
    Het bouwjaar van de combo is belangrijk om het type te bepalen

    EDIT: volgens http://www.hbase.nl is de combo-C niet met de x17d geleverd, dus ik ga dr vanuit dat het een combo-B is, bouwjaar 93 t/m 2001

    klopt: 1996

    verder gaat ie morgen naar de garage, die checken eerst of het idd de pomp is of wellicht afsluiter of probleem van electronische aard. daarna maar even verder zien

    zover bedankt

    #17588499

    Deze kan je helemaal niet uitlezen!!

    alleen startonderbreker en evt ABS kan je uitlezen.

    Let wel op dat je de startonderbreker module op de pomp overzet van je eigen pomp

    willem

    #17588500

    origineel gepost door wim-v6
    Deze kan je helemaal niet uitlezen!!

    alleen startonderbreker en evt ABS kan je uitlezen.

    Nog een reden om nooit meer op een officiële opeldealer (althans niet die in Nijmegen) te vertrouwen :-(.

    De garage waar ik morgen heen ga is dat dus ook niet.

    #17588501

    Deze diesels zijn volledig mechanisch.

    pomp testen kan alleen door drukken te meten en zo.

    Willem

    #17588502

    origineel gepost door wim-v6
    Deze diesels zijn volledig mechanisch.

    pomp testen kan alleen door drukken te meten en zo.

    Willem

    helder, jammer dat die opel dealer dat er niet bij vertelde, die gaf de indruk dat er meer was gemeten en dat dat allemaal ok was.
    niet dus, weer wat geleerd :-(

    gelukkig hebben we daar niks laten doen verder

    bedankt voor de info

    #17588503

    eventueel een dieselservice opzoeken..

    die kunnen veel met deze oude diesels, bij opel zijn ze alleen goed in computertje aansluiten haha…

    Willem

    #17588504

    Waar kom je vandaan? Als je een beetje uit de buurt komt kan ik je mischien wel helpen. Heb nog het een en ander staan aan reserve onderdelen.

    #17588505

    origineel gepost door Hacula
    Waar kom je vandaan? Als je een beetje uit de buurt komt kan ik je mischien wel helpen. Heb nog het een en ander staan aan reserve onderdelen.

    Nijmegen dus dat is niet echt dicht bij Waalwijk… maar de combo staat nu bij de garage om te kijken of het idd de dieselpomp is of evt iets anders. Ik laat nog wel even horen wat de uitkomst is. Bedankt in ieder geval :-)

    #17588506

    Succes ermee!

    #17588507

    Helaas onderzoek + reparatie wordt te kostbaar voor deze combo uit 1996.
    Met 99% zekerheid is het de dieselpomp, die het schijnbaar allemaal vanaf circa 225.000 km beginnen te begeven. beetje jammer voor een diesel natuurlijk want de motor zou nog wel even mee moeten kunnen
    uurloon is ook nog fors want het is redelijk wat werk.
    al met al niet lonend genoeg om te doen.
    Bedankt voor alle tips!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.