20SEH zuigers in C20NE

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) 20SEH zuigers in C20NE

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216062

    He mensen,

    we hebben bij het bedrijf waar ik werk een crossauto (eigenbouw frame) Hier achter hebben we een C20NE hangen met 40er Webers erop.

    Afgelopen jaar hebben we erg goed mee gedaan en nu zijn we de motor aan het reviseren i.v.m. olieverbruik en wat aanpassinkjes. We willen nu de cilinders laten opboren (waarschijnlijk 1e overmaat) omdat deze wat ovaal zijn en een stootrand hebben.

    Ik zit er nu aan te denken om er gelijk SEH zuigers in te hangen nu we toch andere zuigers nodig hebben.

    Is dit aan te raden? En is dit ergens te verkrijgen?

    Ook zijn we nog op zoek naar een “snelle” nokkenas, dus als je nog iets weet..

    Alle tips zijn welkom! En kom niet aan met “hang er een C20XE achter” want het gaat prima met een NE (laag toerig, lekker koppel)

    Bedankt alvast!!

    #17588136

    hallo corsaagsi,

    Je kunt de zuigers van een 20seh er zo in plaatsen, alleen niet meer als je voor een eerste overmaat gaat.
    Ik heb ze zelf ook aangeschaft voor mijn nieuwe c20ne project(hogere compressie)
    Wel zijn de zuigers van een 20seh moeilijk te vinden;)
    Ik heb eventueel nog een scherpere nokkenas, alleen heb hier geen specificaties van, mocht je intresse hebben stuur even een u2u.

    mvg sylvester

    #17588137

    waarom geen 16v zuigers.

    in een ne zuigers zit een uit sparing die van een seh is half zo groot.
    een 16v zuiger vlak draaien geeft nog een hogere compressie.

    theun

    #17588138

    Loopt stuk theun…

    heeft oa uit te staan met verbrandingsruimte/vorm er van in de 8v kop

    #17588139

    Ik heb inderdaad ook al aan 16v zuigers gedacht, maar dit loopt dus stuk SW?

    En overmaat seh zuigers is dus niet aan te komen?

    #17588140

    Originally posted by corsaagsi
    Ik heb inderdaad ook al aan 16v zuigers gedacht, maar dit loopt dus stuk SW?

    En overmaat seh zuigers is dus niet aan te komen?

    overmaat seh is nieuw wel te bestellen..
    moet geen enkel probleem zijn.

    16v zuiger loopt idd stuk.
    ontstaan haarscheurtjes bij de klepinsparingen…

    Zo heb ik mijn let zuigers (nieuw 500km mee gereden) weg kunnen flikkeren.

    je kunt de 16v zuigers wel iets laten afdraaien.
    maar bestel anders gewoon bij wossner of je of wie dan ook een setje hoge compressie zuigers..

    zijn vast wel te leveren king:

    #17588141

    We gaan denk ik wel proberen om overmaat seh zuigers te bemachtigen en anders toch maar weer gewoon ne zuigers.

    #17588142

    als je de gewone ne zuigers gebruikt en de kop laat vlakken kom je toch ook aa een hogere compressie of zie ik da verkeerd

    #17588143

    Dat gebeurd sowieso ook nog.. En je ziet dat zeker niet verkeerd!

    #17588144

    onderblok vlakken en kop vlakken is idd een optie…
    Maar let wel op dat de klep daarna niet tegen de zuiger komt met de hogere lift

    wel ff goed berekenen..

    #17588145

    en dan nog seh zuigers krijg je dan niet teveel compressie

    #17588146

    corsaboy hier heeft toch op het forum eens gestaan dat je de kop tot een merkteken kon vlakken moet je dan ook uitkijken met het raken

    #17588147

    met orginele NE zuigers en orginele nokkenas niet..
    Dan kun je vlakken tot het merkteken..

    Maar ga je niet OEM onderdelen plaatsen moet je het altijd ff narekenen..
    better safe then sorry :D

    #17588148

    hoe bereken je dat dan voor de nokkenas

    #17588149

    je weet de orginele lift in bdp…
    ff opmeten hoeveel je nu over hebt tussen zuiger en klep (in bdp).
    dan vergelijken met de nieuwe lift in bdp met daarbij op geteld de hoeveelheid wat je van de kop hebt afgevlakt en eventueel van het onderblok.

    #17588150

    ok bedankt weer wat wijzer geworden

    #17588151

    Plaats ook meteen een verstelbaar nokkenastandwiel om de nokkenas weer op de juiste tijd te zetten. Door het vele vlakken wordt je riem “te lang”.

    #17588152

    Das ook een goede ja!

    Wordt al-met-al best een duur geintje..

    SEH zuigers 1e overmaat 72,- ex. per stuk :o

    Opboren en honen heb ik bedragen gehoord van 50,- per cilinder..

    Enz, enz, enz..

    En dat voor 3 crossen per jaar! Haha!
    Maarja, wie snel wil zijn moet geld neertellen…

    #17588153

    dat is maar waar heb jij die prijzen gevonden van de seh zuigers als ik vragen mag

    #17588154

    riem te kort?hoeveel halen jullie er dan af?

    #17588155

    Originally posted by thomas-opel83
    riem te kort?hoeveel halen jullie er dan af?

    het maximale, als je maximaal wilt gaan….
    inclusief een dunnere koppakking…
    nou dan gaat het hard…

    #17588156

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by thomas-opel83
    riem te kort?hoeveel halen jullie er dan af?

    het maximale, als je maximaal wilt gaan….
    inclusief een dunnere koppakking…
    nou dan gaat het hard…

    en hoe wordt dat dan opgelost?

    #17588157

    verstelbare poelie…

    #17588158

    bedoelde te”lang”,hoe lossen jullie dat op?
    verstelbare poulie is toch alleen voor de grades te verzetten?

    #17588159

    ja maar als de riem te lang wordt dan klopt je timimng toch niet meer….
    Dus dan zet je die weer goed met het verstelbare tandwiel.. Is ook maar heel minimaal maar wel netter

    en opgelost..
    Nu moet ik zeggen dat ik een 8v motor heb lopen met de kop zo gevlakt dat je niet meer veilig kunt vlakken volgens opel.
    en daar kom ik net weg met de lengte van de riem…

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 29)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.