vaste klepstoters of hydro stoters blijven gebruiken

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) vaste klepstoters of hydro stoters blijven gebruiken

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215984

    Aangezien ik toch nieuwe stoters moet steken omdat de mijn er meer dan 250000km hebben opzitten zou ik eens willen weten wat voor mijne motor het beste is.

    en ben ook op zoek hoe en wat dan met de chims die ertussen moeten (hoe berekenen) en dan natuurlijk ook een degelijk setje klepveren.

    motor word belast tot 8000T/min max 8500T/min

    greetz

    #17587201

    wat is de lift van je nokkenas???

    #17587202

    goei vraag. Maar zijn nog net goed voor de hydro’s

    greetz

    #17587203

    ik heb laatst ook zitten kijken naar versterkte klepveren en schotels. Vond 400 euro best veel geld.. En dan nog de stoters..

    De toerentallen die je noemt zijn nog te doen met hydro stoters….
    Ombouwen naar mechanisch is ook weer extra werk.

    Misschien leuk als je nog extremere nokkies wilt monteren maar zie nu de meerwaarde er nog niet van in.. :)

    #17587204

    dan nog een adres voor klepstoters (mogen namaak zijn als… maar moete goei zijn) en toch mischien sterkere klepveren steken. (ook adresje voor nodig)

    greetz

    #17587205

    Ik zit met dezelfde vraag

    Al eens over nagedacht :
    Als je de kop eraf hebd en je plaatst
    de kleppen zonder stoter en daarboven de nokkenas
    zou je dan de afstand kunnen opmeten tussen
    klepsteel en nok?

    Anders zal je eerst de vaste stoter er moeten tussen plaatsen en dan de speling opmeten en de shims berekenen.

    Ik zag ook ergens inserts voor de hydro’s mech te maken
    dan hoef je niet alles nieuw, daar twijfel ik nogal over
    hoe dat praktisch werkt.

    auw het doet pijn al dat denken

    #17587206

    die inserts zijn van dbilas dacht ik.

    #17587207

    Ik geloof bij SBD ergens in de lijst gevonden
    moet ik even nakijken
    maar gelooft hier iemend in?

    #17587208

    hangt van de applicatie af zoals ik ak zei…
    Voor de stoters ff bellen met http:\www.duparts.nl

    Voor de klepveren kun je in belgie blijven.. Catcams….

    Ik bestel dat via mijn eigen dealer : omr in hengelo. Maar voor de ts goedkoper rechtstreeks in belgie halen…

    #17587209

    ik heb 3 jaar met mechanische stoters gereden :thumbup

    binnen een paar maanden gaat alles de verkoop in ;)

    #17587210

    Originally posted by noc
    ik heb 3 jaar met mechanische stoters gereden :thumbup

    binnen een paar maanden gaat alles de verkoop in ;)

    hoezo dat dan?
    weer andere plannen? :vertag

    #17587211

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by noc
    ik heb 3 jaar met mechanische stoters gereden :thumbup

    binnen een paar maanden gaat alles de verkoop in ;)

    hoezo dat dan?
    weer andere plannen? :vertag

    idd, heb een cali turbo gekocht :D

    #17587212

    nice

    #17587213

    Ik sprak vorig weekend in Birmingham met iemand van
    SBD en Kent cams tesamen.
    De heren vertelden mij dat een profiel op een nokkenas
    niet alleen overlap en lifthoogte inhoud.
    Mijn vraag was ook of ik beter overstapte naar mechanische stoters met de reeds aangekochte nokkenassen.
    Ze vertelden mij als je nokkenassen plaatst is het profiel speciaal gemaakt voor zowel mech als hydro.
    Je kan dus niet een hydro nokkenas gebruiken met mech
    stoters want dan zou je speling zo danig klein moeten houden tegen kletteren van de stoters en als hij dan warm
    word risico van openstaande kleppen.

    Komt er op neer dat je goed weet voor welke toepassing
    je nokkenassen zijn.

    De mijne zijn dus hydro’s en daar moet ik voorlopig bij blijven.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.