6 bak i.p.v. 5 bak op Vectra B

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum 6 bak i.p.v. 5 bak op Vectra B

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215981

    Hallo,

    Weet iemand of het mogelijk is om een 6 bak van een Vectra C in een Vectra B te monteren. Gaat hier om een Z18XE met een F18 WR 5 bak.

    Groeten Edwin

    #17587170

    haha, toevallig, vroeg mij laatst hetzelfde af…

    #17587171

    een Z18XE heeft een F17 bak en geen F18

    op de 2 liters en V6’en kun je volgens mij wel een F28 6-bak zetten.
    Daarvan kun je de achterwiel aandrijving afkoppelen (die zit normaal op de 2L turbo’s van de calibra en vectra a).

    #17587172

    je hebt toch ook die nieuwe 6 bak m32 bak, volgens mij zijn die makkelijker aan tekomen dan de f28 bak.

    #17587173

    Inderdaad de Z18XE heeft een F17 bak, de Z18XE is namelijk een SMALLBLOCK motor, alleen de oude (B1) X18XE motor had een F18, de X18XE was dan ook een BIGBLOCK motor.

    Willem

    #17587174

    daarentegen met een plaat ertussen past natuurlijk ELKE bak op ELKE motor ;)

    heb in de autocross vaker VW transporter bakken op C20XE’s gezien

    #17587175

    Ik heb inmiddels op opel-infos gezien dat er een F17 bak achter een Z18XE zit. Jammer dat er geen 6 bak achter past. Maar toch bedankt voor de info.

    Edwin

    #17587176

    een f28 past er toch gewoon achter? ik heb daar nog een ombouwset voor liggen..

    #17587177

    F17 Smallblock bak.. > Hydraulisch gekoppeld

    F28 Bigblock bak.. Mechanisch gekoppeld

    Is wat meer voor nodig dit aan te passen..

    Willem

    #17587178

    is het ook niet zo dat de auto dan slechter presteerd inzake het huidige motorblok en een 6-bak ivm pk’s enzo?

    had geinformeerd om op mijn cali x20xev ook een 6 bak te plaatsen maar volgens mtech zou ik dan alleen maar verlies hebben inplaats van winst en zuiniger rijden?

    kan iemand dit beamen???

    #17587179

    klopt, de F28 loopt vrij zwaar, daardoor zal je met een lichte motor gauw inleveren..

    Willem

    #17587180

    wat ik wel leuk vond aan de f28 bak, ff naar z’n schakelen bij 180:angel en dan blijft hij door trekken tot 260, dan ging het wat langzamer maar uit eindelijk kwam hij boven de 280 uit. voor elke let, ff een ddv chip erin:angel

    #17587181

    Nou vergeet het maar :D

    Ik heb een f28 achter een x20xev en c20xe in een vectra b gehad…..
    De wagen is veel te zwaar, als je van de 5 naar de 6 gaat, valt hij helemaal dood. te weinig vermogen:thumbdown
    In een corsa is dat een ander verhaal omdat die ongeveer de helft wegen dan een vectra B……

    Dus niet doen…..

    Gr.kerni

    #17587182

    kortom dan zou je de bakverhoudingen aan moeten laten passen . . . zal een leuk prijskaartje worden ;)

    #17587183

    dus complet zinloss, om de verhoudingen aan te passen.

    zoek dan een lange 5 bak

    #17587184

    origineel gepost door wim-v6
    F17 Smallblock bak.. > Hydraulisch gekoppeld

    F28 Bigblock bak.. Mechanisch gekoppeld

    Is wat meer voor nodig dit aan te passen..

    Willem

    dat is een kwestie van je orginele hyraulische koppeling over zetten en je druklager een klein beetje aan passen.. stelt niks voor ;)

    #17587185

    origineel gepost door fast cow
    wat ik wel leuk vond aan de f28 bak, ff naar z’n schakelen bij 180:angel en dan blijft hij door trekken tot 260, dan ging het wat langzamer maar uit eindelijk kwam hij boven de 280 uit. voor elke let, ff een ddv chip erin:angel

    Je ridjt toch V6??

    indien met handbak:

    effe bij 215 naar zijn 5 schakelen, en dan trekt ie door naar de 255km/u..

    Willem

    #17587186

    ik reed hier voor een kadett turbo en die had er een f28 onder. nu heb ik ook een 5 bak, mss in de toekomst een 6 bak eronder vermogen heeft hij genoeg.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.