Brandstofdruk+type computer

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Brandstofdruk+type computer

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215809

    In mijn c-kadett ligt nu een c20xe maar ik ben nog een beetje met de computers aan het klooien.
    Ik heb namelijk een kabelboom met gechipte computer overgenomen met computercode G nogiets (in ieder geval geen FP).
    Het blok is komt uit volgens mij uit een e-kadett dus met een 2,5 bar brandstofdrukregelaar. (kan je dit trouwens ergens aanzien ofzo???).
    Nou heb ik er van de week een andere computer in gehangen met code FP die geschroefd is, maar ik las dat deze geen lamba ondersteuning heeft maar wel gemaakt is voor 2,5 bar brandstof druk. Het blok loopt wel een stuk soepeler, betere gasreactie en zachter stationair maar trekt iets minder bij de 4000 rpm.

    Met die andere gechipte comp met code G?? loopt de motor vrij rauw en hard stationair. Ik dacht zelf dat de stationair klep kapot was maar misschien ligt dit ook wel aan de ECU. Deze ECU is namelijk gemaakt voor 3 bar brandstof druk. Maar deze comp ondersteunt wel weer een lamdasonde

    Zelf zat ik te denken om een 3 bar brandstofdrukregelaar te monteren en dan nog een keer met gechipte comp gaan rijden aangezien deze bij de kabelboom hoort. Ik hoop dat het enigszins duidelijk is en misschien kan er iemand iets zinnigs over zeggen.

    Quote:
    Over de ECU
    de volgende ECU’s zijn geleverd aan de C20XE:
    FP Kadett tot 89, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
    FP Kadett vanaf 90, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
    FX Vectra 91, met schroeven in deksel, chip hoeft niet gesoldeerd te worden
    FX vectra vanaf 92, zonder schroeven in deksel, chip is altijd gesoldeerd
    GX calibra tot 91, altijd solderen
    GY calibra tot 93, altijd solderen
    HA calibra vanaf 94, altijd solderen
    QJ astra tot 93, niet solderen
    PL astra tot 94, niet solderen
    PT astra met DIS, niet solderen

    uiteraard zijn de ecu’s onderling te wisselen, met uitzondering van de eerste Kadetts, aangezien die zonder KAT geleverd zijn,en dus geen lambda herkenning hebben
    hou er wel rekening mee dat:
    de FP ecu’s voor 2.5 bar gemaakt zijn,en de rest voor 3 bar brandstofdruk
    je kan wel zonder problemen een FP aan een 3bar regelaar hangen, maar geen andere aan een 2.5 bar,dan loopt die te arm.

    #17583123

    Niemand???
    Is zo’n FP ecu die geschroefd is altijd zonder lamba aansturing of zijn daar ook weer verschillende types in??

    #17583124

    ook daar zit verschil in

    de 1e type’s waren 20xe dus zonder de C
    daar is een fp comp aan geleverd, met een 2.5 bar drukregelaar

    op de regelaar zelf staat hoeveel bar het is, en als er niets op staat is het een 2.5

    die cpu met chip van jou, kan je verschillende brandstofdrukken voor nodig hebben
    de ene 3bar
    de ander 3.5 bar
    en euro 98 is dan noodzakelijk

    schrijf anders ook ff de nummers op die op de cpu staan, dan kijk ik ff in mn epc waar ze officieel uit komen

    Marc

    #17583125

    Op de drukregelaars staan boschnummers, ff googlen, dan weet je hoeveel bar die levert.

    #17583126

    Ik moet nog eens kijken hoe het nu allemaal zit. Want heb nu weer een andere ecu er in zitten.

    Maar het is een GY computer waar niks aan gedaan is en die FP computer is gechipt.

    Ik had ook het idee dat ie niet lekker door wilde trekken in zijn 3, 4 en 5. Ik heb nu 13″ velgen gemonteerd en hij loopt nu even hard op de gps (200+) alleen hij trekt veel beter door in zn 3 en 4. Alleen in zijn 5 valt ie nu nog dood. Maar ik heb een 18s bak met een achteras met 3.44 overbrenging en dat is gewoon veel te lang. Van de week nog eens een andere as (3.67) monteren en kijken wat ie dan doet.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.