Koude start en stuurbekrachtiging

Forumindex Forums Modellen Astra Koude start en stuurbekrachtiging

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215713

    Met koud weer start mijn auto wat moeilijker. Daar had hij vorig jaar ook al last van. De startmotor gaat wat langzamer rond en heeft wat meer tijd nodig om de motor aan te krijgen. Sinds enkele dagen echter ook het probleem dat de radio na het starten uit is en dat de stuurbekrachtiging het de eerste 20 sec. na de koude start het niet meer doet. Vanmorgen heeft ook de dagteller zichzelf op nul gezet.
    De accu is vorig week doorgemeten en was nog goed. Ik denk dus dat er ergens een overgangs weerstand in een van de kabels zit. Maar waar moet ik beginnen met zoeken? iemand ervaring hiermee?
    Vroeger zat het vaak in de aansluiting van de min kabel van de accu naar de motor, maar waar zit deze aan de motor vast, alles verdwijnt in een kabelboom en ik kan zo niet zien waar deze er weer uit komt.

    Het is een Astra 1.7XDTL van 1999 met electrische stuurbekrachtiging.

    #17581184

    je kan een extra massakabel aanleggen van de accu naar de motor, goeie dikke kabel..

    Willem

    #17581185

    het kan weleens helpen om de accupolen opteschuren en ,de stekker van je dynamo en, startmotor
    soms zit er viezigheid ,corrosie of ,roest op

    #17581186

    Dat de accu van de doormeter (Opel-dealer?) het predikaat “goed” heeft gekregen zegt niet zoveel. Aan mijn accu van nog geen 2 jaar oud mankeerde zg ook niets. Toch was het elke ochtend weer ellende. Na veel gezeur en gewoon elke dag dag 0900-opel bellen, is het ding uiteindelijk vervangen EN …. probleem over!!

    #17581187

    Ik was van plan om, naar aanleiding van jullie tips, dit weekeinde de stekkers eens schoon te maken en een extra aarde-kabel aan te leggen. Maar vandaag starte hij helemaal niet meer. ANWB er bij en accu door gemeten. Deze was helemaal op. Nieuwe accu er in laten zetten, maar bij het aansluiten kwamen er vonken van af en tegelijk knipperde de richingaanwijzers een beetje. Thuis de accu er weer uit moeten halen omdat de bevestigings bout was afgebroken en ik dus de bout moest uitboren. Bij het opnieuw aansluiten weer vonken en knipperen van de richtingaanwijzers. De stroom gemeten maar mijn meter gaat maar tot 600 milliAmpere en deze sloeg helemaal uit. Even een stukje gereden en de accu maar afgekoppeld voor vannacht. Geen vonken meer, de stroom weer gemeten en de meter sloeg niet meer uit.
    Nog iets wat mij opviel, de dagteller stond weer op nul. Is dat normaal als de stroom er af is geweest?
    Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? kortsluiting in de bedrading van de richtingaanwijzers of kan het ook iets anders zijn?

    #17581188

    Knipperen van de knippers zal te maken hebben met een alarm systeem dat in de auto is ingebouwd.

    dagteller op 0 is normaal bij afkoppelen accu of te zwakke accu.

    Willem

    #17581189

    Enig constant stroomverbruik is er altijd; CV/Radio/Alarm etc.
    Misschien stond je deur ook nog open o.i.d. 600 mA is wat royaal maar wat vonkjes zijn normaal.

    Teller op nul is idd normaal bij een lege/afgekoppelde accu.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.