KKK-16 vragen

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215639

    Dag allen,

    Ik heb hier thuis een KKK-16 liggen. Nu zou ik willen weten of deze
    nog goed is. Hij is niet meer gemonteerd en ik kan hem dus niet
    laten draaien. De schoepenwielen aan zowel inlaat- als uitlaatkant
    zien er nog heel goed uit. Ik kan natuurlijk niet testen of het asje
    nog optimaal gebalanceerd is. Zijn er bedrijven die enkel de turbo
    testen voor een ‘economische’ prijs? Verder kan ik ook niet zien
    of er lekken zijn.

    Nog een andere vraag: Mijn motor had een externe dumbvalve
    geïnstalleerd. Nu heb ik gelezen dat dan de originele dumbvalve
    moet worden afgesloten. Hieronder een foto hoe mijn originele
    dumbvalve er nu uitziet, ziet dit er normaal uit?

    Nog een andere vraag: Hoe moet de wastegate worden
    afgesteld van een KKK-16? Wie heeft hier een vuistregel voor?

    Dank je!

    Pieter

    #17580094

    te zien aan de eerste foto is er wel wat gebeurt met de originele dump valve

    #17580095

    Heb je misschien een foto hoe het er normaal uit moet zien?

    #17580096

    origineel gepost door jason
    te zien aan de eerste foto is er wel wat gebeurt met de originele dump valve

    lijkt wel een sterkere wastegate. de mijnes ziet er ook zo uit nu, komt van vmax.

    #17580097

    IK zou zelf nieuw de voorkeur geven , reviseren is ook niet echt goedkoop.
    Maar ik heb dan een Z20let.
    Ik ken twee bedrijven die turbo’s reviseren A Turbo Hoet in Baarn en B Turbo World in Hoevelaken.
    EDS in Duitsland kan dit volgens mij zeker tegen een 300 e plaatje.
    Ik weet alleen niet of ze de KKK turbo’s kunnen reviseren.
    M vr gr Marcel

    #17580098

    niewu rubbertje bestellen voa die klep
    wastegate licht aan drukken zodat de klep dicht zit en dan de schroef 3mm terug draaien en dan de rechterbout vastdraaien

    #17580099

    @Jason: hoe zie je dat er iets met de originele DV is gebeurt? Heb je toevallig een foto van hoe het er normaal moet uitzien?


    @16VCalibra
    : Hoe zie je dat dit een sterkere wastegate is?


    @OPCdriver
    : ja reviseren is een optie, maar wil het eerst laten testen, als hij nog goed is is het weggegooid geld natuurlijk.
    Ik zal eens informeren bij EDS.


    @skinsdale
    : dat is nu eens goede informatie waar je iets aan hebt! :thumbup :)

    Ik heb bij C&E geinformeerd. Daar kost het 240€ voor turbo uit elkaar te draaien en te poetsen en te testen of hij nog in orde is.
    Vind ik persoonlijk wel wat geld (en dan moet ik ook nog de verzendkosten betalen).

    Groetjes Pieter

    #17580100

    zoek de verschillen van je wastegate deze ziet er het zelfde uit als orineel wastegate
    http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=350031&hid=&lhid=&lvid=&mid=101

    kheb geen idee dat dat een versterkte is?
    maar als je de exsterne afsluit dan werkt die niet meer ik had hem gewoon dichtgemaakt is en lijkt me ook geen probleem als er en klein gaatje inzit

    #17580101

    is in ieder geval geen orginele wastegate doos.
    meestal zit er een boutje of iets dergelijks ingedraait.
    sorry heb geen foto voor je

    #17580102

    boutje is niet nodig als die afgesloten is maja je kan er een indraaien voor de sier:wors

    #17580103

    Wastegate is een V-MAX versie (versterkt).
    Dumpvalve is afgedopt zoals te lezen op de site van MTech.

    Als ik dit zo zie dan is hij voor minimaal een phase 3 setup gebruikt die K16 (300pk of iets meer).
    Dan kan je beter gaan reviseren.
    En als je dat gaat doen, dan kan je hem gelijk upgraden naar K26 / K29.

    #17580104

    origineel gepost door Corsa_GSi
    Wastegate is een V-MAX versie (versterkt).
    Dumpvalve is afgedopt zoals te lezen op de site van MTech.

    Als ik dit zo zie dan is hij voor minimaal een phase 3 setup gebruikt die K16 (300pk of iets meer).
    Dan kan je beter gaan reviseren.
    En als je dat gaat doen, dan kan je hem gelijk upgraden naar K26 / K29.

    dat dacht ik dus ook ;)

    #17580105

    Ai ai ai.
    Wat zou er dan aan schelen? Schoepenwielen zijn in goede
    conditie…

    En heeft iemand deze beschrijving van MTech? Of is hier een
    figuurtje van dat ik ergens kan downloaden. Ik wil deze turbo
    terug gebruiken bij een standaard C20LET.

    origineel gepost door 16VCalibra

    origineel gepost door Corsa_GSi
    Wastegate is een V-MAX versie (versterkt).
    Dumpvalve is afgedopt zoals te lezen op de site van MTech.

    Als ik dit zo zie dan is hij voor minimaal een phase 3 setup gebruikt die K16 (300pk of iets meer).
    Dan kan je beter gaan reviseren.
    En als je dat gaat doen, dan kan je hem gelijk upgraden naar K26 / K29.

    dat dacht ik dus ook ;)

    #17580106

    origineel gepost door Da P
    Heb je misschien een foto hoe het er normaal uit moet zien?

    #17580107

    Hmmm vroeger stond die manual online bij hem. :thumbdown

    Maar goed de schoepen er goed uit zien, maar het gaat om het geheel.
    Geen idee ben geen turbo specialist.
    Als die toch los ligt is revisie altijd aan te bevelen.

    #17580108

    Als de turbo gewoon goed is, soepel draait en niet lekt ergens dan gewoon terug monteren en rijden. Je gaat toch geen goede turbo reviseren? Buiten dat heb ik gereviseerde turbo’s gezien die slechter waren dan gebruikte.

    En als je hem naar C&E stuurt, dan kijken die hem wel na voor je, yeah right. Je bent nooit goedkoper klaar dan 600 a 800 euro want er mankeert altijd wel wat mee. Besluit je hem dan niet te laten maken krijg je een doos retour waar echt alles los in geflikkert is:fy1. Ik stuur er nooit meer wat naartoe iig!

    #17580109

    ik heb een gereviseerde op e-bay gekocht,
    dus je stuurt uwe oude op ze reviseren hem
    degelijk en een tijdje later heb je uwe terug wat beter is als nieuw. met speciale reparatuur
    voor een langere levensduur en een ring aan
    de waste gate zitting (om scheurtjes tegen te gaan)
    kijk maar eens naar turboproficom kostte mijn 500 euro’s.
    en 6 maand garantie.
    grtzz….:P

    #17580110

    @Corsa_GSi wrote:

    Wastegate is een V-MAX versie (versterkt).
    Dumpvalve is afgedopt zoals te lezen op de site van MTech.

    Als ik dit zo zie dan is hij voor minimaal een phase 3 setup gebruikt die K16 (300pk of iets meer).
    Dan kan je beter gaan reviseren.
    En als je dat gaat doen, dan kan je hem gelijk upgraden naar K26 / K29.

    Hallo Corsa_GSi,

    Kan je me even wat meer toelichting geven?

    Over de wastegate –> Het is een versterkte, wil dit zeggen dat ze pas bij hogere turbodrukken de wordt opengedrukt?

    Over de dumpvalve –> Dit heb ik zitten zoeken op de MTech website, maar niet gevonden hoe dit afdoppen nu precies werkt. Heb je een link voor me hiervoor? Zie je aan deze dumpvalve dan iets wat niet standaard is? Ze lijkt niet geblokkeert, ik kan simpelweg de veer indrukken en er is ruimte genoeg om lucht terug te sturen van de drukzijde naar de lage-drukzijde van de compressor. Ook het vacuumslangetje is gewoon op het T-stuk aangesloten,…

    Dank! :)

    #17580111

    Je kan hem beter afstellen en is ook beter geschikt voor hogere turbodrukken zo’n wastegate.

    Vroeger stond die online die manual, nu niet meer.

    #17580112

    @Corsa_GSi wrote:

    Je kan hem beter afstellen en is ook beter geschikt voor hogere turbodrukken zo’n wastegate.

    Vroeger stond die online die manual, nu niet meer.

    Ok thanks! Is het deze wastegate? http://www.vmax-performance.de/shop/product_info.php?info=p6477_Vmax-einstellbare-Wastegatedose-C20LET.html Of is dit een nog nieuwere versie van V-Max?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.