natte bougies

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum natte bougies

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215541

    ik heb een vraagje voor een maatje van me.hij heeft een vectra b een 1.6 16v volgens mij een ecopech blok.nu heeft hij de laatste tijd last van natte bougies.en als hij op de snelweg door wil trekken in toeren dan stotterd en gaat hij langzaam vooruit net alsof hij wil verzuipen.nu heb ik van de week de laatste 2 bougies eruit gedraaid en ze waren echt goed nat en stonken naar benzine.nu heb ik deze droog gemaakt met een schone doek en hij voeld wel verbetering.dus stel dat ik alle bougies droog maak zou het dan tot zo ver over zijn.en wat kan de oorzaak zijn van natte bougies.en is dit te verhelpen.

    #17578777

    volgens mij loopt die motor niet op 4 cilinders als jouw laatste 2 bougies nat zijn. ik zou daar eerst eens naar kijken

    #17578778

    Wat dacht je van nieuwe bougies :vertag

    #17578779

    origineel gepost door murat16v
    Wat dacht je van nieuwe bougies :vertag

    waar baseer je dat op?

    Bougies horen gewoon niet nat te worden, versleten of niet…

    #17578780

    voor de rest rijdt hij goed hoor.geen gevoel dat ie geen cilinders mist.hij loopt net 900 toeren soms 1000.voor de rest nix te merken hoor

    #17578781

    koelwater peil nog goed dan? …. want net wat ali zegt … die dingen horen niet nat te worden :hmmz (en ja het water moet toch ergens vandaan komen)

    #17578782

    origineel gepost door Ali-GSI

    origineel gepost door murat16v
    Wat dacht je van nieuwe bougies :vertag

    waar baseer je dat op?

    Bougies horen gewoon niet nat te worden, versleten of niet…

    Dus bougies slijten niet :o

    #17578783

    :sleeping:vertag

    “Bougies horen gewoon niet nat te worden … (of ze nu) versleten (zijn) of niet… “:angel

    #17578784

    Hahaha jij zegt het sjouke !!!:wors

    #17578785

    ik doelde meer op een stukkie begrijpend lezen … :sleeping

    dat is in iedergeval wat Ali bedoelde lijkt me en dat klopt ook … bougies horen niet nat te worden

    dus lekke koppakking of lekkage ergens anders? … (koel)water wat naar binnen drupt ? :hmmz (zit hardop te denken hoor kan het volledig mis hebben hier)

    #17578786

    zowiezo,
    ik heb al eens een 1.6je gehad die op 3 poten liep . . . ik kan je vertellen, dat was aardig beroerd.
    als een motor op 2 cilinders draait, komt tie helemaal niet meer vooruit.

    lijkt wel offie verzuipt . . . hoe is het verbruik?

    #17578787

    Ik zit te denken aan een kapotte temperatuursensor waardoor de computer denkt dat het blok nog steeds steenkoud is en het blok daardoor (veel) teveel benzine krijgt.
    Maar of een B zoiets heeft weet ik zo 1,2,3 niet.:hmmz

    #17578788

    zou zomaar eens best eens kunnen.
    Op de thermostaat zitten 2 temperatuur sensoren 1 voor je dashboard metertje en een voor de motor computer.

    Dus als die aangeeft aan de motor dat het -30 is (wat ik aleens met een Fiat heb meegemaakt), verbruikt deze aardig meer.
    Daarom vroeg ik hierboven al naar het verbruik of dat ook gestegen is.

    De fiat waar ik toen in reed, ging plots 1 op 4 rijden.

    #17578789

    origineel gepost door Navy
    Ik zit te denken aan een kapotte temperatuursensor waardoor de computer denkt dat het blok nog steeds steenkoud is en het blok daardoor (veel) teveel benzine krijgt.
    Maar of een B zoiets heeft weet ik zo 1,2,3 niet.:hmmz

    Dit probleem heeft de vec b ook. (heb ik gehad)
    Maar als dat het geval zal zijn dan zouden alle 4 de bougies nat zijn.

    Ik denk dat de bobine brug aan het overlijden is.
    Brand het mm lampje niet??

    #17578790

    origineel gepost door arjontje

    origineel gepost door Navy
    Ik zit te denken aan een kapotte temperatuursensor waardoor de computer denkt dat het blok nog steeds steenkoud is en het blok daardoor (veel) teveel benzine krijgt.
    Maar of een B zoiets heeft weet ik zo 1,2,3 niet.:hmmz

    Dit probleem heeft de vec b ook. (heb ik gehad)
    Maar als dat het geval zal zijn dan zouden alle 4 de bougies nat zijn.

    Ik denk dat de bobine brug aan het overlijden is.
    Brand het mm lampje niet??

    zit wat in . . . oudere 1.6jes hebben overigens een DIS module.

    #17578791

    origineel gepost door sw_reijnders

    origineel gepost door arjontje

    origineel gepost door Navy
    Ik zit te denken aan een kapotte temperatuursensor waardoor de computer denkt dat het blok nog steeds steenkoud is en het blok daardoor (veel) teveel benzine krijgt.
    Maar of een B zoiets heeft weet ik zo 1,2,3 niet.:hmmz

    Dit probleem heeft de vec b ook. (heb ik gehad)
    Maar als dat het geval zal zijn dan zouden alle 4 de bougies nat zijn.

    Ik denk dat de bobine brug aan het overlijden is.
    Brand het mm lampje niet??

    zit wat in . . . oudere 1.6jes hebben overigens een DIS module.

    oja ff vergeten.

    #17578792

    voor de rest doet de auto zn best.hij zuipt wel iets meer hoorde ik van hem.en koelwater blijft goed op pijl.en mm lampje brand ook niet.dus ja vertel het mij maar wat het kan zijn???

    #17578793

    als die meer verbruikt even aan een willekeurige OBD apparaat hangen (hoeft geen TECH2 te zijn).
    kun je de motortemperatuur uitlezen, dan weet je het vanzelf.

    #17578794

    ik zou inderdaad is proberen is geen grote kosten post de temp senzor (lees geen zender) zitten beide naast elkaar te vervangen nog geen e 20 en dan zou de motor regeling weer optmaal moeten zijn .

    heb nu inderdaad het gevoel dat hij wat te veel brandstof af geeft en dat het op 2 cillinders is ???aantal factoren bougie,s minder ,de dis modulle met een misser er tussen ,vochtig weer kan zo maar.

    een een slechte zensor heeft niks met het koelwateruit te staan deze meet de water temparatuur en geeft waarde door aan de besturing voor de brandstof regeling ,,koude motor wat meer(hij verbruikt ook wat meer geef je aan ) warme beter afgeregeld en dat kon het wel is wezen ????

    #17578795

    ik meen dat een DIS module uit 2 “bobines” bestaat (2x 2 bougies).

    dus het zou zomaar heel goed kunnen dat de DIS module naar z’n vaantjes is, omdat er maar 2 fatsoenlijk worden aangestuurd en 2 nat zijn.

    Haal anders de bougies er eens uit en leg deze eens met de zijkant tegen het chassis (massa)
    laat even iemand anders starten en kijk eens of ze allemaal goed vonken.

    #17578796

    origineel gepost door murat16v
    Hahaha jij zegt het sjouke !!!:wors

    als je goed leest, dan zie je dat ik dat ook bedoel…. dusssssssssss……

    maar sjouke heeft het al opgehelderd voor je hoop ik?

    #17578797

    origineel gepost door Ali-GSI

    origineel gepost door murat16v
    Hahaha jij zegt het sjouke !!!:wors

    als je goed leest, dan zie je dat ik dat ook bedoel…. dusssssssssss……

    maar sjouke heeft het al opgehelderd voor je hoop ik?

    Als ik jullie twee niet had. :P

    #17578798

    een kwestie van (vectra)Teamwork :D

    #17578799

    oke thnx voor de reacties.waar kunnen we eerst naar kijken.in staps gewijs.

    #17578800

    > Controleer Bougiekabels (alleen X16XEL t/m ’98)
    > Contorleer Dis module t/m ’98 of bobine Brug (vanaf ’98)
    > Controleer bougies op slijtage
    > Controleer Distri riem timing
    > Controleer compressiedruk

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.