turbo timer

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215216

    wie gebruikt welke turbo timer?
    en waar te krijgen voor welke prijs.

    #17570437

    ik heb hem bij http://www.Chargertech.nl vandaan.

    Is nog niet ingebouwd ivm de kou.

    wel heb ik hem zelf mat zwart gespoten!

    Martijn

    Zafira a OPC

    #17570438

    Leuk gadget die turbo-timer , maar heeft jou Z20Let geen extra electrisch waterpompje die het koelwater nadat je de motor afzet het water nog enige minuut(en) rondpompt om de turbo na te koelen?
    Dan lijkt het mij een beetje “overkill” , hoewel het zal wel geen kwaad kunnen als extra bescherming.
    Gr Marcel

    #17570439

    huh hebben alle let blokken dat???

    of alleen die van de zafira opc???

    #17570440

    zegt me helemaal niets……….. Wie o wie?

    #17570441

    ik rij zelf met een c20let.
    dus bij mij voor zeker niet

    #17570442

    Ik heb volgens mij dezelfde als van de foto, maar dan nog zilver.
    Werkt opzich prima, lekker simpel.
    Niet zo uitgebruid als die van greddy en hks enzo.

    #17570443

    hoorde dat je ze ook in combi met een alarm kan krijgen

    #17570444

    ik wil denk ik voor deze gaan.
    http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350292577634&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

    iemand ervaring met deze?

    #17570445

    origineel gepost door jason
    ik rij zelf met een c20let.
    dus bij mij voor zeker niet

    Alleen Z20Let (mijn OPC) dus ik denk ook wel voor de Za4ra.

    #17570446

    misschien zit ik er naast hoor.
    maar is het niet beter als de olie ook rond blijft pompen?

    #17570447

    dat is mij ook geleerd op school, de turbo draait vooral na een beetje trappen al snel 100.000 tot 120.000 rpm.
    daarom moet je hem ff uit laten draaien, zodat de turbo daalt in toren voor je het blok uitschakelt en de oliedruk van de lagers wegvalt.
    en als het laatste restje olie in een hete turbo blijft staan lijkt mij ook niet al te best.

    #17570448

    Het enige waar ik op dat gebied van gehoord heb is een “accu-sump” een soort opslagbuffer van motorolie wat nadat je de motor uitschakeld terug loopt (geleidelijk) en zo nog enige tijd het lager van olie voorziet.(je hoort er alleen niet zoveel meer over,er waren toch ook hierbij storingen ontstaan met motorschades tot gevolg)
    Vandaar de electrische waterpomp die het lager ook nakoelt en zo de olie ook geen kans geeft vast te koeken.
    Het is idd een goed idee je motor zowel voor als erna een zware belasting niet onmiddelijk uit te zetten ivm dat soort schades.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.