manta B cc start niet meer

Forumindex Forums Modellen Manta manta B cc start niet meer

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 152)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215038

    mijn opel manta B CC start niet meer.
    de laatste week liep en starte hij al slecht
    hij start heel moeilijk, en als hij loopt wisselt het toerental ook heel sterk, als ik aan het rijden was zag ik mijn toerenteller af en toe schommelen en haperen.
    mijn contactpunten, condenstator, vedelerkap, rotor, bougiekabels zijn al c.a. 500 km geleden vervangen.
    ik heb een inductie pen tegen de bougiekabels gehouden, deze vonken geen een van alle.
    zou het kunnen dat mijn bobine het begeven heeft?
    (ik ben wel gewoon thuis gekomen alleen de dag daarna starte hij ineens niet meer?
    of moet ik meer aan mijn startonderbreking (van mijn automaat) denken?
    hopelijk kan iemand mij helpen

    #17567608

    meet je accu en dynamo eens door. Cotroleer je punten ook eens (ja ik heb gelezen dat ze nieuw zijn, maar controleren kost de tijd niet)

    Als die nog goed zijn, goed kans dat je bobine zijn beste tijd gehad heeft

    #17567609

    start onderbreking voor auto maat werk alleen voor start motor (kun je omzeilen door hem rechtstreeks te starten op startmotor)
    denk eerder aan je bobine of kabelbreuk
    roto verdelerkap als ie geen vonk heeft

    #17567610

    contactpunten vernieuwd,mogelijk na stellen van de punten
    staan mischien wat wijd .
    vgr tonsr

    #17567611

    klopt idd startonderbreker van automaat kan het niet zijn want die zit op mijn startmotor en die draaid gewoon rond.
    dynamo en accu kunnen het dus ook niet zijn.

    heeft er iemand waardes of meetgegevens waarmee ik mijn bobine en ontsteking kan doormeten?

    #17567612

    accu kan het zeker zijn, als die tijdens het starten onder de 10V komt, draait de startmotor wel, maar doet de ontsteking niets meer.

    Meet de elektrode afstand van de punten eens.

    Dynamo moet als de motor draait ongeveer 13.8V leveren. Bobine is verder niet door te meten, enkel te vervangen.

    #17567613

    accu denk ik ook niet erder punten los of zo

    #17567614

    gezien het weer vna de laatste dagen (lees temp) wil ik de accu niet gelijk uitsluiten. Verwacht het ook niet daar niet van. Maar nooit blindelings de dingen uitsluiten.

    #17567615

    origineel gepost door Freestyler
    gezien het weer vna de laatste dagen (lees temp) wil ik de accu niet gelijk uitsluiten. Verwacht het ook niet daar niet van. Maar nooit blindelings de dingen uitsluiten.

    welke motor ligt er eigenlijk in?

    dan draait de startmotor ook maar met moeite rond…
    staat er wel 12/13,4 volt op de +en- van de bobine?
    sluit eens een 12v lampje aan tussen je contactpunten of dat dan knippert bij het starten??
    knippert het dan krijgt de bobine iig 12v en aansturing door de contactpunten!
    dan zal je bobine RIP zijn of je bougiekabels zijn overleden dat probleem heb ik nu met de kabel tussen bobine en verdelerkap.
    mooi te zien in het donker:P ik had me eerder een ongeluk gezocht:swear
    straks ff een nieuw setje erop zetten kijken of het nu opgelost is…
    ik had eerder niet in de gaten dat hij olie verbruikte (2.0E) en er was te weinig olie in dus de hydraulische bediende kleppen waren tevens ontregeld.(alleen 2ltr motoren)

    #17567616

    dynamo heeft tot vorige week in iedergeval nog goed gewerkt, er zit namenlijk een volt meter in mijn auto, en daar kijk ik regelmatig op.
    12 volt lampje kan ik idd wel eens proberen. of ik zet er tijdelijk een andere bobine op, dat is makkelijker als ik in mijn eentje ben.
    bougiekabels overleden geloof ik niet, die zijn ook pas net 1 maandje oud.
    ik hou jullie op de hoogte als hij het weer doet

    #17567617

    origineel gepost door tomvdrunen
    dynamo heeft tot vorige week in iedergeval nog goed gewerkt, er zit namenlijk een volt meter in mijn auto, en daar kijk ik regelmatig op.
    12 volt lampje kan ik idd wel eens proberen. of ik zet er tijdelijk een andere bobine op, dat is makkelijker als ik in mijn eentje ben.
    bougiekabels overleden geloof ik niet, die zijn ook pas net 1 maandje oud.
    ik hou jullie op de hoogte als hij het weer doet

    je moet het lampje ook hoog genoeg ophangen zodat je tussen de parafan en motorkap door kunt kijken ;) ik ben altijd alleen:angel
    gebruik bij voorkeur dus stijve stroom draadjes ;)

    #17567618

    Als jij zegt dat je toerenteller af en toe weg viel, moet je toch echt zoeken in de stroomverdeler / contactpunten.

    Gooi je condensator even los, wellicht dat deze is doorgeslagen.

    Maakt alles nog wel goed contact?
    je blok moet een goede massa hebben aan de carrosserie. Je verdelerhuis moet goed contact maken met je blok.
    Je contactpuntjes moeten goed contact maken met verdelerhuis.

    Zit er veel radiale speling op je rotor-as? Op deze manier varieert de contactpuntafstand tijdens het lopen. dit verklaart het wisselende toerental.
    Wat is de contactpuntafstand als deze op een nok staat?
    dit moet 0,35 – 0,40mm bedragen.

    #17567619

    gisteren is mijn auto weer gemaakt.
    contactpuntjes waren een klein beetje ingebrand, maar ze stonden ook bijna volledig tegen elkaar aan.
    (hoe kan het dat dit zomaar verspringt?) de contactpuntjes zaten nog wel goed vast.
    nadat ik deze afgesteld had liep hij wel weer maar nog niet zo goed.
    het ontstekingstijdstip stond ook helemaal verkeerd, nadat ik dit afgesteld heb loopt hij gelukkig weer goed
    (preventief heb ik de bougies ook maar vervangen) deze had ik ook al gehaald, aangezien deze al heeeeeel oud waren.

    bedankt voor jullie meedenken

    #17567620

    smeer de nokken van je verdeler eens in met kopervet. Dan slijten de punten niet zo snel.

    #17567621

    ach met carberateur en contackt puntyen kan het meestal maar weinig zijn gelukkig wer op gelost

    #17567622

    dat klopt maar ik vreesde voor mijn carberateur,
    deze moet namenlijk nog een keer compleet gereinigd en gecontroleerd worden, hij zweet wat, en hij houd ook soms een beetje in.
    ik ben alleen bang voor de afstelling van de carb. als ik hem helemaal uit elkaar haal.
    heeft iemand hier misschien afstelgegevens van ? nu we het hier toch over hebben

    #17567623

    Als je dan ook even vermeld om welke carb het gaat? (solex, zenith of varajet)

    #17567624

    ik heb een solex carberateur
    (ik dacht dat alle 1600 manta’s deze carb hadden)

    #17567625

    ooit wel ja, maar door de jaren heen wil daar nog wel eens verandering in komen ;)

    Beste tip die ik je kan geven, haal ergens een 2de carb vandaan, neem daarna contact op met bccp te Eibergen (bedrijf gespecialiseerd in carbs) zij leveren namelijk complete revisie sets en als je er naar vraagt ook de standaard afstellingen.
    Maak die in orde en schroef hem dan om. Dan kun je iig altijd blijven rijden (en je hebt ten alle tijden een carb reserve)

    Mocht je nog carbs nodig hebben, ik heb nog 1 of 2 solex 2 traps hier liggen

    #17567626

    aan welke kosten moet ik dan ongeveer denken voor zo’n revisiesetje en een extra carb. ?
    ik wil de auto namenlijk verkopen.

    het verbruik van de auto is ook heeel hoog c.a. 1 op 6 (wel een automaat)

    #17567627

    setje kost iets van 47 euro (ex verzenden) klik

    losse carb 20 (incl verzenden, zonder garantie)

    #17567628

    ik heb mijn carberateu nu losgeschroeft alleen weet ik niet waar al de sproeiers en schroeven precies voor dienen de 2e gasklep gaat bijna niet open (moet deze niet automatisch mee opengaan als ik mijn gas helemaal open zet? want dan is mijn membraam kapot denk ik, ik krijg de 2e gasklep alleen open als ik hem met de hand open duw
    welke schroeven kan ik eruitdraaien en welke niet?
    wat is de co afstelschroev, waar regel je de lucht etc. mee?
    kan iemand dat bij mijn fotos uitleggen?
    hoe kan ik hier een foto bij plaatsen?

    #17567629

    2de trap is vabuum gestuurd, gaat dus alleen open bij voldoende vacuum.

    De dikke schroef aan de zijkant (dus de niet motorkant) is je mengschroef, het kleine schroefje daaronder is die van de CO

    Heb zo even geen foto’s voor je bij de hand.

    Staat het werkplaatshandboek van de manta neit ergens online??

    #17567630

    zorgt dat dunne slangetje daarvoor?
    ik bedoel dat ik wat fotos gemaakt heb, hoe kan ik deze op dit forum plaatsen ?

    #17567631

    dat dunne slangetje is een vacuum, slangetje voor je ontsteking, voor je 2de traps wordt intern geregeld.

    Makkelijkste is via photobucket.com een account aan maken, daar dan uploaden en hier de img code plakken. (allemaal gratis)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 152)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.