DTA of MBE motor management?
Voor mijn ‘nieuwe’ c20XE (in Ascona-B) wil ik graag nog deze maand (voordat in de UK de btw verhoogd wordt) een Throttle Body Kit bestellen.
Nu twijfel ik over 2 leveranciers, te weten QED Motorsport (levert met DTA) en SBD Motorsport (levert met MBE). In beide gevallen is het setje voorgeprogrameerd met een basic setting en in beide gevallen ‘krijg’ je de software erbij. Het DTA-systeem is te programmeren via normale USB- aansluiting en voor het MBE-systeem heb je een speciale interface kabel nodig (ca. € 100,-)
Al met al is de SBD-kit (MBE) met nog wat toebehoren zo’n € 85,- duurder dan de QED-kit (DTA). Het prijsverschil is dus eigenlijk zo klein dat ik dit niet als selectiecriterium zou willen zien. De hard-ware is volgens mij (bijna) het zelfde.
Daarom de vraag: DTA of MBE motormanagement?
Of heb ik nog wat over het hoofd gezien?
Ik wil eigenlijk geen ‘direct to head’ gasklephuizen , maar via een DCOE inlaatspruitstuk, zodat mocht de c20XE toch niet helemaal aan mijn verwachtingen voldoen, ik de kit zou kunnen gebruiken op mijn huidige CIH-motor (op Weber spruitstukken).
Referenties:
http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/vau … ibutorless C20XE Throttle body management
http://sbdev.co.uk/Main.htm Vauxhall 2.0L Basic Multi-throttle Kit