2.2 rekord schijven op manta A vooras

Forumindex Forums Modellen Manta 2.2 rekord schijven op manta A vooras

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214496

    Wat komt er allemaal bij kijken, bij het plaatsen van 2.2 rekord remschijven op een Manta A vooras.
    Ik heb begrepen dat deze zo op de fusee passen.

    Welke klauwen zijn hier dan voor aan te raden/te gebruiken?

    Hoe de klauwen te monteren? Op bestaande punt?

    Heeft er iemand foto’s om te laten zien hoe dit eruit ziet?

    #17556091

    Je moet de schijven aan de bestaande A-serie naven op de vooras plaatsen

    De klauwen kunnen op hetzelfde punt, maarrr…. je moet even ruimte maken omdat je stuurarmpje in de weg zit.

    Hoe het met de remleiding zit weet ik even niet meer, ik dacht dat ik ze toen op de zelfde manier gezet had als bij een B, dus achter de ophanging ipv. ervoor. (te lang geleden)

    #17556092

    ik remklauwen van een astra f met geventileerde schijfen

    en de omtrek van de schijf 1 of 2 mm afgedraaid

    staal omvlochten remleiding zelf op maat gemaakt

    #17556093

    netjes:wub Maar waar waarom de schijf 1 of 2 mm in omtrek afgedraaid ?

    #17556094

    de schijf kwam tegen de remklauw aan

    #17556095

    Dan is dus de Astraschijf dus wat kleiner in diameter, zelf ooit de combinatie 2200 schijven samen met Calibra klauwen en daarbij staken de blokken net buiten de schijf.

    #17556096

    Ik pak altyd de schijven van een omega a met de klauwen. Dat zijn zo te zien dezelfde klauwen als een omega

    #17556097

    origineel gepost door manta dre
    ik remklauwen van een astra f met geventileerde schijfen

    en de omtrek van de schijf 1 of 2 mm afgedraaid

    staal omvlochten remleiding zelf op maat gemaakt

    Zijn de schijven ook van een Astra F?

    #17556098

    origineel gepost door Manta 24V
    Ik pak altyd de schijven van een omega a met de klauwen. Dat zijn zo te zien dezelfde klauwen als een omega

    Zijn dit ook geventileerde schijven?

    Werkt deze hele ombouw ook op een B Ascona/Manta? Of is dat net weer ff anders? (sorry, ff inbreken) :afro

    #17556099

    Ik hoor vaak, dat in combinatie met de 2.2 rekord schijven, de astra klauwen (type voor geventileerde schijven), het beste passen. Is dit ook qua beschikbaarheid de beste keus misschien?

    En wat moet er dan aan de bracket gewijzigd worden?

    #17556100

    origineel gepost door McLambo

    origineel gepost door Manta 24V
    Ik pak altyd de schijven van een omega a met de klauwen. Dat zijn zo te zien dezelfde klauwen als een omega

    Zijn dit ook geventileerde schijven?

    Werkt deze hele ombouw ook op een B Ascona/Manta? Of is dat net weer ff anders? (sorry, ff inbreken) :afro

    ja, geventileerd, vlgs mij sowsio bij ieder Omega en ja kan ook op B-manta.

    #17556101

    origineel gepost door Redmanta84
    Ik hoor vaak, dat in combinatie met de 2.2 rekord schijven, de astra klauwen (type voor geventileerde schijven), het beste passen. Is dit ook qua beschikbaarheid de beste keus misschien?

    En wat moet er dan aan de bracket gewijzigd worden?

    Moet een hoekje uitgeslepen worden, alles wijst zich vanzelf als je het voor je hebt.

    #17556102

    Als ik de foto van ‘manta dre’ zie, zie je volgens mij ook het uitgeslepen hoekje waarover je het hebt.

    Het is me allemaal redelijk duidelijk.

    Heeft er iemand ervaring met een dergelijke remmerij, gebruik makende van Ferodo DS2500 blokken?

    #17556103

    was ik nog vergeten in de vorige post

    ik heb er ook een aanslag op gezet omdat de remslang

    tegen de veer aan komt dus een iets kleinere draaicirkel

    ik heb er ook een remservo van een B manta + hoofdremcilinder

    opgezet maar dan remt het dan wel super:thumbup

    #17556104

    Pak altyd de schijven en blokken en klauwen van de a omega. Gaten verboren en hart uitdraaien vd schijf voor op de naaf te monteren.

    wel een ringetje tussen de remblokdrager en je fusee leggen ander loopt je schijf er tegenaan (spreekt voor zich)

    En verder pas ik de rembooster aan. Nem er meestal 1 van een rekord E hier past een remcilinder op van een BMW.

    Maar mensen misschien is het wel leuk dat men is eens iets anders uitvind….. IEDEREEN pakt al volvo of omega tangen ;)

    #17556105

    owja dat doe ik ook tegen de aanslag maar daar kom je vanzelf achter:P

    #17556106

    origineel gepost door Manta 24V
    Pak altyd de schijven en blokken en klauwen van de a omega. Gaten verboren en hart uitdraaien vd schijf voor op de naaf te monteren.

    wel een ringetje tussen de remblokdrager en je fusee leggen ander loopt je schijf er tegenaan (spreekt voor zich)

    En verder pas ik de rembooster aan. Nem er meestal 1 van een rekord E hier past een remcilinder op van een BMW.

    Maar mensen misschien is het wel leuk dat men is eens iets anders uitvind….. IEDEREEN pakt al volvo of omega tangen ;)

    ipv de Omega schijven kon je ze ook pakken van de Vectra, zelfde afmetingen maar dan met 4 gats, dat verboord ook wat gemakelijker.

    Dat “iedereen” valt wel mee.

    #17556107

    origineel gepost door manta dre
    ik remklauwen van een astra f met geventileerde schijfen

    en de omtrek van de schijf 1 of 2 mm afgedraaid

    staal omvlochten remleiding zelf op maat gemaakt

    In deze situatie passen er dan nog 13 inch velgen op? Bijvoorbeeld ATS classics

    #17556108

    ik dacht het wel

    ik heb volgens mij met 13″ inch standaard

    velgen gereden rij nu met 15” inch

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.