verlaagd en 19 inch

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum verlaagd en 19 inch

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214374

    Wie heeft zijn vec verlaagd of een sport pakket er op en ook nog is 19 of 18 inch er onder?

    rijd dat nog fijn of is dat alleen maar gestoek met de wagen? Ik heb een sport versie maar hij stuitert nu al best wel :thumbdown maar wel de wel graag 19 inch onder leggen.

    Who Knows

    En kent er mischien iemand nog een goede site (goedkoop) voor de velgen, ken de al wel veel maar wie weet. :wors

    #17554414

    Ik ben overgestapt van 15 naar 16 inch, dat was al merkbaar in het comfort.

    Ik heb nu 17inch met stugge band (michelin Pilot Exalto PE-II / 215-45-17) en dat merk je nog meer, stugger op korte hobbels.

    Ik rijdt met rondom Monroe Reflex schokbrekers (OEM) en voor Irmscher veren, en achter origineel.

    Houd er Rekening mee dat de Sport al erg stug is van zichzelf.

    Maat van me reed met zijn B2 Sport V6 (standaard onderstel / 17inch) achter mij in Duitsland Snelheden Goed boven de 240km/u.
    Hij heeft toch een paar keer het Gas moeten vieren omdat zijn Sport Te stug was voor de hobbels aldaar en opzij begon te springen, en dus serieus link begon te worden, terwijl ik eigenlijk zo goed als nergens last van had, (CDX met standaard Safari :P Vering).

    Willem

    #17554415

    #17554416

    Ja ik wil er zo wie zo geen 17 inch onder gooien, word wel 18 of 19 ziet er wel wat mooier uit.
    is de wielkast wat mooier opgevuld. :agent

    #17554417

    hoi boerke,

    ik heb 18x8j et38, met 225/40/18
    en niet verlaagd overigens, want dit pas allemaal maar net.
    In de wielkasten achter zijn randjes omgevouwen en het randje van de bumper afgefreesd (dremel :))
    Maar ik moet zeggen, met het originele onderstel vind ik het nog steeds erg comfortabel rijden hoor.
    Oh ennuuuh let erg op de et-waarde . . . bij verlaagd zou ik zeker niet onder ET40 komen!!

    Ik weet niet of je persee nieuwe velgen wil . . . maar op de tweede hands markt is natuurlijk gigantisch veel te vinden.
    op Ebay in duitsland kun je echt goed voor een schappelijk prijsje velgen kopen. Ik heb mijn setje 18 inch Irmschers voor ee 700 euro . . . en wim geloof ik 17 inch Irmschers voor iets meer dan 100 euro (toch?) . . . dat is echt wel de moeite waard om even een stukkie te kachelen over “der Autobahn” :D

    #17554418

    origineel gepost door boerstal1
    Ja ik wil er zo wie zo geen 17 inch onder gooien, word wel 18 of 19 ziet er wel wat mooier uit.
    is de wielkast wat mooier opgevuld. :agent

    De omtrek van je wiel + band blijft hetzelfde he, 15 of 18 inch. Alleen je banden worden platter, dit is ivm snelheids afwijking. dus als je meer gevulde wielkasten wilt zul je of moeten verlagen of grotere banden, met iets afwijking.

    Groet Tim

    #17554419

    origineel gepost door Rubyvectra_A

    origineel gepost door boerstal1
    Ja ik wil er zo wie zo geen 17 inch onder gooien, word wel 18 of 19 ziet er wel wat mooier uit.
    is de wielkast wat mooier opgevuld. :agent

    De omtrek van je wiel + band blijft hetzelfde he, 15 of 18 inch. Alleen je banden worden platter, dit is ivm snelheids afwijking. dus als je meer gevulde wielkasten wilt zul je of moeten verlagen of grotere banden, met iets afwijking.

    Groet Tim

    De wielomtrek is tussen 195/65/15 (origineel standaard opel . . . dus geen sport) en 225/40/18 nagenoeg gelijk.

    Maar wat een opvullend effect geeft (vooral bij de B’tjes) in mijn geval dan de ET-waarde van 49 naar 38 (11 mm) en de breedte van de band van 195 naar 225 (30 mm).

    Mijn 18 inch velgen/banden komen een goede 3 cm (beetje berekend) verder naar buiten, wat het gat behoorlijk opvult tussen band en spatbord.

    #17554420

    origineel gepost door Rubyvectra_A

    De omtrek van je wiel + band blijft hetzelfde he, 15 of 18 inch. Alleen je banden worden platter, dit is ivm snelheids afwijking. dus als je meer gevulde wielkasten wilt zul je of moeten verlagen of grotere banden, met iets afwijking.

    Groet Tim

    Hoeft niet hoor. Bij een Vectra B kan je de teller bij de dealer aan laten passen aan omtrek.

    Zou me echter eerder zorgen maken om aanlopen.

    #17554421

    origineel gepost door sw_reijnders

    Oh ennuuuh let erg op de et-waarde . . . bij verlaagd zou ik zeker niet onder ET40 komen!!

    Hoezo dat dan ?? Alleen ET waarde is geen bepalende factor of het wel of niet aan gaat lopen. Dit is altijd icm met de J-waarde van een velg. En die zijn niet allemaal hetzelfde.

    J-maat is breedte velgbed, in inches.

    De ET is alleen maar ’n off-set maatvoering gezien v.a. het montage/pas vlak van de velg.

    Daarbij kijken veel mensen alleen maar of het geheel niet aan de buitenzijde aanloopt, maar een wiel kan ook akelig aan de binnenzijde aanlopen.. Allemaal weer afhankelijk van ET-waarde en J-waarde TEZAMEN.

    Een ET waarde is bijv. wel weer een belangrijk gegeven ten aanzien van belasting van wiellagers. Hoe lager dit getal des te groter de belasting. kracht * arm. En die kracht komt t.ov. van die middenlijn wel steeds verder weg te liggen.

    #17554422

    onder die van mij (sport pakket) ligt 225-35-18 en dat gaat, ik heb er wel goede banden onder liggen continental sport contact 3

    #17554423

    origineel gepost door Jerremy

    origineel gepost door sw_reijnders

    Oh ennuuuh let erg op de et-waarde . . . bij verlaagd zou ik zeker niet onder ET40 komen!!

    Hoezo dat dan ?? Alleen ET waarde is geen bepalende factor of het wel of niet aan gaat lopen. Dit is altijd icm met de J-waarde van een velg. En die zijn niet allemaal hetzelfde.

    J-maat is breedte velgbed, in inches.

    De ET is alleen maar ’n off-set maatvoering gezien v.a. het montage/pas vlak van de velg.

    Daarbij kijken veel mensen alleen maar of het geheel niet aan de buitenzijde aanloopt, maar een wiel kan ook akelig aan de binnenzijde aanlopen.. Allemaal weer afhankelijk van ET-waarde en J-waarde TEZAMEN.

    Een ET waarde is bijv. wel weer een belangrijk gegeven ten aanzien van belasting van wiellagers. Hoe lager dit getal des te groter de belasting. kracht * arm. En die kracht komt t.ov. van die middenlijn wel steeds verder weg te liggen.

    klopt . . . maar aangezien 18 inch vaak 8J (ook 7,5J) is en 19 inch bijna altijd 8J of hoger is . . . zou ik niet onder ET40 gaan :angel

    De meeste originele opel/irmscher velgen zitten op de breedte 7,5 of 8j in deze maten.

    #17554424

    Bij mij gaat 17inch ET-40 7.5J met 215-45-17 (originele maat dus), echter maar net, dit komt mede doordat het een V6 is, deze heeft achter een bredere spoorbreedte.

    Houd er rekening mee dat de 2.0-16V 2.2-16V 2.5-V6 2.6-V6 2.2DTi een breder spoor hebben, kan je nog minder laag met de ET!!

    Willem

    #17554425

    ik snap dat niet zo met de et en de j waarden :wtf

    #17554426

    j is heel simpel, das gewoon de breedte van de velg.

    et is wat lastiger, dat is de hartafstand van je velg, dwz hoe diep of juist niet, je velg in of buiten je auto valt.

    ik heb bijvoorbeeld et44 das redelijk standaard, wil je wat bredere looks hebben dan kun je een iets lagere et waarde nemen, dan steekte je wiel iets meer naar buiten.
    even-offtopic

    mijn maat kreeg een keer een bon omdat hij dikke wielen onder zijn wagen had met super laag et, velgen vielen niet echt aso buiten de auto, maar het verhaal was dat zijn spoorbreedte niet over een kwam met zijn papieren:argue

    #17554427

    het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk.

    de breedte van de velg waar de band op zit . . . 1j = 1 inch

    de et waarde is het aantal millimeters hoever de wielflens uit het midden van de velg zit.
    Hierbij geldt hoe kleiner de ET waarde hoe verder het wiel naar buiten komt.

    #17554428

    origineel gepost door boerstal1
    Wie heeft zijn vec verlaagd of een sport pakket er op en ook nog is 19 of 18 inch er onder?

    rijd dat nog fijn of is dat alleen maar gestoek met de wagen? Ik heb een sport versie maar hij stuitert nu al best wel :thumbdown maar wel de wel graag 19 inch onder leggen.

    Who Knows

    En kent er mischien iemand nog een goede site (goedkoop) voor de velgen, ken de al wel veel maar wie weet. :wors

    Ben ik weer
    Weer met mijn i500
    Wordt ik al vervelend. :swear

    deze is standaard 20mm verlaagd ten opzichte van standaard Vectra.
    En ik heb er 19″inch 235-35-R19 onderliggen. zonder problemen.
    Vindt het zelf heerlijk rijden

    raar genoeg heb ik met mijn 18″inch 225-45- R18 lichte aanloop bij zware belading en drempels.

    Hier mijn 18″inch

    En Hier mijn 19″inch

    ps het lijkt er op dat ik precies de vertra heb die jij voor ogen heb.:hmmz

    #17554429

    ja ik weet niet of dat het geen is wat ik voor oog heb maar volgens mij niet, ik wil wel velgen met een rand er in maar dan meer met een zwart hart of staven die zwart zijn bv: http://www.velgen-exclusief.nl/evolution-wheels-s038-bscl-velgenen-rand-p-54787.html

    #17554430

    origineel gepost door c-dett16v

    mijn maat kreeg een keer een bon omdat hij dikke wielen onder zijn wagen had met super laag et, velgen vielen niet echt aso buiten de auto, maar het verhaal was dat zijn spoorbreedte niet over een kwam met zijn papieren:argue

    De spoorbreedte mag maximaal 2% afwijken van de originele.

    #17554431

    origineel gepost door Navy

    origineel gepost door c-dett16v

    mijn maat kreeg een keer een bon omdat hij dikke wielen onder zijn wagen had met super laag et, velgen vielen niet echt aso buiten de auto, maar het verhaal was dat zijn spoorbreedte niet over een kwam met zijn papieren:argue

    De spoorbreedte mag maximaal 2% afwijken van de originele.

    dat is zo,

    maar welke dikke auto voldoet daar aan??

    #17554432

    De mijne! :P
    Voor is 1,5 mm, achter is 2 mm binnen de 2% (of andersom, dat weet ik niet meer).

    #17554433

    ja idd. Spoorbreedte staat ook niet op papieren.

    Ben wel blij dan dat ik me Astra F heb ingevoerd en omgekeurd met dikke zooi eronder. (BBS RX 215-17)
    De spoor breedte werd opgemeten (en geregistreerd ergens). Staat alleen niet op papieren.
    Hoewel ET niet verschrikkelijk laag is van die velgen. 46 of 47 geloof. Is eerder hoog.

    #17554434

    ET 47 Jeroen.

    Kwam BBS RX-en ook weer tegen (heb opgeruimd)

    Willem

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.