Schroef lossen!!!

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Schroef lossen!!!

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214326

    Hey iedereen!

    Ik ben aan men blok aant sleutelen, maar nu
    krijg ik een bout niet los. Het gaat namelijk over
    de bout die op het tandwiel zit die aan de krukas
    verbonden is (niet vliegwielkant).

    Ik heb al geprobeerd met een luchtdrukhamer,
    maar hij wil gewoon niet lossen?

    Hoe doen jullie zoiets dergelijks?

    Groetjes Pieter!

    #17553572

    Eerlijk gezegd heb ik geen idee over welke bout je het hebt

    #17553573

    d-riem krukastandwiel bout..
    Deze zit vast met ongeveer 250nm

    Normaal met een goeie slagmoer lucht ding wel los te krijgen..

    Anders blok hout tussen krukas en onderblok.

    Hele sterke ratel met een lange stang hierop en los draaien die hap..

    succes :D

    #17553574

    Denk niet dat je krukas dat lekker vind marcel!!!

    gewoon je vliegwiel blokkeren…. kan moeilijk zijn.

    of in de versnelling en remmen. en dan met lange buis er aan om hem los te draaien

    #17553575

    kracht zetten doe je nooit met een ratel….:thumbdown daar hoor je een wringijzer voor te gebruiken.

    #17553576

    jep wring ijzer er op en blokkeren
    ik had daar een stuk strip voor gepakt.
    en daar 2 gaatjes ingeboord dat je hem vast kan bouten in de gaatjes rond om.
    liefst wel een nieuwe bout gebruiken bij vast zetten.
    en op het juiste moment zetten.

    #17553577

    of jez et er een ratel/wringijzer op en zet em in de versnelling, even snel startmotor rond laten gaan, en hij is los.

    #17553578

    origineel gepost door sjoerdie
    of jez et er een ratel/wringijzer op en zet em in de versnelling, even snel startmotor rond laten gaan, en hij is los.

    :o:o

    #17553579

    :wtf

    Blokeer maar gewoon de krukas en draai hem met de hand los:thumbup

    #17553580

    origineel gepost door sjoerdie
    of jez et er een ratel/wringijzer op en zet em in de versnelling, even snel startmotor rond laten gaan, en hij is los.

    Ja, of je laat 50 m6 moertjes via het bougie gat naarbinnen ratelen en dan het wringijzer met een lange pijp er op… :jerry

    Disclaimer, aan de hierboven gegeven reactie kunnen geen rechten worden ontleend. Eventuele schade ontstaan door deze reactie kunnen niet op de poster worden verhaalt.

    Dit moet je dus echt niet doen…:angel

    Wat mij wel eens is wat hier boven ook staat, gewoon met een lange stang en in de versnelling op de handrem, het irritante is dat je dan de slag niet niet kunt maken.

    #17553581

    dikkere luchtsleutel pakken….

    #17553582

    Originally posted by sjoerdie
    of jez et er een ratel/wringijzer op en zet em in de versnelling, even snel startmotor rond laten gaan, en hij is los.

    ik heb hier een blok staan waar dat niet mee wou..
    Die gaat ik dus gewoon met de blok hout methode doen…

    #17553583

    Originally posted by sw16v
    Denk niet dat je krukas dat lekker vind marcel!!!

    en waarom niet????
    Als het andere noet meer wil.. dan moet je wat hé

    En metaal is nog steeds sterker als hout…
    Zie het probleem niet…

    Kreeg destijds de tip ook van Max,
    die gaat echt zijn eigen spul niet verklooien :vertag

    #17553584

    Originally posted by giuliettaevo
    kracht zetten doe je nooit met een ratel….:thumbdown daar hoor je een wringijzer voor te gebruiken.

    Wringijzer, vastgelaste oude ratel, Lange staaf met een dop erop gelast, wat je wilt…
    Zijn meerdere gereedschappen die je kunnen helpen..

    #17553585

    Originally posted by corsaracer
    dikkere luchtsleutel pakken….

    dat werkt niet altijd soms is die klote bout dusdanig is vastgetyft dat je niet genoeg kunt blokkeren op de normale manieren en dus naar extremere toepassingen moet grijpen hahaha

    en niet iedereen heeft zo’n dikke kompressor in de garage staan. jij ook niet juul :vertag

    #17553586

    Of een ratelsleutel met levenslange garantie:jerry

    #17553587

    Wow!!

    Veel mogelijkheden! Ik ga het morgen uitproberen!

    Bedankt jongens! ;)

    #17553588

    ff met de brander erop goed heet maken, dan met kleine inspanning draai je die bout los.

    #17553589

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by sw16v
    Denk niet dat je krukas dat lekker vind marcel!!!

    en waarom niet????
    Als het andere noet meer wil.. dan moet je wat hé

    En metaal is nog steeds sterker als hout…
    Zie het probleem niet…

    Kreeg destijds de tip ook van Max,
    die gaat echt zijn eigen spul niet verklooien :vertag

    Ik snap ook niet waarom de krukas daar niet tegen zou kunnen.

    Als je het vliegwiel blokkeerd, en dan aan de distributie zijde de moer losdraaid, dan krijgt de hele krukas toch ook die kracht – dat koppel te verduren?

    Als je een houten blok doet tussen krukas en het blok, staat er een kleiner deel van de krukas onder spanning als je de bout losdraait ?

    #17553590

    origineel gepost door Bart Hoedemaker
    ff met de brander erop goed heet maken, dan met kleine inspanning draai je die bout los.

    je gaat je kop van de bout toch niet heet maken???
    dan zet de bout alleen maar uit.
    en je draait de kop verot want die wordt zacht.

    #17553591

    Originally posted by Bart Hoedemaker
    ff met de brander erop goed heet maken, dan met kleine inspanning draai je die bout los.

    fijn voor de rest van de keeringen etc die erachter zitten..
    Warm stoken kan werken maar is totaal niet nodig als je de krukas goed blokkeerd.. En een hele lange arm hebt..

    #17553592

    wat is er mis met de startmotor methode???

    leg eens uit wat er niet goed aan is???

    beter als een luchtsleutel die lekker staat te bengen over al op!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    lagers zijn niet zo heel hard…heb je KANS op een plat lagerschaaltje

    zelf heb ik een vliegwielblokkeer-blokje, maar als je dat niet hebt, is met de startmotor de meest eenvoudige.

    luchtsleutel heeft ook lang niet iedereen namelijk

    #17553593

    Originally posted by sjoerdie
    wat is er mis met de startmotor methode???

    leg eens uit wat er niet goed aan is???

    beter als een luchtsleutel die lekker staat te bengen over al op!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    lagers zijn niet zo heel hard…heb je KANS op een plat lagerschaaltje

    zelf heb ik een vliegwielblokkeer-blokje, maar als je dat niet hebt, is met de startmotor de meest eenvoudige.

    luchtsleutel heeft ook lang niet iedereen namelijk

    Ik heb niet gezegt dat er wat mis mee is.
    Alleen dat ik hier een blok heb liggen waarvan de bout daarmee zelfs niet los wil…

    Een nadeel vind ik aan de startmotor methode dat je er iets minder controle over hebt…

    king:

    #17553594

    oke, minder controle idd.

    maar het is wel de snelste manier.

    en voor iedereen mogelijk.

    Ik heb ook wel eens een bout gehad die zelfs met 1,5 meter verlengd wringijzer niet los wou.

    toen met de startmotor gedaan… meteen los.

    Maar met een blok hout, bedoel je dan tussen het onderblok en 1 ”wang” van de krukas? of hoe moet ik dat zien?

    dat werkt idd ook

    #17553595

    ja of 2 wangen als je gelijke blokken hout heb liggen zodat je de kracht kunt verdelen… :D

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.