veerpootbrug

Forumindex Forums Modellen Manta veerpootbrug

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214274

    hoi,

    wil voor mijn B een verpootbrug gaan maken,mar wat voor materiaal kan ik er het beste voor gebruiken en welke diameter en dikte van de buis?

    Om voor een starre as een brug te maken heeft weinig nut lijkt mij of zie ik dat verkeerd??

    bvd Tom

    #17553005

    origineel gepost door Kale gek
    hoi,

    wil voor mijn B een verpootbrug gaan maken,mar wat voor materiaal kan ik er het beste voor gebruiken en welke diameter en dikte van de buis?

    Om voor een starre as een brug te maken heeft weinig nut lijkt mij of zie ik dat verkeerd??

    bvd Tom

    Doe het gelijk goed, bouw gelijk een Matter kooi in de manta.
    :jerry:kewlpics

    #17553006

    zit al een kooi in….:fy1:P

    #17553007

    Jij blij.
    :jerry

    #17553008

    Beetje onzinnig, veerpootbrug op manta….:vertag

    #17553009

    Laat die gozer zijn ding doen man.
    :vertag

    :kewlpics

    #17553010
    #17553011

    @ jethro, kun je niet beter gewoon niet reageren als t zo moet…

    @mr-turbo achter begrijp ik wel dat t niet veel uit zal halen aangezien t starre as is maar waarom ist voor ook onzinnig?? zit daar helemaal geen beweging in dan??

    @ sicco, ja zoiets alleen past dit niet met dual ram…

    #17553012

    manta heeft geen mc pherssons systeem he..

    en achteras, watstangen ofzo?

    #17553013

    ja maar t is om torsie stijfheid te verbeteren, onder heb je een dik subframe en boven nagenoeg nix…

    #17553014

    Zolang de wielen niet van de grond komen(tijdens het rijden) is het niet nodig denk ik.

    #17553015

    volgens mij hebben de manta’s in de rally geen veerpootbrug of wel?

    #17553016

    vindt het altyd wel mooi staan onder de kap bij mij komt ie er ook wel onder

    #17553017

    veerpootbrug heeft ook in een manta nut, je maakt er een soort van box van en een box is sterker dan een U vorm, das net als een koker tegen een U profiel, koker is sterker en kan minder torderen:thumbup

    #17553018

    origineel gepost door city77
    veerpootbrug heeft ook in een manta nut, je maakt er een soort van box van en een box is sterker dan een U vorm, das net als een koker tegen een U profiel, koker is sterker en kan minder torderen:thumbup

    dacht ik dus ook.. stijver = beter mare welk materiaal kan ik nu het beste gebruiken of gewoon iets doen?? Is t geen speciaal staal??

    #17553019

    origineel gepost door larsjeG40
    volgens mij hebben de manta’s in de rally geen veerpootbrug of wel?

    Klopt

    Maar die worden lang niet zo mishandeld als een straatauto :P :D :D :D

    #17553020

    ik heb er wel 1 tussen zitten,maar hier zijn best wat dijkjes enz,toen ik hem kocht en tussen monteerde had ik iets aan spelling om er tussen de zetten,aantal maanden later,ff kleppendeksel er af moest dat ding er van tussen uit,ging stroef,toen er in,dat wou niet echt vlotjes lukken,hij zal niet op z’n tenen komen te staan maar heb hem er puur tussen zitten voor de stevigheid van de schermen/veerpooten,zijn wel inwendig verstevigd inmiddels,zoals bij de ascona 400 bijv.
    maar meot wel zeggen dat hij dus ook regelmatig ff voetjes van de vloer doet,niet op drempels ofzo hoor:)al is dat wel eens voor gekomen bij sevenum recht voor het hek:P,kwam achter de drempel weer eens neer :angel

    maar normaal gebruik heeft het totaal geen nut,

    koker sterker dan U profiel?
    dit is niet juist,koker buigt eerder dan u profiel,dat is net als een staaf en buis,de staaf buigt eerder dan de buis,
    anders zouden de spanten in een flat/huis enz ook koker wezen ipv H of U profiel,en de eiffeltoren ook van koker ipv profiel,

    #17553021

    ja misschien omdat je anders holle ruimtes krijgt ?????? en dat ze dat niet willen in een staal construktie ??????? :sleeping

    #17553022

    er komen totaal geen zijdelingse krachten op je schokbrekers

    de krachten die er op komen liggen enkle in t verlengde van de schokbrekers;)
    dus prakties gezien heeft een veerpootbrug geen nut bij n manta / ascona

    vandaar dat je ze in de rally ook niet tegen komt;)

    optisch vind ik het wel mooi staan
    vandaar dat ik er 1 gemaakt heb voor mijn manta

    ik heb er 1 gemaakt van rvs zodat je hem mooi kan polijsten
    en heb er m,n gaskabel wat onder verstopt:P:P

    zag op n vw meeting nog wat grappigs
    die man had een wat dikker diameter buis genomen

    en er n bus met schroefdraad ingelast waar weer n dop in zat:hmmz:hmmz

    bij nader onderzoek bleek dat z,n ruitensproeier reservaat te zijn:o:P:P;)

    leuk gevonden:thumbup
    maar de buis vond ik wat te fors;)

    #17553023

    origineel gepost door manta19sr
    ik heb er wel 1 tussen zitten,maar hier zijn best wat dijkjes enz,toen ik hem kocht en tussen monteerde had ik iets aan spelling om er tussen de zetten,aantal maanden later,ff kleppendeksel er af moest dat ding er van tussen uit,ging stroef,toen er in,dat wou niet echt vlotjes lukken,hij zal niet op z’n tenen komen te staan maar heb hem er puur tussen zitten voor de stevigheid van de schermen/veerpooten,zijn wel inwendig verstevigd inmiddels,zoals bij de ascona 400 bijv.
    maar meot wel zeggen dat hij dus ook regelmatig ff voetjes van de vloer doet,niet op drempels ofzo hoor:)al is dat wel eens voor gekomen bij sevenum recht voor het hek:P,kwam achter de drempel weer eens neer :angel

    maar normaal gebruik heeft het totaal geen nut,

    koker sterker dan U profiel?
    dit is niet juist,koker buigt eerder dan u profiel,dat is net als een staaf en buis,de staaf buigt eerder dan de buis,
    anders zouden de spanten in een flat/huis enz ook koker wezen ipv H of U profiel,en de eiffeltoren ook van koker ipv profiel,

    hier gooi je wat te veel door elkaar:o

    een unp kun je niet vergelijken met een koud gewalst u profieltje

    eenn u profiel is wel minder sterk dan een koker;)
    een unp wordt in een constructie ook nooit als hoofdspant gebruikt
    hooguit als kopspant maar dan met meer poten eronder

    en een hea of ipe is ook n heel ander profiel
    dus eigenlijk ben je appels met peren aan t vergelijken:P

    dat van buis en massief (staaf)
    heb je wel gedeeltelijk gelijk in
    maar dat hangt dan weer af van de manier en hoogte van de belasting ;)

    maar we dwalen wat af
    ik geloof niet dat de topic starter een h balk
    als veerpoot brug wil gebruiken:P;)

    #17553024

    dan maak ik m ook voor de show, dan hoef ik er geen afstelbare van te maken, vind t ook wel gaaf eruit zien…. Verstevigen van subframe enzo komt binnenkort nog wel

    #17553025

    Voor 35 eurie haalde ik hem van MP incl verzenden

    #17553026

    origineel gepost door kadettgte@freeler.nl
    Voor 35 eurie haalde ik hem van MP incl verzenden

    origineel gepost door Kale gek

    @ sicco, ja zoiets alleen past dit niet met dual ram…

    #17553027

    ’t maakt toch geen flikker uit of het nut heeft of niet, als je ‘m mooi vindt zet je hem erop en anders laat je het zo.

    #17553028

    hey die ligt hier ook klaar voor mijn cabriotje

    ik vindt het mooi staan gewoon zelf 1 maken en mooste is laten vercromen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.